Olivier Fitoussi/Flash90

נשיא המדינה למנהיגי העולם: "צו השעה, מאבק נגד אנטישמיות"

ריבלין נשא דברים בפני למעלה מ-40 ממנהיגי העולם בארוחת הערב הרשמית המתקיימת תחת חסותו בשעה זו בבית הנשיא לכבוד פורום השואה הבינלאומי. בדבריו אמר: כי מהחדר הזה יצא המסר שמנהיגי העולם עומדים מאוחדים במאבק נגד גזענות, אנטישמיות וקיצוניות

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים בפני למעלה מ-40 ממנהיגי העולם, בארוחת הערב הרשמית המתקיימת תחת חסותו בשעה זו יום רביעי, כ"ה בטבת, 22 בינואר, בבית הנשיא לכבוד פורום השואה הבינלאומי. עוד ישאו דברים באירוע המארח הרשמי של האירועים, מלך ספרד כנציג המנהיגים, וחתן פרס ישראל וחוקר השואה, פרופ' יהודה באואר. בין האורחים המכובדים: נשיא צרפת, נשיא גרמניה, נשיא איטליה ורבים נוספים.
 
הערב נפתח בקבלת פנים מכובדת, בה קיבל הנשיא את האורחים בכניסה בלחיצות יד. האורחים התקדמו לאוהל קבלת הפנים ומשם למקומותיהם בשולחן החגיגי עם תחילת הארוחה.
 
נשיא המדינה פתח את נאומו בהתרגשות גדולה: "בשם מדינת ישראל ועם ישראל, ברוכים הבאים לירושלים. תודה לכולכם שהגעתם הנה. זהו מפגש היסטורי, לא רק עבור ישראל והעם היהודי, אלא עבור האנושות כולה. הערב בעודנו זוכרים את קורבנות השואה, ומלחמת העולם השנייה, אנו מציינים גם את ניצחון החופש וכבוד האדם."
 
הנשיא הוסיף: "מחר נתכנס ביד ושם, לזכור ולהבטיח שלעולם לא עוד. יד ושם הוא מכון מוביל למחקר וחינוך השואה, בהדרכת היסטוריונים. יש להשאיר את המחקר ההיסטורי להיסטוריונים. תפקידם של מנהיגים פוליטיים הוא לעצב את העתיד. בתקופה בה יותר ויותר ניצולים עוזבים אותנו, התכנסות זו מהווה ביטוי למחויבותנו המשותפת, להעביר את העובדות והלקחים ההיסטוריים של השואה, לדור הבא."
 
"העתיד טמון בבחירות שאנו מבצעים יחד, כמדינות וכאומות," הדגיש הנשיא וחתם את דבריו בתפילה כי מהחדר הזה יצא מסר אחיד לכל אחת מהמדינות בעולם: "שמנהיגי העולם עומדים מאוחדים במאבק נגד גזענות, אנטישמיות וקיצוניות, בהגנה על הדמוקרטיה ועל הערכים הדמוקרטיים. זהו צו השעה. זה האתגר שלנו. זו הבחירה שלנו."

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ומה עם מאבק נגד האנטישמיות ושנאת האחים שמפיץ ביבי נגד כל מי שלא חושב כמהו ונגד השמאל שהקים את המדינה ב10 אצבעותיו?

צו השעה ללמוד תורה

ומה עם האנטישמיות נגד החרדים מפי ליברמן וההתקפות נגד הרשל"צ מפי נתניהו?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו