עובדי נתב"ג מתגוננים מהנגיף. צילום: תמר ניוברג, פלאש 90

אזהרת מסע לסין: "מומלץ לישראלים לעזוב"; מעברי הגבול נסגרו לסיניים

משרד החוץ החליט להמליץ לאזרחי ישראל לא לנסוע לסין ואזרחים שכבר נמצאים בסין שישקלו לעזוב אותה בהקדם. בסין יש כמה עשרות ישראלים, הנציגויות ממשיכות לפעול כרגיל. משרד הפנים: ייסגרו המעברים היבשתיים והימיים לזרים ששהו בסין

הניסיון למנוע את התפשטות המגפה לשטח ישראל: משרד החוץ עדכן בצהריים (שישי) כי בעקבות דיון בין המטה בירושלים לנציגויות בסין בנוגע להתפשטות נגיף הקורונה, הוחלט לעדכן את אזהרת המסע למדינה האסייתית. לפי העדכון, משרד החוץ ממליץ לאזרחי ישראל לא לנסוע בעת הזו לסין, ואזרחי המדינה שנמצאים כעת בסין ישקלו אם לעזוב את המדינה בהקדם.

ממשרד החוץ נמסר כי, "בדיון שהתקיים היום בין מטה משרד החוץ בירושלים לבין הנציגויות בסין הוחלט כי תעודכן אזהרת המסע לסין לפיה משרד החוץ ממליץ לאזרחי שלא לנסוע בעת הזו לסין וכי אזרחי ישראל הנמצאים בסין ישקלו האם לעזוב את המדינה בהקדם. לציין כי על אף ביטול הטיסות הישירות בין סין לישראל, עדיין קיימת אפשרות לעזוב את סין דרך אירופה או יעדים מסויימים באסיה ולהגיע לארץ".

בתוך כך, דוברות המשרד עדכן על פעילות השגרירות והקונסוליה הישראלית בסין: "נציגויות ישראל בסין ממשיכות לפעול כרגיל, ובין היתר לטפל בישראל המעטים הנמצאים במדינה. הדיפלומטים הישראלים בסין מדווחים כי לא מורגש מחסור במוצרי יסוד ומזון והם מוכנים להמשך פעילות של הנציגויות. הנציגויות עומדות בקשר עם הרשויות בסין שעושות מאמצים לטפל בהתפשטות הנגיף".

משרד החוץ הבהיר כי רוב האזרחים הישראלים כבר עזבו את סין בשתי טיסות אל על וחברה סינית נוספת, שהמריאו אתמול בלילה. הנציגויות פנו דרך רשתות חברתיות ובדרכים אחרות לבדוק האם יש אזרחים נוספים והמענה היה מאוד נמוך. לדברי המשרד, "אנחנו יודעים על מספר מועט של ישראלים שעדיין נמצאים במדינה (לא שליחי משרד החוץ) ומבהירים שמי שרוצה לעזוב יכול לעשות את זה גם לא בטיסה ישירה לארץ".

בהודעת משרד החוץ נמסר כי "בהמשך להכרזת ארגון הבריאות העולמי (WHO) על מצב חירום בינ"ל בהקשר לנגיף הקורונה, ממליצים לאזרחים ישראלים להימנע מלטוס לסין עד לסיום מצב החירום או הודעה אחרת. לאזרחים ישראלים השוהים בסין, מומלץ לשקול יציאה מסין. עקב החלטת שר הבריאות לאסור נחיתת טיסות מסין בישראל, ניתן לשוב דרך מדינה שלישית. המלצת המסע אינה רלוונטית כרגע להונג קונג ומקאו".

בתוך כך, בעקבות המלצת משרד הבריאות ושר הבריאות יעקב ליצמן, הנחה היום משרד הפנים למנוע כניסה לישראל של אנשים ששהו בסין בשבועיים האחרונים ושאינם אזרחי או תושבי ישראל. כניסתם תימנע דרך מעברי הגבול היבשתיים והימיים. הכניסה תימנע למעט אלה שיש בידם כרטיס טיסה תקף לטיסה שאמורה לעזוב את ישראל עד 6 שעות ממועד הכניסה לישראל-וזאת עד להחלטה אחרת.

סין מצורעת

ברחבי העולם ממשיכים להתרחק מסין. הבנק הממשלתי ברוסיה השהה באופן זמני את כל הנסיעות העסקיות לסין וכמה מדינות אסייתיות נוספות. כמו כן, סינגפור תשהה הנפקת ויזות חדשות למחזיקי אזרחות סינית. בנוסף על כך, המליצה לתושביה שלא לבקר בסין בשל החשש. נשיא יפן, שינזו אבה, הודיע כי זרים ששהו בסין, במחוז חוביי, בשבועיים האחרונים לא יורשו להיכנס למדינתו בזמן הקרוב.

כזכור, ארגון הבריאות העולמי הכריז אמש על מצב חירום בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. לדברי יו"ר הארגון, ההחלטה התקבלה "כמעט פה אחד". לדבריו, "אני מאמין שהמהלך יחזיר את הגל לאחור". עוד אמר יו"ר הארגון כי החשש הוא שהווירוס יגיע גם למדינות שבהן תשתית מערכת הבריאות חלשה יותר מבמדינות המפותחות. בארגון הדגישו כי "לא מדובר בהבעת אי-אמון בסין עצמה".

מוקדם יותר היום מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה אזהרת מסע חמורה לסין, באותה רמה של עיראק ואפגניסטן, בשל חשש להידבקות בווירוס הקורונה הקטלני. מקרה ראשון של הידבקות מאדם לאדם בתוך ארצות הברית התגלה אתמול במדינות אילנוי, כך מסר המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעת מחלות – ובכך עלה מניין החולים בנגיף בארצות הברית לשישה.

נכון לעת עתה, יותר מ-200 בני אדם מתו בסין מהווירוס, כשמספר בחולים עומד על כ-10,000, ונדמה כי הוא ילך ויעלה במהירות. רק ב-24 השעות האחרונות הודיעו הרשויות בסין כי במהלך ה-24 השעות האחרונות מתו יותר מ-40 איש מהנגיף.

כזכור, שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע אמש בפתח ישיבת ועדה מיוחדת של משרד הבריאות, שהתכנסה במטרה לבחון את דרכי ההתמודדות עם נגיף הקורונה, כי הטיסות מסין לישראל יופסקו בשלב זה, ולא תאושר כניסה מהמדינה עד להודעה חדשה. בכך מצטרפת ישראל למדינות רבות נוספות ברחבי העולם עצרו את הכניסות מסין, זאת בעקבות התפשטות הווירוס המסוכן.

במסיבת עיתונאים אמר ליצמן כי, "אנחנו כרגע לא מאשרים לטיסות להיכנס לארץ מסין עד להודעה חדשה. מי שעבר ולא מגיע מסין ישירות דרך מדינות אחרות אנחנו נבדוק. החלטנו שכל מי שבא צריך להיות בבידוד בבית ולא בבית חולים, 14 יום שזו התקופה שזה יכול להדביק. לא ניתן בזמן הקרוב לשום טיסה מסין לנחות בארץ. יש מדינות באירופה שעשו את זה".

 

הוירוס שמשגע את העולם: כל מה שצריך לדעת על נגיף הקורונה • שו"ת

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פעולות התגוננות זו חובת השעה
אבל צריך לזכור שהקב"ה הביא את הקורונה לסין ויכול להפיצה איפה כמה ואיך שירצה
אין עיצה ואין תבונה רק לחזור בתשובה

יש להם בעיה קשה באפליקציה היא שומרת פרטים אישיים על מכשירים אחרים

מחכים לתגובת מערכת jdn

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו