Noam Revkin Fenton/Flash90

אוחנה נכנס למשרד המשפטים: "אינני מגיע לכאן לא בדחפור, ולא בטנק"

שר המשפטים בטקס קבלת הפנים במשרד המשפטים: "לא תהיינה בינינו מחלוקות על החשיבות שבקיום פסקי הדין והחלטות בתי המשפט", הבטיח והוסיף, "המחלוקות תהיינה, אולי, על תפקידה ומקומה של מערכת המשפט ביחס לרשויות האחרות"

שר המשפטים אמיר אוחנה נכנס היום רשמית לתפקידו בטקס קבלת הפנים שנערך במשרד בהשתתפות בכירי המשרד, בהם פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "אינני מגיע לכאן לא בדחפור, ולא בטנק. אני מגיע בידיים חשופות, בלב פתוח ובנפש חפצה, לקחת אתכם חלק, ולבנות", אמר אוחנה לפקידי המשרד שכבר תדרכו נגדו.

"לא תהיינה בינינו מחלוקות על הצורך בבתי משפט חזקים, עצמאיים, בלתי תלויים לחלוטין, ודאי לא ברשויות האחרות. לא תהיינה בינינו מחלוקות על החשיבות שבקיום פסקי הדין והחלטות בתי המשפט", הוסיף והתייחס לסערה שיצר עם כניסתו לתפקיד. "לא תהיינה מחלוקות בינינו גם על החשיבות העליונה בחיזוק אמון הציבור במערכת המשפט".

"המחלוקות תהיינה, אולי, על תפקידה ומקומה של מערכת המשפט ביחס לרשויות האחרות. אני נתלה בתפיסת העולם המשפטית שלי באילנות גבוהים ממש, למשל במי שאני רואה בו ענק שבענקים, כבוד הנשיא המנוח של ביהמ"ש העליון, השופט משה לנדוי, שהאמין בכל מאודו שתפקידו הוא שופט, ולא מורה או מחנך הדור. בעיניו, זה היה מקור הכח של ביהמ"ש העליון, שהיה מעל לוויכוחים הפוליטיים – שמקומם בכנסת".

במהלך נאומו, ציטט השר אוחנה משפטנים, שופטים ונשיאי בית המשפט העליון לשעבר: "המחיר של ניצני הפוליטיזציה של שיפוט בית המשפט העליון כבר ניכר כיום והוא מתבטא בכרסום האמון בנייטרליות של ביהמ"ש בפלוגתות המשסעות את הציבור. המדובר הוא באמון של חוגים שאינם כולם קנאים דתיים", מילותיו של השופט לנדוי.

השר ציטט גם מדבריו של נשיא בית המשפט העליון, השופט מאיר שמגר: "עלול להיווצר חשש כי ביהמ"ש מסיג את גבולן של הרשויות האחרות. במשטר דמוקרטי יש לכבד את הפרדת הרשויות. חוששני שלא ניתן יהיה לקיים ממשל תקין אם כל הבעיות הפוליטיות יחלו לעשות דרכן לביהמ"ש".

אוחנה הוסיף כי, "אין המדובר בדברים שנאמרו בימים אלה, שנים מפרידות בינם לבין ימינו. האם ביכולתנו לומר ביושר כי אינם עוד רלוונטיים, כי אינם עדכניים, והאם נוכל לטעון ברצינות כי האומר אותם מדבר נגד שלטון החוק? אני מאמין באמונה שלמה כי יחד, ביכולתנו להביא את מערכת המשפט של מדינת ישראל, שיש מה להשתבח בה, לתפארתה ולימי הזוהר שלה. אם נשים לנגד עינינו את המטרה האסטרטגית של המשרד הזה, להעניק למדינה ולציבור שירותי משפט צודקים, הוגנים, יעילים – אני מאמין כי נצליח", דברי אוחנה.

פרקליט המדינה שי ניצן בירך גם הוא את אוחנה ואמר כי "עובדי המשרד ממתינים לעבוד בשיתוף פעולה מלא איתך. כולנו עובדי ציבור ומשרתי ציבור במלוא מובן המילה. תפקידנו לשרת את מדיניות הממשלה הנבחרת, תוך שמירה על מגבלות החוק. פעלנו עם כל שרי המשפטים, מימין ומשמאל, לקידום מדיניות הממשלה, והכל בהתאם לדין. אני מבטיח לך שטענות לתפירת תיקים או לשקילת שיקולים פוליטיים אינם נכונים, ואתה תיווכח בכך תוך זמן קצר".

היועמ"ש מנדלבליט איחל הצלחה לשר החדש ואמר בנאומו: "זהו משרד שאנשיו רודפים ומבקשים טוב, משרתי הציבור במלוא מובן המילה, מסורים לעבודתם ולשליחותם. הדבר נכון גם ליחידות המצויות תחת האחריות המקצועית של היועמ"ש – פרקליטות המדינה שאנשיה עומלים ללא הרף על הגנה על שלטון החוק, זכויות האדם והאינטרס הציבורי. בהיעדרו של שלטון חוק כל אחד מאזרחי המדינה יהיה חשוף לפגיעה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אשרינו !!!
גם שר המשפטים וגם שר החינוך ספרדיים
וגם שרי הדתות והפנים והפריפריה והתרבות !!!

זה מה שמעניין אותך??????? שרים בממשלה הציונית????? נעבעך….(רחמים בעברית… )

זה שאמר על השרים הספרדים שאשרינו רק תיוכח לראות שבארץ ישראל בחיים לא היה ראש ממשלה ספרדי היו רק אשכנזים

לקורא לעצמו בעל ערכים : אינך בעל ערכים אלא גאוותן כי כשאדם מתענג מדבר אז צריך לשמוח בשמחתו ולא להצטדק כמוסרניק מדומה

מחפוד. אתה נפלת לרשת הציונית לפי איך שאתה מתיחס לדברים. כך לא מדבר יהודי. תתבייש.

למישהי – את צודקת אבל כבר היו בארץ נשיא ורמטכ"ל ספרדיים.
ותזכרי עוד דבר מרכזי כי כל הסיבה שהימין בשלטון זה בגללנו הספרדיים
כי אשכנזי חילוני קלאסי הוא שמאלן ואין מה להתגאות בזה …,
למשיח בדרך – אין מצווה ולא עבירה להיות או לא להיות ציוני ,
כל התותים בעניין הם שטויות פרומיות של אנשים עם טראומות .

מחפוד צודק בכל מילה כל הכבוד על ההבחנה הדקה וככה תמיד צריך להתנהג לפרגן לשני

למישהי היו כבר ראשי מוסד ושב"כ ספרדים
וגם ראש הבירה ירושלים הוא משה ליאון
ויש עוד כמה שרים בממשלה ספרדיים
שר האוצר כחלון ושרת הבינוי והשיכון ביטון
והשרה לשויון חברתי גמליאל
וסגן שר אוצר יצחק כהן וסגן שר הביטחון בן דהן
וסגן הפנים והפריפריה הנגב והגליל משולם נהרי
וסגן שר להגנת הסביבה מזוז

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו