הדס פרוש / פלאש 90

המועצת אישרה: סגה"ש ליצמן יוכל לכהן כשר הבריאות בממשלת מעבר

בעקבות החשש שנתניהו יצטרך להתפטר מתפקידיו כשר, חברי מועצת גדולי התורה של סיעת אגודת ישראל אישרו הלילה בסבב טלפוני את האפשרות שסגן השר יעקב ליצמן ימונה לתפקיד שר הבריאות בממשלת מעבר, גם האדמו"ר מגור אישר את המינוי

בעקבות כתב האישום, צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להודיע בימים הקרובים על העברת ארבעת התיקים שבהם הוא מחזיק בתפקיד שר: חקלאות, בריאות, תפוצות ורווחה.

נתניהו מחויב להעביר את תיקי השרים כפועל יוצא מפסיקת בג"ץ בהלכת דרעי-פנחסי שנקבעה לפני יותר משני עשורים ולפיה שר שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום יפוטר מתפקידו. שני פסקי הדין הורו לראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין, לפטר את השר אריה דרעי ואת סגן השר רפאל פנחסי משום שהוגשו נגדם כתבי אישום.

הלכת דרעי -פנחסי לא חלה על ראש ממשלה, אך יש הטוענים שהיא מחייבת מוסרית ויש להניח שהעניין יגיע בסופו של דבר להכרעת בג"ץ. נכון לעכשיו, ההערכות הן כי נתניהו לא מתכוון להתפטר מתפקידו.

אחת ההשלכות לאפשרות שנתניהו ייאלץ להתפטר מתפקידיו היא שסגן שר הבריאות ליצמן ייאלץ לעזוב את תפקידו אם היה מתנגד לכהן כשר בפועל. כיום, ליצמן מכהן כסגן שר בכפוף לחוק שקודם במיוחד עבורו המאפשר להאציל סמכויות סטטוטוריות הנתונות לשר לידי סגן שר במשרד שראש הממשלה מכהן בו כשר.

בעקבות כך, חברי מועצת גדולי התורה של סיעת אגודת ישראל אישרו הלילה (ראשון) בסבב טלפוני את האפשרות שסגן השר יעקב ליצמן ימונה לתפקיד שר הבריאות בממשלת מעבר. גם האדמו"ר מגור אישר את המינוי.

כזכור ליצמן כיהן בעבר בתפקיד שר הבריאות, אך התפטר מהממשלה במחאה על עבודות הרכבת בשבת, בהוראת רבו האדמו"ר מגור שליט"א.

אך חודש וחצי לאחר מכן למשרד הבריאות בפקיד סגן שר עם סמכויות של שר, לאחר שאושר לו בחסידות למלא רק סמכויות סטטוטוריות שהואצלו עליו ולא להיות אחראי ישיר לחילולי השבת במסגרת ישיבתו בשולחן הממשלה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוי
חסידות גור והשבת

גם האדמור מגור אישר.

ואולי רק הוא אישור? הרוב קובע. הרוב החליט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו