David Cohen/Flash90

בדרך לבחירות? נתניהו מתכוון לבטל את הפריימריז לרשימת הליכוד

לאחר הפגישה בין ראש הממשלה ליו"ר כחול לבן שהסתיימה בפיצוץ, הליכוד הודיע הערב כי, "לאור החשש שהמדינה תדרדר לבחירות מיותרות, סיכמו חיים כץ ונתניהו, להביא בפני מרכז הליכוד הצעה משותפת שלא יתקיימו פריימריז לרשימת הליכוד לכנסת"

זמן קצר אחרי הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, שעל פי ההודעות שהוציאו השניים נראה שהסתיימה בפיצוץ, הליכוד הודיע הערב כי, "לאור החשש שהמדינה תדרדר לבחירות מיותרות ובעקבות פניות רבות של ח״כים בליכוד, סיכמו יו״ר מרכז הליכוד ח״כ חיים כץ ויו״ר תנועת הליכוד, רה״מ בנימין נתניהו, להביא בפני מרכז הליכוד הצעה משותפת שלא יתקיימו פריימריז לרשימת הליכוד לכנסת".

המהלך של נתניהו הוא חלק מניסיון לשמור על איחוד השורות בתוך מפלגתו במטרה למנוע מרד של ח"כים מהספסלים האחוריים החוששים לאבד את כיסאם במקרה של בחירות נוספות. לפי חוקת הליכוד, עם ההכרזה על בחירות חדשות יש לקיים בחירות מקדימות על ראשות המפלגה וכן למועמדי הרשימה הארצית לכנסת.

ב'וואלה' דווח מוקדם יותר השבוע כי לפי בכירים במפלגה, נתניהו פועל לבטל גם את הבחירות לראשות הרשימה. לדבריהם, ראש הממשלה מתכוון לכרוך את המהלכים יחדיו, ובמקרה שיהיו בחירות נוספות לבטל גם את הפריימריז לראשות המפלגה, יו"ר המפלגה מסתמך על הסעיף בחוקת הליכוד הקובע כי הבחירות לרשימה ולהנהגה כרוכות יחדיו.

עוד דווח, כי מי שצפוי לדרוש פריימריז לראשות המפלגה במידה ואכן יוכרזו בחירות חדשות הוא יריבו מבית של ראש הממשלה, ח"כ גדעון סער, הח"כ היחיד בליכוד שהצהיר כי יתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד בפעם הבאה.

הפעם האחרונה שהתקיימו פריימריז לראשות הליכוד הייתה בסוף 2014, לקראת הבחירות לכנסת ה-20. נתניהו אז ניצח ברוב גדול את דני דנון. לאחר בחירות 2015 ראש הממשלה החליט להקדים את הבחירות המקדימות במפלגתו ובכך להבטיח את הנהגתו גם בבחירות לכנסת ה-21, אך מכיוון שאף אחד לא הציב מועמדות מולו הפריימריז בוטלו והוא נקבע כיו"ר המפלגה גם לבחירות הבאות.

לעומת זאת, רשימת הליכוד לכנסת ה-21 נבחרה בפריימריז שהתקיימו לפני הבחירות הראשונות לכנסת השנה. לפי חוקת הליכוד, עם פיזור הכנסת ה-21 בחודש מאי האחרון ולקראת הבחירות שנערכו בחודש ספטמבר, היו צריכות להיקבע בחירות מקדימות גם ליו"ר וגם לרשימה, אולם במסגרת המאמצים להבטחת הרוב לפיזור הכנסת ומיזוג סיעת כולנו לתוך הליכוד, נתניהו העביר החלטה במזכירות הליכוד שהקפיאה את הרשימה כך שהח"כים לא יצטרכו לעבור עוד סיבוב פריימריז כדי להקל עליהם לתמוך בפיזור הכנסת. יחד עם הקפאת הרשימה אושר גם מועמדותו של נתניהו כיו"ר הרשימה ומועמדה לראשות הממשלה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שקרניהו בפאניקה ושובר את כל כללי המשחק האפשריים להציל קריירה מדעיכה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו