דתי ראשון: יאיא פינק מצטרף למפלגה החדשה בראשות אהוד ברק

יאיר (יאיא) פינק שהתמודד ברשימת 'העבודה' לכנסת ה – 21 והגיע למקום השמיני, נוטש אותה לטובת הצטרפות למפלגתו החדשה של אהוד ברק. פינק: "אנו זקוקים למנהיגות עם סכין בין השיניים כבר זמן רב, הגיע הזמן להפקיע את הבלעדיות של הימין"

מצטרף נוסף למפלגה החדשה שהוקמה השבוע. יאיר (יאיא) פינק יצטרף לרשימת המפלגה לכנסת ה – 22. פינק, בוגר ישיבת הקיבוץ הדתי, קצין בצנחנים ומייסד המיזם החברתי פורץ הדרך, ״לובי 99״.

פינק התמודד ברשימת 'העבודה' לכנסת ה – 21 והגיע למקום השמיני. נשוי, יליד ירושלים, בעל תואר שני במנהל עסקים, כיהן כמנכ״ל עמותת ״שכן טוב״ ובכיר בעמותות ״תג מאיר״ ו"אופק"- היוזמה להקמת הבנק הקואופרטיבי. יאיא פינק הוא חבר המועצה הציבורית של תנועת ״צו פיוס״. יאיא לקח על עצמו להשתלב בבניית המפלגה החדשה ובכתיבת המצע וכן בניווט עבודת הסיעה בכנסת הבאה.

יאיר (יאיא) פינק: "אני מצטרף לקבוצה שאני מאוד מאמין בה, במנהיגות שלה ובהתגייסות האמיתית שהיא מייצגת. אנו זקוקים למנהיגות עם סכין בין השיניים כבר זמן רב. הגיע הזמן להפקיע את הבלעדיות שהימין הקיצוני לקח לעצמו בסוגיות לאומיות ויהודיות, היהדות לא שייכת לימין. 70 פנים לתורה ואין לאיש בלעדיות על האתוס הציוני והרעיון היהודי. היהדות שלי רודפת שלום, המשפט שמופיע מספר הפעמים הרב ביותר בתורה הוא: זכור כי גרים היינו בארץ מצרים, היהדות מקדשת צדק חברתי. ישראל חזקה היא מדינה שיודעת לכבד את השונות בתוכה, שמבינה שהשונות היא מקור אדיר לעוצמה חברתית. פוליטיקה צרה וקטנה הוציאה שם רע ליהדות והרחיקה רבים וטובים מהיהדות. אין סתירה בין ערכי היהדות לדמוקרטיה. מי שמחפש למצוא סתירה בין השניים פועל הלכה למעשה לפגיעה במהותה של המדינה ולחתור תחת ערכי הציונות".

אהוד ברק: "אני שמח מאוד על הצטרפותו של יאיא. יאיא משקף תנועה רחבה של אזרחיות ואזרחים שהחליטו לקחת את גורלם בידיהם, להתלכד, להתאחד ולצאת לדרך שתחזיר את ישראל למסלול הנכון".

"אנחנו באנו לשנות מציאות. הגיע העת להתייצב באומץ ובנחישות ולפתור את בעיות היסוד של החברה הישראלית בכל המישורים. אי אפשר להמשיך ולהוריש לילדנו ונכדינו את תחלואי החברה."

יאיר גולן, סגן הרמטכ״ל לשעבר: "יאיא הוא איש ציבור צעיר, אמיץ ויוצא דופן. הוא חלק ממנהיגות חברתית שלא מוכנה להנמיך את דגלי הזהות והתרבות שלה. הנחישות, המחויבות הערכית שלו ומעשיו הם מה שהפוליטיקה הישראלית צריכה. לא באנו להשתלב במציאות. באנו לשנות אותה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אולי מישהו יודע.
איך מנקדים את השם הזה: יאיא

מענין כמה מצביעים הוא הבריח עכשיו עם כל דברי האוולת שלו

רחמנא לצלן שלוקחים את התורה לנגד התורה ומפרשים אותה בצורה אווילית ורפורמית רח"ל
אם יאיר לפיד ישים כיפה על הראש הוא גם יהיה דתי כמו היאיא הפוקר הזה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו