אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט / פלאש 90

ועדת הבחירות קבעה: החרדים לא יוכלו להצביע בבחירות הקרובות

קצין הבחירות הראשי בקנדה החליט כי לא ימליץ לשנות את מועד הבחירות הפדרלי, למרות שזה מתנגש עם חג שמיני עצרת. חשש בקרב היהודים כי בעקבות כך, הייצוג של היהודים האורתודוקסים בפרלמנט יירד משמעותית. בעבר אירע מקרה דומה

בועדת הבחירות בקנדה לא מתכוונים לשנות את מועד הבחירות הפדרליות, למרות שיום הבחירות נקבע לחג שמיני עצרת מה שימנע מהתושבים החרדים ושומרי השבת להצביע בבחירות.

קצין הבחירות הראשי במדינה סטפן פרו הודיע אתמול (שני) כי לא ימליץ לשנות את תאריך הבחירות החופף לימים האחרונים של סוכות. בשבוע שעבר הורה לו בית המשפט הפדרלי במדינה לבחון את ההחלטה ואולי אף לשנות את מועד הבחירות.

הממשלה בקנדה הגיבה לתביעה שהגיש מועמד יהודי אורתודוקסי בבחירות הפדרליות בקנדה, בתביעה נטען כי קיום בחירות ב -21 באוקטובר, שהוא חג שמיני עצרת, למעשה מפלה לרעה את שומרי השבת בקנדה.

מתוך ארבעת ימי הקלפי המקדימים, שלושה מהם נופלים על חגים או בשבת, מה שגורם לשומרי השבת שלא להשתתף בבחירות למדינה. פרו אמר כי הוא מחויב לעבוד עם הקהילה היהודית כדי "למקסם את אפשרויות ההצבעה".

מאז 2007 נדרש החוק הקנדי לקבוע כי הבחירות יתקיימו ביום שני ה-3 באוקטובר בשנה הקלנדרית הרביעית שלאחר הבחירות האחרונות. בעבר, הבחירות הפדרליות של קנדה בשנת 2008 נפלו ביום הראשון של חג הסוכות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מתי יוצא שם החג, ומתי סוגרים את הקלפיות?
בישראל לדוגמה, החג יצא כשעתיים וחצי לפני סגירת הקלפיות.

שיעלו לארץ, חבל להם על הזמן

מה זה הרשעות

נכון מאד!!!!!!

זה פיקוח נפש

הרי ידוע שראש הממשלה הנוכחי טרודו הוא גזען שתומך רק במוסלמים ימח שמם וזכרם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו