צילום: פלאש 90

אדלשטיין על ביטול הבחירות: "רק בתנאי שיש תמיכה מאוד רחבה"

יו"ר הכנסת התייחס ליוזמה לביטול הבחירות: "אני בא בידיים נקיות ולא כשליחו של איש. לדבריו, "צריך להיכנס למשא ומתן ולבדוק אם יש אפשרות להקים ממשלה רחבה". עוד הוסיף: "אני רוצה רוב גדול יותר מזה שהצביע על קיום הבחירות"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס הבוקר (רביעי) ליוזמה לביטול הבחירות החוזרות: "אני בא בידיים נקיות ולא כשליחו של איש. צריך רק להסתכל מסביב ולהבין מה האווירה הציבורית", אמר בריאיון ל'כאן חדשות'. אדלשטיין הוסיף שהציבור לא רוצה את הבחירות, "צריך להיכנס למשא ומתן ולבדוק אם יש אפשרות להקים ממשלה רחבה ויציבה בכנסת העשרים ואחת".

לגבי החשש כי החרדים יתנגדו ליוזמה לביטול הבחירות, הזכיר את יו"ר ש"ס אריה דרעי שאמר בישיבה של וועדת הבחירות כי "מדובר בבחירות מיותרות לגמרי". אדלשטיין סירב להתייחס לאפשרות של ממשלת בלי נתניהו,"אם ניגשים לזה בראש נקי וידיים נקיות בלי חרמות ובלי פסילות – התוצר שייצא יהיה תוצר טוב", אמר.

בראיון ל'גלי צה"ל הוסיף 'אדלשטיין', "כבר ימים פונים אליי חברי כנסת מרוב סיעות הבית ואומרים איזו שטות עשינו, חבל שאין דרך בטל את זה, אז הנה – יש. אתמול הודעתי על היוזמה לראש ממשלה, ושמחתי שישנם מספר ראשי סיעות שאמרו שמדובר ברעיון טוב, אני מצפה מכל חברי הכנסת לשקול את השיקול הציבורי, שלא רוצה את הבחירות המיותרות האלה".

בתשובה לשאלה האם אין ידו של נתניהו במעשה, אמר יו"ר הכנסת כי "אני מבין שיש תחושה של ציניות, אבל אני מקווה שאנשים ישימו בצד את מה שיגידו, ושיבדקו את התהליך של קואליציה רחבה בכנסת הנוכחית". לדבריו, "אני אכנס את נשיאות הכנסת, רק בתנאי שאראה שיש תמיכה מאוד רחבה, לא עריק אחד או שניים – בלי מחטף, אני רוצה רוב גדול יותר מזה שהצביע על קיום הבחירות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו