בנט נגד הבנייה הפלסטינית בשטחי C: מינה את קובי אלירז ל"מנהל המערכה"

שר הביטחון מינה את קובי אלירז לשמש פרויקטור ייעודי לעניין המערכה נגד הבנייה הפלסטינית הבלתי חוקית בשטחי C. אלירז, תושב עלי, שימש כיועץ שר הביטחון לענייני התיישבות במשך למעלה מארבע שנים ורכז מטעם השר את המאבק נגד הבנייה

שר הביטחון, נפתלי בנט, מינה היום (חמישי) את קובי אלירז לשמש פרויקטור ייעודי לעניין המערכה נגד הבנייה הפלסטינית הבלתי חוקית בשטחי C. אלירז, תושב עלי, שימש כיועץ שר הביטחון לענייני התיישבות במשך למעלה מארבע שנים, תחת שרי הביטחון משה (בוגי) יעלון, אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו. תפקידו של אלירז יהיה לרכז מטעם שר הביטחון את המאבק נגד הבנייה הפלסטינית הבלתי חוקית בשטחי C.

מטעמו של בנט נמסר כי, "לפני כחודש הכריז השר בנט על מערכה בנושא אל מול הרשות הפלסטינית אשר משתלטת בשנים האחרונות על שטחי ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון". אלירז אמר על המינוי כי,: “אשמח לאתגר החשוב והמשמעותי הזה, במהלך שנות עבודתי במשרד הביטחון צברתי ניסיון רב מול המערכות השונות וכולי תקווה שאעמוד במשימה החשובה”.

שר הביטחון, נפתלי בנט: “עתיד שטחי ארץ ישראל עומד על הכף. לצערי, בעוד שהפלסטינים משתלטים כמעט ללא מפריע על שטחנו, מדינת ישראל פשוט לא עלתה לזירה. כעת אנו משנים כיוון ויוצאים למערכה. ישראל חייבת לנצח. מערכת הביטחון תילחם על השטח ולצורך זה חיוני שיהיה מי שינהל את המערכה. קובי אלירז הוא האדם הנכון בזמן הנכון. הוא מומחה לתחום ובולדוזר של עשייה. קובי, בהצלחה”.

בשמאל כצפוי לא אהבו את המינוי, יו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורוביץ אמר כי, "‏שר הביטחון הזמני ממפלגת שלושת המנדטים משתולל: מינה את קובי אלירז, יקיר המתנחלים, להיות אחראי על שטח סי. נותן לחתול לשמור על השמנת. מה אכפת לו המדינה, העיקר ההתנחלויות. מה אכפת לו יהודית ודמוקרטית, העיקר סיפוח. לשם זה הולך, אם לא נעצור אותם".

תנועת מפקדים למען ביטחון ישראל מסרה בתגובה כי, "מאז שנכנס למערכת הפוליטית, מקדם בנט בלהט את רעיון סיפוח שטחי C. רעיון שלא במקרה נדחה על ידי ממשלות ישראל השונות, כולל אלו שבנט היה חבר בהן. כעת עולה הרעיון שוב ומוצג כרעיון פשוט, קל לביצוע ובקונצנזוס בעוד שהמציאות והמחקרים מוכיחים אחרת. אלו שביצענו אנו וגם אלו שמבצעים בתוך מנגנוני הממשלה".

"מה שנועד אולי להיות קמפיין בחירות יוביל להעברת כפרים פלסטיניים לשליטה ישראלית מלאה, דרך שינוי תוואי הגדר, וכל זה בעלות של 52 מיליארד ש"ח על חשבון אזרחי מדינת ישראל. רוב מוחלט בציבור אינו רוצה סיפוח שסופו שליטה במיליוני פלסטינים והפיכתם לאזרחי המדינה. מדינה מתוקנת מקבלת החלטות אסטרטגיות בהליך סדור ומכריזה על החלטותיה בגלוי ובאומץ ולא מאפשרת לבצע מהלכים כגנבים בלילה", לשון ההודעה שפרסמו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו