צילום: פלאש 90

גורמים ב'כחול לבן': "יודעים שאי אפשר לסמוך על ליברמן, הוא משחק כפול"

גנץ מעריך בשיחות סגורות: אבד הסיכוי להקמת ממשלת אחדות עם הליכוד ונתניהו • נתניהו לראשי הבלוק: "בכחול לבן רוצים שאפרד מהגוש, כדי שדקה לאחר מכן לפיד וגנץ ייקחו אותו" • גורמים בכחול לבן: נקים ממשלה - ואז נצרף את הימין

ליברמן בדרך חזרה לגוש הימין? אחרי "שיחה עניינית וטובה" אתמול בין יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן לראש הממשלה בנימין נתניהו, יש אופטימיות זהירה בגוש הימין. על פי גורמים המעורים בפרטים, בעקבות השיחה חלה התקרבות מסוימת בין השניים, כך דווח ב'מעריב'.

על פי הדיווח, אתמול בבוקר בישיבת ראשי בלוק הימין החלה ההבנה כי יש לנסות להחזיר את ליברמן לגוש הימין: "עד כה, רק לאיילת שקד היה שיח עם אביגדור ליברמן. צריך לפתח ערוצי קשר נוספים איתו. זה הכרחי, אם אנחנו מעוניינים למנוע בחירות נוספות. הפערים בינו לבין המפלגות החרדיות עדיין גדולים, אך עלינו לעשות כל מאמץ כדי לנסות לגשר".

בפגישה הוחלט להמשיך בקמפיין מאסיבי נגד הניסיון להקמת ממשלת מיעוט. בין היתר, דובר על הצורך להרתיע את ישראל ביתנו מתמיכה בממשלה שכזאת. לדברי גורמים בגוש, קיים מתווה שכולל גם נושאי דת ומדינה, שאפשר להציע לישראל ביתנו ולמפלגות החרדיות כדי להגיע למכנה משותף. נציגי החרדים לא מיהרו לתמוך ברעיון ושידרו סקפטיות.

גורמים בישראל ביתנו אמרו ב'ידיעות אחרונות' כי "יש צוהר" להתקדמות והבהירו כי למרות שמדובר בישורת האחרונה "הסיכוי להקמת ממשלת אחדות קיים, האווירה טובה מעט משהייתה". גורמים בכחול לבן הביעו דאגה מחזרתו של ליברמן לימין ואמרו ל'ישראל היום' כי "אנחנו יודעים שאי אפשר לסמוך על ליברמן. סביר שהוא משחק משחק כפול".

 

נתניהו עדכן את ראשי המפלגות החרדיות: "יש על מה לדבר עם ליברמן"

 

בתוך כך, מקורבים לגנץ צוטטו ב'ידיעות אחרונות' אומרים כי, "נעשה הכל עד הרגע האחרון כדי למנוע בחירות מיותרות ולכן אנחנו משאירים את כל האופציות על השולחן". לדברי בכירים בכחול לבן, יחסי האמון בין נתניהו לגנץ הגיעו לשפל בעיקר בגלל ההתקפות "ההיסטריות" כלשונם של נתניהו על גנץ במוצאי השבת האחרונה בעקבות הדיווחים כי אינו פוסל הקמת ממשלת מיעוט זמנית.

בשיחות סגורות מעריך גנץ כי אבד הסיכוי להקמת ממשלת אחדות עם הליכוד ונתניהו. גנץ מעריך כי נתניהו כבר קיבל החלטה על בחירות ומה שנותר לו לעשות זה "לשחק את המשחק מי אשם בבחירות נוספות", כלשונו. לדברי גורמים שנכחו בפגישת ראשי הבלוק אתמול, נתניהו הדגיש את החשיבות הקריטית להמשך האיחוד של הגוש: "בכחול לבן רוצים שאפרד מהגוש, כדי שדקה לאחר מכן לפיד וגנץ ייקחו אותו. אסור לתת לזה לקרות".

מנגד, גורמים אחרים ב'כחול לבן' צוטטו ב'ישראל היום' אומרים כי אף שלרשות גנץ נותרו ימים אחדים להרכבת הממשלה, הוא לא ויתר על ניסיון לממשלת אחדות עם הליכוד. עם זאת, ברשימה עדיין נערכים להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת חברי כנסת מהרשימה המשותפת. "אנחנו קודם כל רוצים להקים ממשלה", הבהיר אמש בכיר בכחול לבן, "אחרי שתוקם ממשלה, הליכוד ומפלגות הימין יוכלו להצטרף ויחשבו לעשות זאת כי יהיו נתונים ללחץ".

גורמים ברשימה טענו כי גנץ לא יצליח להרכיב את ממשלת האחדות המיוחלת. בכיר בכחול לבן העריך: "נתניהו בחיים לא יישבר ויסכים לתנאים שמציב גנץ. כמו כן, על ליברמן אף אחד בכחול לבן לא סומך, הוא לא יציב. אני ואחרים מאמינים שהממשלה תיסגר ב-21 הימים שיועמדו לרשות הכנסת".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך אפשר עוד להאמין לו ויתרה מזאת איך בוחריו מאמינים לו הוא שקרן רוסי
עוד ניראה אותו יושב עם וודקה על הריצפה בשוק הרוסי

מה שנכון נכון

נכון. אתם באמת צודקים אי אפשר לסמוך על ליברמן כלל וכלל,אבל האם
עליכם ניתן לסמוך???
בתעמולת הבחירות תליתם בחוצות הערים: "ישראל מעל הכל" אך מתברר כיום, שהשלטון שלכם הוא מעל הכל.
מוכרים את נשמתכם לשטן- לאחמד טיבי בכבודו ובעצמו, העיקר להיות שליטים אגואיסטים!

יעשה טוב ליברמן שיחבור לממשלת ימין זה מקומו הטיבעי . וזה מה שמצופה מציבור בוחריו . העם זקוק לממשלה ימנית חזקה ויציבה .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו