קובי גדעון / GPO

אחרי הניצחון: בריטניה תעביר חוק שיאסור חרם על ישראל

שבוע אחרי הניצחון האדיר של בוריס ג'ונסון ושל מפלגת השמרנים בבחירות, אחד מקווי היסוד החדשים, שיעוגן בחקיקה בקרוב, הוא איסור הטלת חרם על ישראל ע"י מועצות מקומיות, עיריות ומוסדות הממומנים מכספי המדינה

אחרי הניצחון הגדול: הפרלמנט הנבחר של בריטניה יתכנס ביום חמישי למושב הפתיחה שלו, שבוע אחרי הניצחון האדיר של בוריס ג'ונסון ושל מפלגת השמרנים בבחירות. כנהוג במסורת, המלכה אליזבת' תנאם במושב הפתיחה של הפרלמנט ובנאומה תציג את קווי היסוד של הממשלה החדשה של ג'ונסון. אחד העקרונות החדשים, שיעוגן בחקיקה בקרוב, הוא איסור הטלת חרם על ישראל ע"י מועצות מקומיות, עיריות ומוסדות הממומנים מכספי המדינה.

החוק ישמוט את הקרקע מתחת לארגוני החרם בבריטניה, שכן עד כה הם פעלו נמרצות לשכנע עיריות ומועצות מקומיות לא להשקיע בישראל. החוק החדש לא יציין מפורשות את שמה של ישראל, אלא יגדיר איסור הטלת חרם על מדינות זרות בניגוד לעמדה המוצהרת של ממשלת בריטניה.

ג'ונסון הולך עם גישה פרו-ישראלית שבבסיסה גם נימוקים פרגמטיים: ג'ונסון וממשלתו שואפים להדק את הקשרים המסחריים עם ישראל ואת שיתוף הפעולה בין המדינות בתחום זה. החוק החדש יקרב בין המדינות גם בעידן שאחרי הברקזיט והצורך של בריטניה במציאת שותפות חדשות.

בעבר ניסו השמרנים לאסור הטלת חרם על ישראל ע"י עיריות ומוסדות ציבוריים, אולם בית המשפט העליון הבריטי פסק נגד האיסור, בין השאר משום שלא היה מעוגן בחקיקה מוסדרת. חוק החרם החדש לא יכלול מוצרים מיהודה ושומרון, כיוון שהיישובים באזור לא נחשבים לחלק מישראל ע"פ החוק הבינלאומי.

כזכור, בוריס ג'ונסון ניצח בשבוע שעבר בפער ניכר את מנהיג מפלגת הלייבור גר'מי קורבין שעורר דאגה גדולה בקרב בכירים בקהילה היהודית בבריטניה. קורבין, אנטישמי ושונא ישראל, שבעבר כינה את חמאס וחיזבאללה "ידידיי" והשתתף באירועים שבהם הועלו על נס מחבלים.

ג'ונסון נחשב לאוהד ישראל, ובעבר הצהיר שהוא "ציוני נלהב". כראש העיר לונדון הוביל מאבק בתנועת ה-BDS, וביקר בארץ ב-2015. שנה לאחר מכן הגיע גם להלווייתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס. ג'ונסון אמר שהוא תומך בזכות ישראל להגנה עצמית, אך הגדיר את תגובתה בצוק איתן "לא-פרופורציונלית". בצעירותו, ב-1984, הוא התנדב בקיבוץ כפר הנשיא.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה הקשר של נתניהו לתמונה?
אתם כתבתם! שהוא אוהד ישראל, לא אוהד ביבים.
???

באותה המדה יכולתם לשים תמונה של סער. גם ללא ג'ונסון.
מה דחפתם את ביבי לכתבה??
הם מכירים בקושי חצי שנה.
לביבי היה אורך 14.5 שנים לפחות להגיע להישג כלשהו מול מישהו..

בינתיים בנימין נתניהו מייצג את מדינת ישראל ולא מישהוא אחר. אחרי הבחירות תהייה תמונה עם הנבחר המייצג.
ולא צריך להיות צר עין כשרואים תמונה שלו.
תרוץ לבחירות ישימו את התמונה שלך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו