יוסגר לטורקיה: האזרח שהסתנן בספינה תכנן להגיע לאירופה

רשות ההגירה פתחה בהליך החזרה לטורקיה של הגבר שהסתנן לספינה שעגנה ליד נמל חיפה. מהחקירה עלה כי מדובר באזרח טורקי בן 45, שהסתנן כבר בפעם השנייה לספינה בניסיון להגיע לאירופה. כשהבין שנחשף ניסה אש בספינה

האזרח הטורקי, אוזבאש סידיק בן ה-45, שניסה להסתנן לישראל באוניית משא יוחזר לארצו, כך הוחלט על ידי גורמי הביטחון. ההחלטה נתקבלה על ידי השב"כ, המשטרה ומשרד הפנים. האזרח הטורקי אמור היה להיות מובא הבוקר להארכת מעצר אך בשלב מסוים נודע כי ההליך המשפטי בוטל וכי האיש יוחזר לטורקיה.

סידיק נתפס אתמול בתום מבצע מורכב של חיל הים והשיטור הימי, לאחר שהספינה שידרה אותות מצוקה. ככל הנראה הוא עלה על האוניה בטורקיה כנוסע סמוי כדי לצאת מארצו, בכוונה להגיע עמה לאירופה. כשהאונייה עגנה במפרץ חיפה, והוא הבין שיוסגר למשטרת ישראל על ידי הקפטן, התפתחה הקטטה על הספינה והוא הצית אש באוניה.

התקרית טופלה על ידי יחידת הקומנדו הימית, שייטת 13, והחשוד הועבר לידי תחנת המשטרה בחיפה לבחינת נסיבות המקרה – בחשד שניסה להסתנן לישראל. במהלך יום האתמול העבירה ישראל לממשלת טורקיה מידע על העצור, ואף הודיעה כי תינתן לשגריר טורקיה בישראל הרשות לבקר אותו.

סגן-אלוף זהר כהן, מפקד פלגת 914 שפיקד על המבצע תיאר את שהתרחש, "כוחות חיל הים השתלטו על אניית מסחר זרה שבמהלך הלילה פרצה בה שריפה על ידי גורמים לא מזוהים, בסמוך לחוף צפוני במדינת ישראל. במהלך האירוע, בתיאום עם קפטן האניה ובסיוע כוחות משטרת ישראל, לוחמי חיל הים ביצעו סריקות מהירות ויעילות על גבי הספינה. במהלך הסריקות אותר נוסע סמוי, אשר נוטרל והועבר לידי כוחות משטרת ישראל".

צילומים: דובר צה"ל ודוברות המשטרה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו