אילוסטרציה. צילום: מש שי, פלאש 90

נחשף: מערכת לייזר חדשנית תיירט בלוני תבערה ורחפנים מעזה

פיתוח של המשטרה ומומחי טכנולוגיה: מערכת "להב אור" תינעל על הבלון או הרחפן, וקרן לייזר תפוצץ או תשרוף אותם. אחד האתגרים היה למנוע סיכון לגורמים אחרים הפועלים במרחב האווירי. במשטרה אומרים: "המחיר הנמוך יאפשר הצטיידות רבה ומהירה"

המשטרה פיתחה מערכת הגנה מבוססת לייזר, הדומה במהותה לכיפת ברזל ומיועדת לסיכול בלוני תבערה ורחפנים המשוגרים מרצועת עזה לעבר ישראל – כך דווח הבוקר ב'ישראל היום'. מדובר במערכת לייזר המכונה "להב אור", ובארגון אומרים כי היא הראשונה בעולם שהוכיחה יכולת מבצעית לפוצץ באוויר בלונים ורחפנים.

איום הבלונים והעפיפונים מרצועת עזה, שגרמו להצתות ביישובי הדרום, וכן הרחפנים עם יכולת נשיאת מטענים ואמצעי חבלה אחרים, הובילו את משמר הגבול ומחלקת פיתוח האמצעים של המשטרה – בשיתוף פעולה עם חברת אופטידפנס – לפתח את המערכת הזאת. לאחרונה היא הוכיחה יכולת מבצעית ליירוט.

את הפיתוח, שהחל לפני כשנה, הוביל מפקד מג"ב ניצב יעקב שבתאי. הוא נענה לפתרון טכנולוגי שהציעו שלושה מומחים מתחום האלקטרו־אופטיקה והלייזר. בסיוע מחלקת הפיתוח הטכנולוגי (מפא"ט) של המשטרה, נבנה בתוך שמונה ימים מדגים טכנולוגי. בהמשך נרתמו לסייע גם מחלקת פיתוח תשתיות (מפא"ת) של צה"ל, החטיבה הטכנולוגית (חט"ל) של הצבא ומשקיעים פרטיים.

כך זה יעובד: לאחר זיהוי המטרה המערכת לוכדת, עוקבת ומפלילה את הבלון או הרחפן, ננעלת עליו, ובעזרת קרן לייזר ייחודית מפוצצת את הבלון. במקרה של רחפן, היא שורפת חלקים ממנו עד להפלתו. אחד האתגרים הגדולים היה למנוע סיכון לגורמים אחרים הפועלים בתחום האווירי של המערכת החדשה. אשר לעלותה, במשטרה אומרים כי "המחיר הנמוך יאפשר הצטיידות רבה ומהירה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

במקום שיפתרו את הבעיה בקצת הרתעה – ביבי בוחר לבזבז כסף על חשבון משלם המיסים שנאלצים לספוג את פחדנותו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו