צילום: מועצה אזורית שומרון

דגן לסנאטורים וחברי קונגרס: "מדינה פלסטינית תסכן את מדינת ישראל"

ראש מועצת שומרון בסבב "פגישות חירום" עם בכירים בממשל וחברי קונגרס רפובליקנים: "אנחנו משבחים את נשיא ארה"ב, באותה מידה אנחנו מביאים את החששות והקווים האדומים שלנו". חבר הקונגרס המקורב לטראמפ: "עומדים לצד חברינו ביהודה ושומרון"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מקיים בוושינגטון סבב "פגישות חירום", אתמול והיום עם סנאטורים וחבר קונגרס, ומנהיגים אוונגליסטים, זאת בכדי להציב בפניהם את "הקווים האדומים" של ההתיישבות בפני תוכנית המאה. "מדינה פלסטינית עלולה לסכן את קיומה של מדינת ישראל", אמר דגן לסנאטורים ולחברי הקונגרס.

עוד הוסיף דגן: "אנחנו משבחים את נשיא ארהב טראמפ, מעריכים אותו ואת הידידות שלו כלפי ישראל, ובאותה מידה אנחנו מביאים את החששות והקווים האדומים שלנו, ובראשם מדינת טרור, הקפאת בנייה, והקפאת תכנון".

חבר הקונגרס אנדי בר הנחשב מקורב לטראמפ אמר לראש מועצת שומרון דגן במהלך פגישתו איתו הבוקר: "אנחנו עומדים לצד הקהילות היהודיות ביהודה ושומרון, אנחנו מבורכים בכך שיש לנו חברים מישראל שמגיעים לבקר אותנו, בארהב. אנחנו מעריכים את השותפות האדירה בין מדינת ישראל לארה"ב. אנחנו נמשיך לדון עם הבית הלבן בנושא תוכנית המאה ואנחנו מאוד מעריכים את עמדתם של חברינו בישראל".

ראשי מועצת יש"ע השוהים בוושינגטון הודיעו היום (שלישי) כי הם מתנגדים לעסקת המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומסרו כי יש "תחושת משבר במשלחת מועצת יש"ע בוושינגטון". על פי הודעת המועצה, ההחלטה התקבלה לאחר סיום פגישת משלחת מועצת יש"ע עם בכירים בממשל האמריקאי. בפגישות השתתפו: ראש מועצה אזורית בקעת הירדן ויו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני, ראש מועצה אזורית מטה בנימין ישראל גנץ, ראש מועצה אזורית גוש עציון שלמה נאמן וראש מועצה מקומית אפרת עודד רביבי.

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני מסר כי: "אנחנו מוטרדים מאוד. לא נוכל להסכים לתוכנית שתכלול הקמתה של מדינה פלסטינית שתהווה איום על מדינת ישראל וסכנה גדולה לעתיד. אנו מצהירים כי לא נאפשר הקמת מדינה פלסטינית גם במחיר של ויתור על ריבונות במרחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן". עוד הוסיף כי, "אנו דורשים מראש הממשלה השרים וחברי הכנסת לא לקבל הסכם הכולל בתוכו הקמת מדינה פלסטינית בכל אופן שהוא".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו