רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר שליט"א: "מתקרבים לשחרורה של נעמה יששכר"

רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א התייחס הבוקר לאפשרות לשחרורה של נעמה ישששכר ואמר כי נראה שנעמה תשוחרר ברוב, אך נמנע מלציין מתי: "היא עשתה טעות, אבל סבלה מספיק. אני חושב שסוף סוף אנחנו מתקרבים לסוף"

רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א התייחס הבוקר (שלישי) לניסיונות מצד ישראל להביא לשחרורה של נעמה יששכר, ואמר, "אני חושב שזה די הכיוון, אבל לא יודע לומר באיזו שעה זה יקרה או באיזה יום. מצב הרוח וההרגשה היא חיובית, אני חושב שסוף סוף אנחנו מתקרבים לסוף, עברנו תקופה מאוד קשה".

בראיון מיוחד 'לווינט' אמר הרב לאזאר כי התקשורת הרוסית לא עוסקת בנושא החנינה לישככר, "לא מדברים על זה כל כך, היה הרבה זמן שהנושא עלה אבל היום ברוך השם המצב שקט ולדעתנו זה טוב. זה סיפור של נערה שאנחנו לא מבינים למה קיבלה עונש כזה. ברחוב, אנשים מבינים שהשחרור שלה יהיה חיובי – גם ביחסים בין שתי המדינות וגם בנושא ההומניטרי. היא עשתה טעות, אבל סבלה מספיק. הגיע הזמן לחזור הביתה".

רבה של רוסיה סיפר על ביקורים של בני הקהילה בכלא הרוסי "אנשים שלנו מבקרים כל הזמן, יש לנו צוות שלם שעובד עם אנשים שנמצאים במצוקה ובכלא, ומבקרים כמה שיכולים. מביאים לה אוכל, כל מה שאפשר לתת לה, מורל, תמיכה בכל הדרכים, עושים את המקסימום".

לשאלה מה דעתם של תושבי רוסיה באשר לשחרורה של יששכר, אמר, "אני לא יכול לדבר בשם כל תושבי רוסיה, אך אני יכול להגיד שמה שמרגישים זה שאנשים מבינים שדבר נכון יהיה שהיא תחזור הביתה. אנחנו מקווים שנשמע בשורות טובות בנושא הזה".

כזכור, אמש דווח 'בחדשות 12' כי ההערכה בישראל היא ששחרור של נעמה יששכר מהכלא הרוסי נסגר עקרונית ושכעת דנים רק על הפרטים והפרוצדורה. על פי דיווח של ירון אברהם, בין האפשרויות נבחנת העברתה לריצוי עונש בישראל ומתן חנינה בארץ. עם זאת, גורמים רשמיים בישראל מבהירים: "זה לא סגור עד שלא סגור, עד שלא רואים אותה כאן אי אפשר לברך על המוגמר, בסוף הכל מאוד עדין".

ב'חדשות 13' דווח כי כמחווה מדינית לרוסיה לקראת שחרורה, בקרמלין ביקשו מראש הממשלה בנימין נתניהו להסדיר את המחלוקות בנושא בעלות, תכנון ובנייה סביב "חצר אלכסנדר" בירושלים, שבו נמצאת משלחת הכנסיה הרוסית. יצוין שהבקשה הרוסית הוגשה עוד לפני תחילת המגעים לשחרור יששכר, אך במשך תקופה ארוכה בישראל לא ששו לקבל את הדרישה. כעת, נתניהו שוקל להיענות לה.

בתוך כף, יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר, נפגשה אמש (שני) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו נתניהו ועם ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת בלשכת ראש הממשלה ועודכנה בהתפתחויות האחרונות בעניין בתה. בתום הפגישה אמרה: "נפגשנו, דיברנו. אנחנו אופטימיים. אני פונה לנשיא שישחרר אותה כמה שיותר מהר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב סרטון בו אמר כי, "נפגשתי היום עם יפה, אמה של נעמה יששכר. חיבקתי אותה בשם כולכם, ואמרתי לה שכפי שהקרמלין פרסם היום, אני צפוי להיפגש עם הנשיא פוטין ביום חמישי ולדון עמו על חנינה לנעמה. אני מקווה כמוכם לבשורות טובות".

בעיתון הרוסי "קומרסאנט" דווח בסוף השבוע האחרון כי גורמים בכירים בממשל הרוסי לא פוסלים את האפשרות כי הנשיא ולדימיר פוטין יעניק חנינה לנעמה יששכר עוד לפני המראתו לישראל. פוטין צפוי להגיע לישראל בשבוע הבא להשתתף בפורם השואה העולמי שיתקיים בירושלים לציון 75 שנים לשחרור אושוויץ ולרגל יום הזכרון הבינלאומי לשואה, ולפי הדיווח כבר קודם לכן יעניק חנינה לנעמה יששכר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו