צילום: נועם רבקין / פלאש 90

ח"כים מ'העבודה': "המטרה היא לגרום לברק להסיר את מועמדותו"

גורמים בכחול לבן מנסים בימים האחרונים לשכנע חברי כנסת במרצ ובעבודה שלא להתחבר עם מפלגתו של אהוד ברק. לדבריהם, מטרת השיחות היא לגרום לברק להסיר את מועמדותו מאחר ובכחול לבן חוששים מאיבוד הרוב וזריקת קולות לפח

חברי כנסת במפלגות מרצ והעבודה טוענים בשיחות סגורות כי גורמים בכחול לבן מנסים בימים האחרונים לשכנע אותם שלא להתחבר עם מפלגתו של אהוד ברק. לדבריהם, מטרת השיחות היא לגרום לברק להסיר את מועמדותו מאחר ובכחול לבן חוששים מאיבוד הרוב וזריקת קולות לפח על ידי ברק במידה ולא יעבור את אחוז החסימה.

בנוסף, בכירים במרצ מתנגדים גם הם לחיבור עם אהוד ברק "מרצ חרטה על דגלה את נושא השקיפות וטוהר המידות. אין לנו עניין להגן על ברק ויחסיו עם אילי הון מסובכים בארצות הברית". לעומתם בעבודה לא פוסלים חיבור עם מפלגת ישראל דמוקרטית של ברק.

ראשי מפלגות העבודה ומרצ, ח"כ עמיר פרץ וניצן הורוביץ נפגשו השבוע (שלישי) ונמסר שהפגישה הייתה טובה מאוד. עדיין לא מדובר במשא ומתן בין המפלגות, אך נרשמה התקדמות בנוגע לנושאי הליבה וישנה הבנה שיש בסיס לחיבור ביניהן. השניים סיכמו על המשך השיח בימים הקרובים.

בתוך כך, נועה רוטמן שמתמודדת מטעם מפלגת 'ישראל דמוקרטית' טענה בראיון לרשת ב': "יש פה קו שאנשים מובילים אידאולוגיה ובמקום להתווכח עליה, מכפישים אותם והופכים אותם למשוגעים, עבריינים או בוגדים. זו פרקטיקה שאנחנו חיים בה כבר 24 שנים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו