הנהג בדיון בבית המשפט. צילום: פלאש 90

התאונה בקו 947: הנהג שוחרר למעצר בית, מנהלים באגד ייחקרו

בית משפט השלום בראשון לציון שחרר היום (חמישי) למעצר בית את נהג האוטובוס מהתאונה הקטלנית ליד נתב"ג, שבה נהרגו ארבעה בני אדם. המשטרה טוענת כי הגורם לתאונה הוא חוסר בשעות מנוחה של הנהג שהיה בנסיעה כמעט רצופה מהשעה 13:27 בצהריים

בתום דיון שנערך היום בבית משפט השלום בראשל"צ בעניינו של החשוד נהג האוטובוס, בן 44 מחיפה, בהמלצת בית המשפט ובהסכמת הצדדים, שוחרר הנהג למעצר בית בן חמישה ימים ובתנאים מגבילים. מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכת. הנהג חשוד בהמתה בקלות דעת, גרימת מוות ברשלנות, נהיגה בקלות ראש ופנייה או סטייה בחוסר זהירות.

ב'חדשות 13' דווח כי המשטרה טוענת כי הגורם לתאונת האוטובוס ליד נתב"ג, שגבתה את חייהם של ארבעה בני אדם, הוא חוסר בשעות מנוחה של הנהג אלכסנדר לייבמן. לפי החקירה, ביום התאונה לייבמן לא עבד יותר שעות מהמותר בחוק. הוא התחיל ב-13:27 את הנסיעה מחיפה לירושלים, אך בגלל פקקים בדרך הוא הגיע לבירה רק כמה דקות לפני שהיה צריך לצאת למסלול בחזרה.

ב'ווינט' דווח כי המשטרה מתכוונת לחקור ממונים באגד על התנהלותו של הנהג. נציג המשטרה הודיע הבוקר על הכוונה לחקור את מנהליו של הנהג לשופטת זוהר דיבון מבית משפט השלום בראשון לציון. "הנהג התלונן על שעות העבודה הקשות, זו הייתה אחריותו לעצור לנוח", אמר נציג המשטרה. "מדובר בנסיעה ארוכה. ידוע שזה קו מאסף מירושלים לחיפה ובכיוון ההפוך. הוא נסע בין שבע לשמונה שעות בלי הפסקה".

לייבמן אמר לחוקרים שהוא לא היה עייף לפני התאונה ולא השתמש בטלפון הנייד שלו, שהיה לטענתו בכלל בתיק. הנהג גם תיאר כי אינו זוכר מה קרה ברגעים שקדמו לתאונה. מהמשטרה נמסר זמן קצר לאחר מעצר הנהג כי לייבמן משתף פעולה, ונמצא ב"מצב נפשי קשה מאוד". במשטרה לקחו מהנהג בדיקות דם על מנת לשלול שהיה תחת השפעת סמים או אלכוהול.

כזכור, לייבמן נהג בקו 947 של אגד שעשה את דרכו מירושלים לחיפה. סמוך לצומת בדק שבכביש 40 איבד שליטה והתנגש בעוצמה בטרמפיאדה מבטון. בתיעוד מהרגעים הראשונים שלאחר התאונה נראה גג תחנת האוטובוס העשוי מבטון כשהוא בתוך חלל כלי הרכב. בתאונה איבדו את חייהם ברטה שוורץ בת ה-70, היילי ורנברג, בת 35 מירושלים ויוסף קהלני בן 79 מפתח תקווה. שמה של הרוגה נוספת טרם פורסם.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טעות! הוא לא מאשם בהמתה בקלות דעת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו