Ofer Zidon /Flash90

בכיר בחיל האוויר: "זו היתה טעות גדולה לא לפנות את מטוסי הקרב"

קצין בחיל האוויר התיחס לפגיעה במטוסים בעקבות ההצפות בשבוע שעבר ואמר: "זו היתה טעות גדולה לא לפנות את מטוסי הקרב מבעוד מועד" עוד ציין: "שמונה מהם ניזוקו. הבסיס עצמו חזר לטוס ואנחנו מעריכים שכלי הטיס שנפגעו יחזרו לטוס בעוד כמה ימים"

קצין בכיר בחיל האוויר התייחס הבוקר (שני) לדיווח שפורסם אמש כי נזק כבד נגרם למטוסים באחד מבססי חיל האוויר בדרום הארץ כתוצאה ממזג האוויר הסוער שפקד את הארץ בשבוע שעבר.

"כל הבסיסים של החיל נערכו למזג האוויר הסוער בשבוע שעבר וכחלק מההכנות נערכו סיורים שונים באזור כמו כן פונו מקומות בהם ישנו פוטנציאל הצפות חמור, אך בשבוע שעבר הוצפו שני דירים תת קרקעיים באחד הבסיסים". עוד הוסיף כי "הבסיס היה יבש עד השעה חמש בבוקר ביום חמישי, אך תוך חצי שעה עברו בחלקו הדרומי כ-50 אלף קוב מים, שסחפו איתם גם קירות בטון".

בדבריו הודה הקצין כי "זו היתה טעות גדולה לא לפנות את מטוסי הקרב מבעוד מועד" וציין כי "שמונה מהם ניזוקו, וכעת אומדים את הנזקים ומתחקרים את האירוע". בסיום דבריו הדגיש כי: "הבסיס עצמו חזר לטוס ואנחנו מעריכים שכלי הטיס שנפגעו יחזרו לטוס בעוד כמה ימים".

ההחלטה על פינוי המטוסים מתקבלת על ידי המפקדים בשטח, במידה שהם חושבים שהנחל עולה על גדותיו. "באירוע הזה, מאחר שזה היה בפרק זמן קצר, שטפו את הבסיס בעוצמה שלא מוכרת מהעבר. לכן, לא הספיקו לפנות את המטוסים והיה סיכון לעשות זאת תוך כדי (האירוע)", הסביר הקצין הבכיר.

"אנחנו לא מזלזלים בנזק", טען הגורם הצבאי. "אבל זה לא כמו בפרסומים. אני לא יודע לאמוד אותו כספית. כל המטוסים יחזרו לטוס בסוף". עוד ציין הגורם כי "נמנעה פגיעה בחיי אדם. נשלים את הטיפול התשתיתי בבסיס כדי למנוע אירועים כאלו בעתיד. הבסיס קלט טייסות משדה דב שנסגר, ויש בו עבודות תשתית נרחבות. הפגיעות לא השביתו את המטוסים, הם יחזרו לטוס, אבל ייקח זמן להשמיש אותם".

מלבד הנזק למטוסים, יחידת החילוץ 669 של חיל האוויר הוזנקה אל האזור במטרה לחלץ חיילים שטיפסו על גג מבנה בשל ההצפה. הקצין הבכיר הדגיש כי "פעילות האנשים מנעה נזק גדול יותר ופגיעה בחיי אדם. אט"ל (אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה) נרתמו למאמץ לנקז את המים. גורמים אזרחיים וצבאיים שהגיעו לסייע באירוע".

כזכור אמש (ראשון) הותר לפרסום כי בסיס חיל האוויר בדרום הארץ הוצף בשבוע שעבר, וכתוצאה מכך נגרם נזק למטוסי קרב של חיל האוויר בשווי של מליוני שקלים, חיל האוויר ומכבי האש התמודדו עם ההצפות הקשות. בחיל האוויר בוחנים את הנזקים למטוסי הקרב.

בעקבות כך, חיל האוויר פתח בתחקיר נרחב בעקבות נזקים כבדים שנגרמו למטוסי הקרב, הנזקים הכבדים נגרמו בשבוע שעבר בעקבות השיטפונות וההצפות בדרום הארץ, כאשר נפגעו מתחמים של טייסות קרב. הנזקים מוערכים בשווי של מיליוני שקלים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו