Yonatan Sindel/Flash90

אלקין חושף את הסיכומים על אומן: מגעים להשמיש שדה תעופה • צפו

השר זאב אלקין שהשתתף בפגישת ראש הממשלה ונשיא אוקראינה ייצא בשבוע הבא לאומן עם נציג הנשיא בכדי לקדם את הסיכומים: "מדובר על שיפור כבישים, בית חולים, תשתיות תיירותיות - פעולות שייהנו מתמיכת השלטונות באוקראינה" • צפו בראיון


צילום: אריאל כהנא, ישראל היום

השר זאב אלקין המתלווה לפמלייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באוקראינה, התייחס בראיון ל'ישראל היום' לסיכומים עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי על קידום פרויקט משותף בעיר אומן: "ביוזמת נשיא אוקראינה סוכם שאוקראינה וישראל יעבדו על פרויקט משותף של שדרוג כולל של התשתיות באומן, יחפשו משקיעים ותורמים כדי לשנות את המציאות שם, גם לטובת התושבים המקומיים וגם לטובת הישראלים שמבקרים שם, מדובר על פרויקט גדול".

אלקין, שלקח חלק בהכנת הביקור המדיני ושוהה באוקראינה כבר מספר ימים, צפוי לחזור למדינה בכדי לקדם את התוכנית, "אני כשלב ראשון לנסות להגדיר את הפרויקט, עוד במהלך השבוע הקרוב אני יחד עם העוזר הראשי של נשיא אוקראינה יוצאים לאומן יחד עם מושל המחוז שם, לנסות להגדיר את התחומים". עוד הוסיף כי, "זה מקום שבאים אליו כמאה אלף ישראלים במשך השנה, בחגים בפעם שעברה היו כשישים אלף, הפעם צופים אולי לשמונים אלף ישראלים".

השר חשף כי, "מדובר על שיפור כבישים, בית חולים שצריך לדעת להכיל סיוע לכל כך הרבה אנשים במקרה הצורך, מדובר על תשתיות תיירותיות, של מקומות לינה בבתי מלון או בתי הארחה, מדובר אפילו על יכולת להשמיש שדה תעופה צבאי לשימוש אזרחי – יש שם שדה תעופה באומן, מדובר על שורה של פעולות שייהנו גם מהתמיכה של השלטונות באוקראינה שהבינו שצריך לשדרג את המקום לטובת המבקרים שגם וגם לטובת האוכלוסייה המקומית".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם אתמול בפגישתו עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי ישראל ואוקראינה יקימו פרויקט משותף בעיר אומן בה קבור רבי נחמן מברסלב ומהווה מוקד עלייה לרגל לעשרות אלפי יהודים חרדיים ודתיים במהלך ראש השנה ובמשך השנה כולה. כחלק מהפרויקט יוקם בית חולים בעיר ויינתן מענה לתשתיות במקום.

על פי דיווח הערב ב'וואלה', השר זאב אלקין ששה בשבוע האחרון באוקראינה בכדי לתאם את ביקור ראש הממשלה במדינה, ייפגש בשבוע הבא עם אחד מנציגיו של הנשיא באוקראינה בכדי לקדם את המהלך ולמצוא לו משקיעים חיצוניים. שגריר ישראל באוקראינה הרב יואל ליאון אישר בשיחה עם 'חדשות JDN' את פרטי הדיווח וציין כי המטרה היא לעודד משקיעים לפתח תשתיות במקום לרווחת כולם.

כזכור, שר הפנים אריה דרעי קיים לאחרונה ביקור מדיני באוקראינה, במהלכה נפגש עם הנשיא היהודי שנבחר לאחרונה, ולדימיר זלנסקי. השניים סיכמו בפגישה משותפת על הקמת קבוצת עבודה שתקדם תשתיות בעיר אומן והרחבת המקום. בראש הצוות הישראלי יעמוד השר דרעי ובראש הצוות האוקראיני ימנה הנשיא שר בממשלת אוקראינה.

במהלך המפגש התייחס דרעי למתרחש בעיר אומן ואמר כי, "מניין התפילה הגדול בעולם בראש השנה מתקיים באומן. אני מבקש מכבוד הנשיא להכין תשתית גדולה במקום כדי שתוכלו לקלוט את כל עשרות אלפי האורחים". בתגובה הציע זלנסקי הציע להקים קבוצת עבודה שתדון כיצד לבנות תשתיות באומן ותכין תוכנית עבודה מסודרת. "אני רוצה להפוך את אומן לירושלים קטנה, גם בתשתיות ובפיתוח", אמר הנשיא היהודי.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עניי עירך קודמים…..שישקיעו בכבשי הדמים בארץ ולא בארץ נוכריה ולמען הבחירות….הכל בשביל לא להיכנס לכלא….

הלוואי

תגיד אלקין
אולי במקום להוציא כספים על תשמישי קדושה דביליים.
תוציא את הכסף פה במדינת ישראל בבתי חולים בתשתיות בחקלאות.
מספיק כבר עם השטויות באמת!

מעניין מאד..משקיעים באומן???במקום להעלאת קבר רבי נחמן לארץ ישראל..ולהשקיע בארץ ישראל…בבתי מלון למאות אלפים הבאים מכל ארצות….תוכנית שתכניס למדינה מיליארדרים שקלים לכסות הגירעון…מפתחים באוקראינה עיר שלמה…לתת פרנסה להם…ופה בארץ…חיים בעוני ובדוחק…הטפל נהיה עיקר…והעיקר..??עורו…עורו..ישינים מתרדמתכם!!!

ברוך השם שהחיינו שקיימנו סוף סוף משקיעים בתשתיות אצל רבינו הקדוש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו