דיווח בסוריה: שלושה הרוגים ב"תקיפה הישראלית" באזור דמשק

הארגון הסורי לזכויות אדם טוען כי ישראל תקפה מטרות של משמרות המהפכה של איראן או מיליציות חיזבאללה בסוריה. על פי הדיווח של המרכז, לפחות 3 "אזרחים זרים" נהרגו בתקיפה. עוד דווח כי אחת מ"המטרות העוינות" הופלה בעקרבה שבאזור דמשק

מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם מדווח הבוקר (שני) שבתקיפה המיוחסת לישראל אמש נהרגו לפחות שלושה אזרחים זרים. לדברי מנהל המרכז, עבד א-רחמן, התקיפות התבצעו לעבר אתרים בהם נמצאים כוחות של משמרות המהפכה של איראן או מיליציות חיזבאללה הנאמנות למשטר האיראני. הוא ציין כי שלושה טילים הגיעו למטרותיהם ואחד לפחות יורט על ידי מערכות הנ"מ הסוריות.

סוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה "סאנא" דיווחה כי מערכות ההגנה האווירית של המשטר יירטו טילים ששוגרו מכיוון ישראל. לפי הדיווח, התקרית התרחשה באזור עקרבא שמדרום-מזרח לדמשק, ותושבים דיווחו ששמעו פיצוצים באזור הבירה הסורית. במקביל, העיתון הלבנוני "אל אחבאר" דיווח כי ישראל תקפה כמה מחסני אמל"ח באזור א-סיידה זיינב. עוד דווח כי טילים נצפו מול החופים הלבנונים בכיוון סוריה והגל השני כלל טילים מכיוון רמת הגולן.

לפי דיווחים בכלי תקשורת ערבים במהלך הלילה, תושבי דמשק העידו על פיצוצים עזים שנשמעו באזור – לפחות שלושה פיצוצים כתוצאה מתקיפות נגד מטרות איראניות. על פי הדיווחים, התקיפה כוונה נגד מטרות של כוח קודס האיראני באזור דמשק וגם כלפי נמל התעופה הבין-לאומי בדמשק ובסיס חיל האוויר הסורי T4. בלבנון דווח Aהורגשה תנועה ערה של מטוסי קרב ישראלים בשמי המדינה.

על פי חלק מהדיווחים בסוריה, בין היתר בטלוויזיה הרשמית, הצבא הסורי הפיל מוקדם יותר רחפן מעל העיר ג'בלה שבלטאקיה ומעל שדה התעופה בעיר חאמה. מהפרסומים במדינה עולה כי ייתכן שמדובר במתקפה משולבת, שכן בסוכנות סאנ"א דווח מוקדם יותר כי "רחפן ממולכד הופל מוקדם יותר מעל תל א-דורה וחוות אל-חמרא בפברי א-סלמייה המערביים. בהמשך דווח כי מדובר במתקפה מתמשכת.

שר הביטחון נפתלי בנט סייר בשבוע שעבר בפיקוד הצפון ואמר כי, "אני מסיים עכשיו ביקור בפיקוד הצפון. יש לנו חיילים ומפקדים, ובראשם אלוף הפיקוד והרמטכ״ל, שיודעים את העבודה ויודעים להגן על הצפון. המולות באיראן יושבים ושולחים אלינו את זרועות התמנון שלהם כדי להקשות ולייצר טרור על אזרחי ישראל. ככל שאיראן תנסה להתבסס על אדמת סוריה – היא תשקע בחולות סוריה. סוריה הולכת והופכת להיות ווייטנאם של איראן. אנחנו מגבירים את הלחץ. לאיראן אין מה לחפש על אדמת סוריה. נמשיך לשמור על גבולות המדינה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו