צילום: פלאש 90

שלושה ימים של דיונים: חוק המצלמות יובא היום לאישור בכנסת

מליאת הכנסת תתכנס היום לדיון פגרה מיוחד כדי להתחיל בהליך בזק של חקיקת 'חוק המצלמות', לאחר שהוא אושר פה אחד בממשלה. דיווח: בכחול לבן מתכוונים, במקרה והחוק יעבור, לצייד את הפעילים במצלמות, דווקא באזורים החרדיים

לאחר שהממשלה אישרה את החוק אתמול פה אחד, חוק המצלמות יובא היום (שני) לדיון בכנסת. בשעה עשר וחצי תתכנס הוועדה המסדרת בכנסת כדי להצביע על מתן פטור מחובת הנחה להצעת החוק, בכדי שיתאפשר להעלות את החוק באופן מיידי לדיון והצבעה במליאה, ללא צורך בהמתנה של 45 יום, ולמרות שמדובר בימי פגרה.

לאחר מכן, בשעה אחת בצהריים תתכנס מליאת הכנסת לדיון והצבעה על החוק בקריאה ראשונה. בהנחה שהחוק יעבור, יחזרו לוועדה המסדרת כדי להקים ועדה מיוחדת לצורך הכנת החוק, ואז יחזרו שוב למליאה כדי לאשר את הקמת אותה ועדה. מחר תקיים הוועדה המיוחדת ישיבה מרתונית בכדי לסיים את עבודת ההכנה על החוק, בכדי שביום רביעי החוק יעלה למליאת הכנסת לאישור בקריאה שנייה ושלישית.

ב'כאן חדשות' דווח כי ב'כחול לבן' כינסו אתמול ישיבת סיעה מיוחדת לקראת ההצבעה על החוק ושם עלתה הצעה להחרים את הדיון ואת ההצבעה על החוק מתוך מטרה לצמצם את הדיון ואת העיסוק בנושא. המחשבה נבעה מכך שלטענתם מדובר בחוק שכל כולו מיועד להשפיע על השיח הציבורי ולהשאיר את נושא הזיופים על סדר היום, ולכן הרצון היה להקטין ככל שניתן את העיסוק בחוק. בלילה כבר הוחלט בצמרת המפלגה בכל זאת להגיע היום למליאה ולהצביע נגד החוק.

עוד דווח, כי בכחול לבן הוחלט שבמידה והחוק יעבור בשלוש קריאות, לצייד במצלמות את מאות המשקיפים של המפלגה שצפויים להגיע לקלפיות במגזר החרדי בביתר עילית, בבני ברק ובמקומות נוספים על מנת לתעד את המתרחש בקלפי, החלטה שככל הנראה עומד מאחוריה יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שמוביל לאחורנה את ההסתה נגד המגזר החרדי יחד עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

כזכור, אמש פרסם היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, חוות דעת חריפה שבה טען כי החוק לא עומד במבחן החוקתי. אי החוקתיות, לטענתו, נובעת בין היתר ממתן יתרון משמעותי ביותר למפלגה אחת על פני יתר המפלגות, מחשש ממשי להרתעת בוחרים מלהצביע ומאי סדרים שעלולים להיווצר בקלפיות. "כל זאת תוך שמתקיים מענה מוגבר וחסר תקדים לשמירה על טוהר הבחירות, בשורה של צעדים שוועדת הבחירות המרכזית מתכננת לנקוט בהם כבר ביום הבחירות הקרוב", כתב.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הגנבים = השמאל והערבים !!!!
הבחירות בכלל לא היו צריכות להיות !!!
בל"ד זייפה מאות קולות נוספים והיתה אמורה להישאר בחוץ
ובנט ושקד להיכנס ולקום ממשלת ימין לאומית חרדים .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו