צילום: דוברות הכנסת - יצחק הררי

"מה זה פלורליזם? לא לאפשר לאחר לעשות את מה שהוא רוצה?" • צפו

ח"כ יצחק פינדרוס התייחס לסערה סביב ההפרדה בין גברים לנשים: "אני מנסה להבין, האם פלורליזם זה שבשכונת מאה שערים יש אנשים שאוהבים ששמחת בית השואבה תהיה בהפרדה ואין להם אפשרות לעשות את זה" • וגם: ההערה של יו"ר הכנסת

ח"כ יצחק פינדרוס התייחס אתמול במליאת הכנסת לסערה שנוצרה בימים האחרונים בסוגיית ההפרדה בין גברים לנשים במקומות ציבוריים. "אדוני היו"ר אני זקוק לעזרה", פתח פינדרוס את נאומו. "מכיוון שאני בא מבית של דוברי אנגלית וגדלתי על עברית, אז יש לי כמה מילים באנגלית שאני לא מצליח להבין עד היום את התרגום שלהם, הם מבלבלים אותי. בפרט שבוע שעבר כששמעתי את נאומה בן הדקה של יעל גרמן: פלורליזם מהו".

"אני מנסה להבין", תהה פינדרוס, "האם פלורליזם זה שבשכונת מאה שערים יש אנשים שאוהבים ששמחת בית השואבה תהיה בהפרדה ואין להם אפשרות לעשות את זה, או נשים שרוצות לרקוד לבד, בלי גברים, אז עושים את זה עם מחיצה, ואין אפשרות לעשות את זה, או האם כשכ"ק האדמו"ר מויז'ניץ בשכונה שלו, שהוא רוצה שבאוטובוסים יסעו בהפרדה, וגדולי ישראל הצטרפו אליו – אצלו בשכונה, האם זאת בעיה?".

"אז מה זה פלורליזם? האם זה משהו שאי אפשר לאפשר לאחר לעשות את זה, את מה שרוצה, האם זה בעייתי?", תהה פינדרוס.

"אשמח מאוד אם מישהו יעזור לי להבין את המושג הזה. כשיעל גרמן מתעוררת ואומרת: 'לא יתנו בירושלים', ועל זה נולדה העמדה המפורסמת של דינה זילבר, שבירושלים בעיר של 40% חרדים, רוצים ספריות בהפרדה וארועים בהפרדה ולא יכולים לקבל את זה בשם אותה מילה לועזית שאיני יודע מה משמעותה: פלורליזם", סיים פינדרוס את נאומו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ח"כ יצחק פינדרוס כחול לבן

מה יו"ר הכנסת הגיב?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו