דיווח: מת בנו של אוסמה בן לאדן, שנחשב למנהיג הבא של אל-קאעדה

גורמים בוושינגטון טוענים כי "נסיך הטרור" של אל קאעידה, שהוכשר על ידי אביו לעמוד בראש ארגון הטרור, מצא את מותו בנסיבות לא ידועות. הדיווח נסמך על גורמי מודיעין אמריקנים. לא ברור מתי, כיצד או היכן מת בן לאדן, שהיה בן 30

ארצות הברית השיגה מידע מודיעני שלפיו בנו של אוסמה בן לאדן, חמזה בן לאדן, שנחשב למנהיג הבא של אל-קאעדה, מת – כך דווח הערב (רביעי) ברשת NBC, שציטטה שלושה גורמים אמריקניים. הגורמים לא פירטו היכן או מתי הוא מת, ואם לארצות הברית היה חלק בכך. לא ברור אם ארצות הברית אימתה את מותו.

לפי גורמים אמריקנים ששוחחו עם ניו יורק טיימס חמזה, בן ה-30, חוסל בשנתיים האחרונות. לטענתם לממשל טראמפ היה חלק במבצע החיסול, אך לא נמסרו עליו פרטים נוספים. מהבית הלבן טרם נמסרה תגובה. בשיחה מול כתבים נשאל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לגבי הדיווח, וענה כי איננו מעוניין להשיב.

הפעם האחרונה שבה חאמזה בן לאדן נראה חי הייתה בשנה שעברה – בהצהרה מוקלטת שצילם והופצה בידי זרוע התקשורת של אל-קאעידה. הוא איים אז על ערב הסעודית וקרא לתושבי חצי האי-הערבי להתמרד נגד בית המלוכה. אזרחותו הסעודית של בן לאדן הבן, שהיה מבוקש בידי ארצות הברית, נשללה בחודשים האחרונים.

בחודש מרץ הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית שהיא מציעה פרס של מיליון דולר למי שימסור מידע על מקום הימצאו של חמזה בן לאדן. בהודעת מחלקת המדינה בנושא נאמר שחמזה מסתמן כמנהיג הבא של ארגון הטרור אל-קאעידה. במחלקת המדינה ציינו שהוא נמצא ככל הנראה באזור גבול אפגניסטן-פקיסטן. בעקבות ההודעה סעודיה שללה מחמזה את האזרחות שלו.

בנו של בין לאדן, שנחשב ליורשו במשך זמן רב, נתן הצהרה פומבית אחרונה ב-2018. סרטון שפורסם על ידי זרוע המדיה של אל קעידה כלל איומים על סעודיה וקריאה למהפכה בממלכה. האו"ם קבע בשנה שעברה כי חמזה בן לאדן מחזיק בעמדה בכירה בארגון הטרור האסלאמיסטי, שביצע את מתקפת 11 בספטמבר על ארה"ב ב-2001.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כן יאבדו כל אויבך השם!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו