Nasser Ishtayeh/Flash90

דיווחים פלסטינים: מתפרע שהשליך בקבוק תבערה על כוח צה"ל – חוסל

משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי מפגין בן 19 נהרג מירי צה"ל בהפרות הסדר סמוך לטול כרם. בצה"ל אמרו כי הפרת הסדר "היוותה איום כלפי חיילים ותשתיות ביטחוניות". שתי לוחמות מג"ב נפצעו מיידוי אבנים בהתפרעויות בכפר עזון שבאזור שכם

מתפרע פלסטיני בן 19, באדר נאפלה, חוסל אמש מירי של צה"ל בהפרות הסדר אלימה ליד הגדר בפקין, סמוך לטול כרם שביהודה ושומרון – כך מסר משרד הבריאות הפלסטיני. יחד עם השוטר שנורה בג'נין ושני פלסטינים נוספים שהשתתפו בהפרות סדר אלימות בחברון ובג'נין, מניין ההרוגים הפלסטינים בהתפרעויות מיום רביעי עומד על ארבעה.

לפי דובר צה"ל, בהפרת הסדר שהתפתחה סמוך לגדר הביטחון בתחומי החטיבה המרחבית מנשה, עשרות פלסטינים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה"ל – וסיכנו את הכוחות. דובר צה"ל הבהיר כי הירי על הצעיר, שהשליך בקבוקי תבערה, נועד "להסרת האיום". עוד הובהר כי "מדובר בהפרת סדר אלימה שהיוותה איום כלפי חיילי צה"ל ותשתיות ביטחוניות".

קודם לכן, כמה מאות פלסטינים התפרעו בעיירה עזון, שבה התגורר השוטר טארק בדוואן. שלוש לוחמות משמר הגבול נפצעו קל בעימותים בכפר שבשומרון, שבהם השתתפו מאות פלסטינים. המשתתפים יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון – שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות. שתיים מהלוחמות פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

כזכור, ביום שישי בבוקר האריך בית משפט השלום בירושלים ב-10 ימים את מעצרו של סנד אלטרמאן, המחבל שפגע עם רכבו בחיילי צה"ל סמוך למתחם התחנה בעיר. אתמול בשעות הערב עצרו כוחות הביטחון את המחבל, פלסטיני תושב ירושלים, בצומת הגוש והוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון – זאת לאחר מאמץ מודיעיני של צה"ל, מג"ב ושב"כ. בבית החולים עדיין מאושפזים שני חיילים שנפצעו בתקרית.

מוחמד טורמאן, אחיו של המחבל, אמר מחוץ לדיון כי זאת תאונת דרכים וטען שהגיע לתחנת המשטרה יחד עם האח שהסגיר את עצמו. "לא הייתה לו שום כוונה. זאת תאונת דרכים ב-100%, ברח ההגה וברח הרכב", אמר האח. "במצב כזה אנחנו יודעים כולם שחס וחלילה אם נהיה פנצ'ר ליד שוטר וחייל אז הופכים את זה למשהו ביטחוני. הוא לומד ועובד ואין לו בעיות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכל יכול להיות
אבל כל ערבי מחבל
גם 40 שנה בקבר

כן כן כן סיפורי סבתא.
אותו הדבר טען המחבל שפגע בשלוש חיילים וברב שיטנותו עצר לעזור להם וה"גיש עזרא"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו