Roni Schutzer/FLASH90

"כאילו הציל עולם ומלואו": חבר הכנסת חילי טרופר תרם כליה לאדם זר

חבר הכנסת חילי טרופר מ'כחול לבן' עבר אתמול ניתוח ותרם את אחת מכילותיו לאדם שאינו מכיר. "הניתוח עבר בשלום והכליה נקלטה בהצלחה בינתיים אצל המושתל. מקווה לשוב לעניינים באופן מלא בהקדם האפשרי", עדכן את חברי המפלגה הבוקר

חבר הכנסת חילי טרופר מ'כחול לבן' עבר אתמול (ראשון) ניתוח בבית החולים הדסה עין כרם ותרם את אחת מכילותיו לאדם שאינו מכיר. "הניתוח היה אתמול בבוקר וכרגע אני מתאושש", סיפר הבוקר ל'ווינט'. "הכליה נקלטה אצל הנתרם ואני אפגוש אותו במהלך השבוע. חשבתי שאם יש הזדמנות להציל חיים של מישהו, אז למה לא?", אמר טרופר וציין: "כאוב לי, אני עדיין מתאושש, אבל יש לי תחושה גדולה של נתינה, וזו התרופה הכי טובה לכאב".

בהודעה לחברי הכנסת במפלגה כתב הבוקר כי, "מבקש לעדכן שאתמול עברתי ניתוח תרומת כליה בהדסה עין כרם. הניתוח עבר בשלום והכליה נקלטה בהצלחה בינתיים אצל המושתל. בימים הקרובים אהיה בבית החולים, ואז אצא להתאוששות בבית. אהיה זמין למענה ולעזרה בכל עניין, אך קצת מרחוק בתקופה הקרובה. מקווה לשוב לעניינים באופן מלא בהקדם האפשרי".

יו"ר ארגון 'מתנת חיים' הרב ישעיהו הבר כתב הבוקר כי, "הסוד נודע. אני מקבל המון פניות. ובכן, הריני לאשר כי אכן אתמול התקיימה באמצעות "מתנת חיים" השתלת כליה בהדסה, כאשר התורם הינו חבר הכנסת חילי טרופר, שהעניק מטוב ליבו מתנת חיים לאדם שאיננו מכיר. אנו מאחלים למושתל ולחילי בריאות טובה ב"ה, ו… עד 120 (חברי כנסת …)", חתם הבר ברמז עבר ליתר 119 חברי הכנסת שמוזמנים גם כן לתרום.

הבר הוסיף בשיחה עם 'מעריב כי, "אני מלא הערכה לח"כ חילי טרופר על תרומת כליה, תרומה שמצילה חיים ופותרת בעיה שאין לה כל פתרון אחר. אנחנו ממש שמחים שחבר כנסת טרופר גם הציל חיים של בן אדם וגם יכול לשמש דוגמא ואמצעי להעלאת המודעות של תרומת כליה בארץ. הוא התורם ה 780 שלנו. הקשר אתו נוצר בצורה רגילה והוא פנה מיוזמתו".

מי שמיהרה לפרגן לטרופר על תרומתו יוצאת הדופן היא ח"כ אתי חוה עטיה מהליכוד שצייצה בטוויטר: "‏כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם ומלואו". גם ח"כ מיקי חיימוביץ, מבכירות 'כחול לבן' כתבה כי, "‏חילי הוא מתנה לכל מי שמכיר אותו ועכשיו גם מתנת חיים למי שאינו מכיר. איש נדיר". ח"כ רם שפע הגיב: "חילי הוא איש נדיר. גאווה להיות חבר ושותף לדרך של אדם כזה תמיד, ובימים אלו במיוחד. מקור להשראה ולהערכה עמוקה ביותר".

טרופר, בן ה-41 נשוי ואב לארבעה, הוא חבר הכנסת מטעם מפלגת חוסן לישראל בסיעת כחול לבן, שנמצא במקום ה-12 ברשימה. בעבר שימש מנהל אגף החינוך, הרווחה והתרבות בירוחם. בעבר כיהן כסמנכ"ל עמותת "אחריי", ניהל את בית הספר ברנקו וייס רמלה, ושימש כעוזר בכיר לשר החינוך שי פירון. הוא מתגורר בישוב נס הרים ונחשף לפעילות עמותת "מתנת חיים" בעלון שראה בבית כנסת בישוב.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

י

מה הם לא יעשו בשביל כבוד ופרסום..

בהחלט ראוי להערכה

למעיר לארץ
זה לא המקום להגיב כך.
אני לא חושבת שאדם תאב פרסום יתרום כליה מגופו.
בשביל דבר ענק כזה, צריך גם לב ענק ואהבת הזולת.
אבל אדרבא,
הלואי שיהיו עוד מחפשי כבוד כלשונך…
ותתקצר רשימת הממתינים להשתלת כליה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו