ארכיון

דיווח: לפחות 3 הרוגים מהכוחות הפרו-איראניים בתקיפה אמש בסוריה

גורם בצבא סוריה אמר כי מערכות הגנה אוויריות "סיכלו" חלקית מתקפת טילים בבסיס, הנחשב לאחד ממרכזי הפעילות האיראניים במדינה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הותקפו מטרות איראניות ולפחות שלושה נהרגו

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה סורי שמקום מושבו בבריטניה, מדווח הבוקר (רביעי) כי לפחות שלושה פעילים מהכוחות הפרו-איראניים נהרגו בתקיפה אמש בסוריה, שיוחסה לישראל.

בסוכנות הידיעות הסורית סאנ"א דווח כי מערכות ההגנה האוויריות "סיכלו" חלקית את התקיפה. גורם הצבאי הסורי הוסיף כי ארבעה טילים פגעו במקום ונגרם נזק בלבד. הבסיס הותקף כמה פעמים לפי פרסומים זרים, שבאחת מהן – באפריל 2018 – נהרגו 14 בני אדם, מהם ארבעה איראניים. גם בשנה שעברה, בחודש יוני, בוצעה תקיפה באותו האזור, שבמהלכה נהרגו חמישה בני אדם.

בתוך כך, שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו שוחח הלילה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי הודעה שצייץ פומפאו בחשבון הטוויטר שלו, השניים דנו בהתפתחויות האחרונות באזור. "כמו תמיד, מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ישראל איתה", כתב פומפאו לאחר השיחה.

נשיא איראן חסן רוחאני אמר בנאום ששודר הבוקר (רביעי) בטלוויזיה הממלכתית במדינתו כי "כל הצעדים שננקטו עד כה במסגרת ההתרחקות מסעיפי הסכם הגרעין – הפיכים". בהמשך דבריו אמר כי "האיחוד האירופי יצטרך למלא את התחייבויותיו במסגרת ההסכם".

עוד אמר כי "ארצות הברית צריכה לחזור להסכם הגרעין משנת 2015".הנשיא הוסיף: "ארצות הברית הפכה את המזרח התיכון ללא בטוח, ועליה להתנצל בפני טהרן על פשעיה הקודמים". לדברי רוחאני, עדיין לא ברור מה יהיה משך העיצומים של טראמפ בנושא הפרת הסכם הגרעין. "טראמפ החליט על חיסול סולימאני כבר לפני שבעה חודשים", טען עוד.

כזכור, אמש דווח בסוכנות הידיעות הסורית, סאנ"א, כי מערכות ההגנה האווירית בסוריה הופעלו בעקבות פעילות אווירית חשודה מעל שדה התעופה T-4 שנמצא בפרברי חומס, שבדרום סוריה. לפי שעה, אין דיווח על נפגעים או נזק. עוד נמסר מסוכנות הידיעות כי התקיפה בוצעה על ידי כלי טייס מאוישים מרחוק ומספר טילים. בסוריה טוענים כי חלק מהכלים התוקפים נורו ונוטרלו בהצלחה על ידי טילי ההגנה האווירית.

בתחילה דווח בכלי התקשורת הסורית כי התקיפה בוצעה באמצעות מל"טים וטילים שכמה מהם יורטו, אך בהמשך חזרה בה וטענה שהתקיפה בוצעה על ידי מטוסי קרב ששיגרו מספר טילים לעבר שדה התעופה T-4 שבחומס. "חיל האוויר הישראלי תקף בשדה התעופה T-4", טען גורם בצבא סוריה. "מערכות ההגנה האווירית שלנו התעמתו מיד עם טילי האויב ויירטו כמה מהם, בעוד ארבעה טילים פגעו במטרה וגרמו לנזק מוגבל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו