צילום: מתוך חשבון הטוויטר של בוריס ג'ונסון

עכשיו זה רשמי: בוריס ג'ונסון מונה לראש ממשלת בריטניה

בוריס ג'ונסון נכנס היום רשמית לתפקיד ראש הממשלה, לאחר שהמלכה הטילה עליו את מלאכת הרכבת הממשלה. בנאומו הראשון מדאונינג 10 הבטיח לפרוש מהאיחוד האירופי עד תאריך היעד: "בלי 'אם' ובלי 'אבל'". שישה שרים התפטרו ממשלתו

בוריס ג'ונסון נכנס היום (רביעי) לתפקיד ראש הממשלה ה-77 של בריטניה. ג'ונסון הגיע לארמון בקינגהאם, שם המלכה אליזבת מינתה אותו באופן רשמי לתפקיד והטילה עליו את מלאכת הרכבת הממשלה. זאת יום אחרי שמפלגת השלטון השמרנית בחרה בו למחליף של תרזה מיי. משם המשיך לדאונינג 10 ונשא דברים בפעם הראשונה כראש הממשלה.

ג'ונסון הבטיח שבריטניה תבצע את הברקזיט ותפרוש מהאיחוד האירופי עד תאריך היעד (31 באוקטובר), "בלי 'אם' ובלי 'אבל'". "הספקנים, הפסימיים והמדוכדכים שאומרים שאי אפשר לעשות את זה טועים", אמר. ג'ונסון התחייב שיצליח להשיג הסכם טוב יותר מההסכם של תרזה מיי, והבהיר שבריטניה לא רוצה לפרוש מהאיחוד ללא הסכם.

״יש פסימיסטים כאן ובחו״ל שחושבים שבריטניה הפכה בשלוש השנים האחרונות אסירה של הרעיונות שקדמו להצבעה על ה׳ברקזיט׳ ב-2016", הצהיר ג׳והנסון. "אבל, הספקנים, נביאי הזעם ורואי השחורות יטעו שוב. אנחנו רוצים להחזיר את האימון בדמוקרטיה שלנו. יהיו קשיים, אך הם יהיו פחות רציניים מאלו שצופים רואי השחורות. אל תמעיטו ביכולתה של בריטניה. הגיעה העת לא להסתכל רק על הסיכונים, אלא לעבר ההזדמנויות".

כזכור, ג'ונסון נבחר אתמול לראש ממשלת בריטניה החדש בתום הבחירות הפנימיות במפלגה השמרנית המפולגת לאחר שהסתיימה ההצבעה שנמשכה כחודש בין כ-150 אלף מחברי המפלגה. על פי התוצאות הרשמיות, הוא קיבל 92,153 קולות, בהשוואה ל-46,656 קולות ליריבו בבחירות, שר החוץ ג'רמי האנט.

בתוך כך, ביממה האחרונה התפטרו שישה שרים בממשלתו הטרייה. שר האוצר פיליפ האמונד, שר המשפטים דיוויד גוק, שרת ההגנה פני מורדנט, שר המסחר ליאם פוקס, השר לפיתוח בינלאומי רורי סטיוארט ושר העסקים והאנרגיה גרג קלארק הודיעו כי לא יישבו בממשלתו החדשה של ג'ונסון.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה נכון שהוא טוב ליהודים????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו