Flash90

הפרקליטות הודיעה כי היא אינה מתנגדת לשחרורו המוקדם של דנקנר

הפרקליטות נתנה משקל לתוכנית השיקום שעבר דנקנר, ולאינטרס הציבורי של שיקום ומתן הזדמנות למי שריצה את עונשו ועמד בכל הפרמטרים הקבועים בחוק. בנוסף, ציינה הפרקליטות כי בחנה באופן יסודי את תיק החקירה שנסגר ואין בו עילה למניעת שחרורו המוקדם

פרקליטות מחוז מרכז הודיעה היום (חמישי) לוועדת השחרורים שבכלא מעשיהו כי היא אינה מתנגדת לשחרורו המוקדם של נוחי דנקנר. זאת לאחר שלפיהם נלמדה חוות דעת חיוביות ביותר שנתנו בעניינו על ידי שב״ס. חוות הדעת החיובית של שירות בתי הסוהר גובתה על ידי חוות דעת טיפוליות של גורמים מקצועיים שבאו במגע עם דנקנר במסגרת הליך השיקום, שמלמדות על הליך טיפולי משמעותי שעבר דנקנר בין כותלי הכלא. במהלך הטיפול, כך נכתב בהודעת הפרקליטות, הביע חרטה דנקנר חרטה ולקח אחריות מלאה על המעשים שביצע ובגינם הורשע.

הפרקליטות נתנה משקל לתוכנית השיקום שעבר דנקנר, כמו גם למצבו הרפואי, ולאינטרס הציבורי של שיקום ומתן הזדמנות למי שריצה את עונשו ועמד בכל הפרמטרים הקבועים בחוק. בנוסף, ציינה הפרקליטות כי בחנה באופן יסודי את תיק החקירה שנסגר ואין בו עילה למניעת שחרורו המוקדם.

בהודעה מטעם בית הנשיא בתחילת החודש נמסר כי ההחלטה התקבלה על בסיס מצבו הרפואי של דנקנר. "מדובר בנסיבות רפואיות שלא עמדו בפני בית המשפט בעת מתן גזר הדין ואשר על פי חוות דעת רפואיות, הוחמרו מאוד במהלך מאסרו ומחייבות התערבות רפואית דחופה", נכתב. עם זאת, בקשתו של דנקנר למחיקת המרשם הפלילי שלו נדחתה.

כזכור, בתחילת אוקטובר 2018 נכנס דנקנר לכלא מעשיהו והחל לרצות את עונש המאסר אחרי שהורשע בהרצת מניות. בחודש אוגוסט הוחמר עונשו על ידי בית המשפט בערעור שהגיש ושופטי בית המשפט העליון הוסיפו לו שנת מאסר. "מדובר בפרשת תרמית בניירות ערך מהחמורות והחריגות שהתגלו בשנים האחרונות", הבהירו השופטים בהחלטתם. "הוציא לפועל תוכנית מרמה רחבת היקף, בה הושקעו מיליוני שקלים בהרצת מניות שנועדה לייצב את שער ניירות הערך של IDB".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו