צילום: דוד כהן / פלאש 90

ארה"ב סיכלה גינוי באו"ם שהשווה בין ישראל לחיזבאללה

על רקע האירועים האחרונים והמתיחות בגבול לבנון: מקורות דיפלומטיים מדווחים כי ארה"ב סיכלה גינוי שעלה במועצת הביטחון של האו"ם כיוון שהשווה בין ישראל לחיזבאללה. "נתנגד לכל הצהרה שעושה השוואה מוסרית בין ישראל לארגון הטרור"

ארה"ב בלמה הצהרה במועצת הביטחון של האו"ם הנוגעת לחילופי האש האחרונים בין ישראל לחיזבאללה בתחילת השבוע, כך דווח הבוקר (שישי) בכלי תקשורת בארה"ב. לדברי הדיפלומטים האמריקנים שצוטטו, ההתנגדות להצהרה נבעה בשל היעדר הגינוי המפורש נגד חיזבאללה וההקבלה המוסרית שעולה ממנה בין ישראל לארגון הטרור.

ההצעה מגיעה בעקבות האירועים האחרונים על גבול לבנון, ששיאן ניסיון פיגוע הנקמה של חיזבאללה בתחילת השבוע, וירי התגובה של צה"ל. לטענת הדיפלומטים ההצעה, שהובאה למועצה על ידי נציגי צרפת, כוללת גינוי "כל סוג של אלימות על הקו הכחול", הגבול בין ישראל ללבנון לאחר 2006.

לדברי גורמים דיפלומטיים, הנוסח שאותו ניסחה צרפת גינה את "כל ההפרות של הקו הכחול, מהאוויר ומהקרקע" וקרא "לכל הצדדים לכבד את הפסקת פעולות האיבה". לפי הגורמים, וושינגטון חסמה פעמיים את טיוטת ההצעה כיוון שלא גינתה במפורש את חיזבאללה.

רוב נציגי המדינות תמכו בהחלטה, ובטיוטות קודמות בנושא, אולם הנציגים האמריקניים התנגדו להן. "ארצות הברית מתנגדת לכל לכל הצהרה שלא מגנה את חיזבאללה, ושעושה השוואה מוסרית בין ישראל לבין הארגון", כך לטענתם. מכיוון שלארה"ב יש זכות וטו במועצת הביטחון, ההצעה נפסלה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו