Marc Israel Sellem/POOL

24 שעות להחלטה: נתניהו חושש שבקשת החסינות תפגע בקמפיין

ראש הממשלה העלה בפני מקורביו דאגה כי המהלך עלול להזיק למסע הבחירות של מפלגתו. בסביבת נתניהו עובדים על הדרך בה יציגו לציבור את בקשת החסינות כשאיפה היא "להוריד את הווליום" ולכן ככל הנראה יבשרו על ההחלטה בהודעה לקונית

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שלישי) עם מקורביו, ואמר כי הוא חושש שהגשת בקשת החסינות תפגע בקמפיין הבחירות – כך דווח ב'כאן חדשות'. על פי הדיווח של שמש, נתניהו העלה גם את האפשרויות שהכנסת תדחה את הבקשה, או שבג"ץ יפסול את ההחלטה להעניק לו חסינות. על אף ההתלבטויות וההסתייגויות שהשמיע, מקורביו משוכנעים שבסוף ראש הממשלה יגיש את הבקשה.

לשיטתו של הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל, המטרה של ראש הממשלה היא להודיע על המהלך בלי "פסטיבלים" מיותרים – ככל הנראה בפוסט בפייסבוק או סרטון וידאו. "מבחינת נתניהו ואנשיו, המטרה היא להעביר את הנושא מסדר היום כמה שיותר מהר. כל התהליך של בקשת החסינות הוא 'הבטן הרכה' של נתניהו והליכוד – והראייה לכך: הלחץ שכחול לבן מפעילים בנושא הזה", אמר סגל ב'חדשות 12'.

כזכור, בתחילת השבוע הודיע נתניהו כי ימסור תוך יומיים את החלטתו בעניין, ואף תכנן לקיים הצהרה לתקשורת שבסופו של דבר לא יצאה לפועל. יחד עם זאת, בהדלקת נרות של מפלגת הליכוד שהתקיימה אמש, אמר ראש הממשלה כי "חסינות אינה נגד הדמוקרטיה, היא אבן היסוד של הדמוקרטיה. אני מבקש חסינות מפני תעמולת הסרק של חברי כחול לבן. אני עובד למען המדינה ולמענכם".

בתוך כך, ב'חדשות 13' דווח כי אייל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת, צפוי לתת שתי חוות דעת בעניין חסינות ראש הממשלה נתניהו מפני העמדה לדין. הראשונה היא אם ניתן להקים ועדת כנסת במצב הנוכחי, והשנייה – אם ראוי שהיא תקיים דיון בחסינות עוד לפני הבחירות. גורמים ששוחחו איתו סבורים שהוא צפוי להעדיף לדחות את הדיון עד אחרי הבחירות. מדובר במכשול נוסף העומד בפני ניסיון הסרת החסינות של ראש הממשלה.

יצוין שמחר בחצות מסתיימים 30 הימים שבהם ראש הממשלה צריך להחליט אם לבקש חסינות מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. אם תוגש השבוע בקשת החסינות לאדלשטיין, פירוש הדבר הוא שענייניו המשפטיים של נתניהו יוקפאו ככל הנראה עד לרגע שבו תוקם ממשלה ובעקבותיה גם תוקם ועדת כנסת שתדון בעניין החסינות שלו. עד אז, כתבי האישום נגדו לא יוגשו לבית המשפט.

עם זאת, בכחול לבן מנסים בכל זאת להקים וועדת כנסת לפני הבחירות בכדי לזרז את הדיון בנושא ולהסיר את חסינותו של ראש הממשלה. יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ אבי ניסנקורן מ'כחול לבן' הודיע על ישיבה בנושא הקמת וועדת כנסת, אך נאלץ לבטל אותה מפני שבהתאם להחלטת הוועדה המסדרת על עבודת הוועדות בפגרה, כל ישיבה של הוועדה המסדרת מחייבת אישור מראש של יושב ראש הכנסת.

כזכור, הוועדה המסדרת של הכנסת קבעה לאחרונה כי "הוועדה המסדרת וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותה באישור יושב ראש הכנסת לאחר קבלת חוות דעת מהיועמ"ש לכנסת ללא אישור ועדת ההסכמות". המשמעות: ההחלטה להקים ועדת כנסת שתדון בחסינות של נתניהו או הדיונים בה ככל שתוקם בזמן פגרה יתקיימו באישור יו"ר הכנסת אדלשטיין לאחר קבלת חוות דעת היועמ"ש לכנסת.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יייי

אני דווקא חושב שרוב ככל הבוחרים של ביבי אדרבא מעוניינים שיבקש חסינות.
מזמן כבר הגעתי למסקנה שיש כאן משחק שחמט ולכן כל מהלך חוקי שהוא יכול לעשות כדי לנצח שיעשה (בדיוק כמו שהצד השני עושה כל מהלך כדי לנצח).

נתניהו צריך לבקש חסינות ולהצהיר שעושה זאת כדי זלא לשחק לידי השמאל ולא לאבד את הקלף, ואת ההחלטה האם לממש את השימוש ישאיר למועד מאוחר יותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו