צילום: באדיבות המשפחה

אב הנרצח: "לדביר היה אור בעיניים, ומישהו שהיה לו רצח בעיניים הרג אותו"

משפחתו וחבריו של דביר יהודה שורק הי"ד, שנרצח בפיגוע בגוש עציון, מתקשים לעכל את האסון שנחת על המשפחה. אביו: "מי שלא הכיר אותו הפסיד, ילד מתוק שרצה רק לעזור". הלווייתו תיערך בשעה 20:00 בבית העלמין בעפרה

יואב שורק, אביו של דביר יהודה שורק שנרצח הבוקר (חמישי) בידי מחבלים בגוש עציון, סיפר על בנו: "דביר שלנו היה מתוק. חיפש כל הזמן מי צריך עזרה ואיך אפשר לעשות ולבנות. קיבלנו מתנה לכמעט 19 שנה, היה אמור להיות לו יום הולדת בשלישי. על המתנה הזו אנחנו מודים – את הכאב נישא איתנו הלאה". הלוויתו של דביר תיערך בשעה 20:00 בבית העלמין עפרה.

"זה לא אירוע פוליטי. פיגועים מלווים את כולנו, את החברה הישראלית, וזה חלק ממציאות החיים וממאבק ארוך על החיים שאנחנו מנהלים פה… דביר שלנו, מי שלא הכירו אותו הפסיד", הוסיף האב וסיפר, "לפני חודשיים נבחן בקראטה והוא לא קיבל ציון גבוה, כי המורה אמר שהוא עושה את התנועות נהדר, אבל אין לו רצח בעיניים. לדביר היה אור בעיניים, ומישהו שהיה לו רצח בעיניים הרג אותו".

יוסי פרומן, המחנך של דביר: "זאת אבידה גדולה מאוד בשבילנו, הוא היה עלם חמודות. עדין, רגיש וטוב לב. הוא נסע לקנות מתנות למורים שלו, זה מאוד מאפיין אותו, ועם הספרים האלה הוא נרצח. סיטואציה שממחישה איזו נשמה טובה הוא היה. ב-20:00 קלטנו שהוא לא חזר לישיבה. בהתחלה וידאו שהוא לא בישיבה ולאט לאט, ככל שעוברות השעות, אנחנו מבינים שזה לא נראה טוב, עד שאתה מבין שזה איום ונורא והוא נרצח".

 

"הופכים אבן על אבן": צפו בתיעוד מסריקות צה"ל ביהודה ושומרון

 

שורק סיים את שנתו הראשונה ללימודים בישיבת מחניים במסלול בני הישיבות. הוא התעתד לשרת בשירות קרבי ולאחר מכן לשוב ללימודים בישיבה. זוהי הטרגדיה השנייה שפקדה את המשפחה. שורק הוא נכדו של הרב בנימין הרלינג, אביו של אמו רחלי, שנרצח בפיגוע ירי ליד שכם באוקטובר 2000, לפני 19 שנה.

שורק התגייס אבל טרם סיים את שלב הלימודים בישיבה, ולכן לא לבש מדים או נשא נשק. גופתו אותרה במרחק של כ-50 מטר מהשער הצפוני של מגדל עוז מצד אחד ומהשער הדרומי של היישוב אפרת מצד שני. כוחות צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל פועלים וסורקים במרחב במסגרת המאמצים ללכוד את מבצעי הפיגוע.

דביר הי"ד היה בדרכו חזרה מירושלים כאשר התנפלו עליו המחבלים. מחקירה ראשונית של צה"ל ושב"כ עולה כי שורק, תושב עפרה ותלמיד ישיבת ההסדר "אור-תורה מחניים", הגיע מכיוון צומת הגוש ועלה בכביש עד שהגיע לצומת שבין אפרת לבין מגדל עוז, ובעודו עושה את דרכו ברגל זיהו אותו המחבלים, שרצחו אותו בדקירות באמצעות סכינים והשליכו את גופתו בשדה הסמוך.

 

הותר לפרסום: תלמיד הישיבה דביר שורק הי"ד נרצח בפיגוע בגוש עציון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו