Yehuda Haim/Flash90

ח"כ מרגי בווידוי אישי: "אני לא זכיתי לצאת לכל טיולי בית הספר"

יו"ר ועדת החינוך לסוגיית תשלומי ההורים ואמר, "כיום קיימת קרן לתשלום עבור לטיולים עבור משפחות מעוטי יכולת שאין ביכולתם לשלם עבור הטיול". על אלימות המשטרה: "על המשטרה לקיים חשבון נפש, בקיום סדנאות ולמידה בענין"

יו"ר ועדת החינוך חבר הכנסת יעקב מרגי התייחס הבוקר לאלימות המשטרה ואמר, "לצערי אנו ערים וחשים את השינוי בחברה הישראלית המקצינה ונעשית כהת חושים, אשר משפיעה גם על המשטרה. תמונות של משיכת פיאות ליהודי מעלות קונטציות של תקופות אחרות. אין לקבל התנהגות קשה מאוד כלפי אוכלוסיות אחרות כמו האוכלוסייה הערבית, החרדית והאתיופית".

בראיון ל'כאן מורשת' הוסיף, "אני קורא לאותם חלקים בחברה אשר רוממות כבוד האדם בגרונם ומצד שני ממלאים פיהם מים כנגד תופעות כואבות אלו. על המשטרה לקיים חשבון נפש, בקיום סדנאות ולמידה בענין. השיח המקצין בחברה הישראלית חמור מאוד, אולם חובה עלינו לנהוג בדוגמה אישית, בהתנהלות, בשיח, במעשים".

בסוגיית תשלומי ההורים אמר מרגי, "אין ספק כי היינו שמחים לראות חינוך חובה חינם פשוטו כמשמעו, אולם יש תשלומים אשר ראה המחוקק צורך להגביל את תקרת התשלומים בגינם, בפרט בחלקים בחברה הישראלית אשר החזקים מרשים לעצמם ובראוותנות לצרוך שירותים אלו".

"צר לי כי כחול לבן התנהלו שלא באחריות וקיבלו החלטה שלא להעביר את גביית כל סל תשלומי ההורים. ברור כי היריעה קצרה, משרד החינוך בשנים האחרונות עשה שינויים רבים במערכת החינוך, האם ראוי כי נפסיק תשלומי הורים עבור טיולים או ביטוח תאונות אישית ובתמורה נקצץ בשעות הוראה, קייטנות בחופשות או סייעת שניה?"

מרגי סיפר כי, "אני לא זכיתי לצאת לכל טיולי בית הספר, אולם כיום קיימת קרן לתשלום עבור לטיולים עבור משפחות מעוטי יכולת שאין ביכולתם לשלם עבור הטיול – כך שאין מצב כי תלמיד לא יצא לטיול בגין חוסר תשלום הוריו עבור הטיול".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו