Hadas Parush/Flash90

גנץ על האיחוד בימין: "פרץ שם את צרכיו הפוליטיים מעל לערכים היהודים"

יו"ר כחול לבן על ההסכם בין הבית היהודי לעוצמה יהודית: "מאחורי האיחוד המביש הזה, עומד אדם אחד - נתניהו". לפיד: "חרפה על ראש הציונות הדתית". ניצן הורוביץ: "חברו לימין הקיצוני מהסוג הגרוע ביותר. מדובר בברית של גזענות, שותפות על בסיס שנאה"

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ התייחס לפני זמן קצר (שישי) להסכם בין הבית היהודי לעוצמה יהודית ואמר כי, "השעות האחרונות הן שעות עצובות גם לי באופן אישי. אני שגדלתי וחונכתי בנערותי ביחד עם רבים מבני הציונות הדתית, מתבייש היום בנציגים הפוליטיים שלה. האיחוד בין הבית היהודי, מפלגה מיסודה של המפד׳׳ל, עם שורשים ותרומה גדולה למדינת ישראל, לעוצמה יהודית שבין חבריה נמנים גדולי הקיצונים, החשוכים והגזעניים של מדינת ישראל – הוא יום עצוב".

הרמטכ"ל לשעבר מוסיף כי, "את הרב רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי, אני מכיר שנים רבות. שירתנו יחד גם ברגעים קשים ואני מכיר אותו כאדם ששם תמיד את הנושא הערכי בראש מעיניו. איננו מסכימים על הכל בעמדותינו הפוליטיות, אבל לא תיארתי לעצמי שיבוא היום שבו ישים את צרכיו הפוליטיים ואת צרכיו המשפטיים של נתניהו מעל לערכים היהודים הבסיסיים. לעולם לא שיערתי שרפי פרץ, מחנך ואיש עקרונות, יוביל מהלך להכנסת יורשיו של מאיר כהנא הגזעניים לכנסת ישראל. החיבור הזה לא ייצור לגיטימציה לגזענותה של מפלגת עוצמה יהודית אלא דה לגיטימציה לרב רפי ומפלגתו ועל כך חבל, חבל מאד".

"מאחורי האיחוד המביש הזה, עומד אדם אחד- נתניהו. אין דבר שהוא לא ניסה לעשות במערכות הבחירות האחרונות כדי להכניס את בן גביר ויורשיו מסיבה אחת – הוא יודע שהם יתנו לו חסינות. אנחנו ניאבק בזה בכל הכוח ונחתור להכרעה ברורה שתשאיר את הגזענים והחשוכים מחוץ לקודש הקודשים של ממשלת ישראל והקבינט. בעולם נורמלי, נתניהו היה מפטר היום את רפי פרץ ולא מאפשר לו לכהן כשר חינוך, אבל בממשלת המעבר של נתניהו- החסינות לפני הכל", תקף גנץ את ראש הממשלה.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב ואמר כי, "הריצה של הבית היהודי עם החבורה הגזענית והאנטי-יהודית של ״עוצמה יהודית״ היא חרפה על ראש הציונות הדתית. הם איבדו היום את הזכות לדבר על ערכים יהודיים". הבית היהודי מסר בתגובה ללפיד: "אתה שהחרמת ציבורים שלמים בדרך להקמת ממשלה, אתה שעשית קמפיין כושל לממשלת אחדות חילונית, אתה לא תלמד אותנו מה זה ערכים יהודיים".

יו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורוביץ מסר: "לאחר שנתניהו בעצמו הכשיר את השותפות עם הכהניסטים בסיבוב הקודם, ויתרו הפעם מנהיגי הציונות הדתית על הבושה מוקדם מהצפוי, וחברו לימין הקיצוני מהסוג הגרוע ביותר. מדובר בברית של גזענות, שותפות על בסיס שנאה. אנשי עצמה יהודית מפיצים תורת גזע יהודית מסוכנת ואלימה. אין להם מקום בציבוריות הישראלית. מול הגזענות יש רק תשובה אחת – שמאל. שמאל שמוביל שוויון בין בני האדם. שמאל שבונה שותפות יהודית-ערבית".

כזכור, יו"ר 'הבית היהודי', ח"כ רפי פרץ ויו"ר 'עוצמה יהודית' עו"ד איתמר בן גביר נפגשו הבוקר וסיכמו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. על פי ההסכם, עוצמה יהודית מקבלת את המקומות 3, 6, ו-9, ללא תזוזה במקרה והאיחוד הלאומי בראשות בצלאל סמוטריץ' מצטרפת, שתקבל את מקומות 2, 5 ו-8. הבית היהודי מקבלת על פי ההסכם את מקומות 1, 4 ו-7.

בהודעה משותפת לבית היהודי ועוצמה יהודית נמסר: "הבוקר פגשו שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, ח"כ רפי פרץ ויו"ר "עוצמה יהודית" עו"ד איתמר בן גביר וסיכמו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות במתכונת בחירות אפריל 19'. הבחירות הקרובות יהיו גורליות לעתיד מדינת ישראל ולמחנה הימין בפרט, הציבור עייף ממאבקים וממחלוקות ורוצה אחדות בציונות הדתית ובמחנה הימין – לא אחידות אלא אחדות".

"הדרך להצלת ממשלת הימין עוברת בחיבור של כל המפלגות מימין לליכוד. אסור לנו להגיע למצב שאחת מהמפלגות לא תעבור את אחוז החסימה וכתוצאה מכך יזרקו אלפי קולות ימין לפח. בבית היהודי ובעוצמה יהודית קוראים לאיחוד הלאומי ולשר בצלאל סמוטריץ' להצטרף עוד היום לאיחוד השורות ואחדות הציונות הדתית, האיחוד הלאומי הוא חלק בלתי נפרד מאיחוד מפלגות הימין".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פרץ
קבל את האמת ממי שאמרה

"…שבין חבריה נמנים גדולי הקיצונים, החשוכים והגזעניים של מדינת ישראל…"

הוא כנראה שכח עם מי הוא נמצא במפלה.
אירוני שהם תמיד ממהרים שם לתת נהומים נגד הסטה ושנאת האחר, כאשר מספר 2 שם הוא המסיט והשונא הכי גדול שיש נגד ציבור שלם.

כל בר דעת יודע שזה שהם הכריזו שהם "לא" אנטי חרדים לא באמת אומר שהם כאלו.
הם בטוחים שהציבור החרדי פשוט טיפש שיוכל כל מה שזורקים עליו כמו הציבור בוחרים שלהם שמעדיף לבלוע את הרפש שהוא וחבריו בכחול לבן וישראל ביתנו וגם התקשורת החילונית מפרישים, מאשר לבדוק את העובדות בשטח.

אין להם בושה לדבר על ערכים יהודים בסיסיים, ממש בדיחה, ועוד מרץ.. מעדיפים את הערבים על פני היהודים חבורה של ליצנים, משנאיך ומחריבייך ממך יצאו,

איך שכל הביביסטים לא יודעים לכתוב??
נאומים ולא נהומים.
הסתה ולא הסטה .
מסית ולא מסיט.
מפלגה ולא מפלה.

ההסכם נראה לי מאוזן והגיוני. החיבור ל"עוצמה" היה גם בסיבוב הראשון (ניסן ע"ט) מה קמו פתאום כל הדובים מריבצם?

לא יאומן איך הוא לא מתבייש לפתוח את הפה הוא בעצמו ניסה להקים ממשלת מיעוט עם הערבים בשביל שהוא יהיה ראש הממשלה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו