בפגישה בבית הלבן יממה לפני הצגת עסקת המאה. בצד נתניהו: השגריר דרמר, ראש המל"ל והשר לוין. בצד טראמפ: סגן הנשיא, השר פומפאו וקושנר. ממול: השגריר פרידמן. (צילום: הבית הלבן)

בראשות פרידמן ולוין: הוקמה הוועדה המשותפת שתקבע את שטחי הריבונות

בכיר אמריקני: נבחרו חברי הוועדה האמריקנית-ישראלית שתדון בהחלת הריבונות. דיווח: הוועדה החלה את עבודתה. בצד האמריקני: השגריר פרידמן, יועצו הבכיר ונציג המועצה לביטחון לאומי. בצד הישראלי: השר לוין, השגריר דרמר ומ"מ מנכ"ל משרד רה"מ

ועדת המיפוי הישראלית-אמריקנית, שתקבע את תחומי השטח שעליהם תחיל ישראל ריבונות, מתחילה את עבודתה – כך דווח ב'ישראל היום'. הנשיא האמריקני דונלד טראמפ מינה את הנציגים האמריקנים לוועדה: שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, היועץ הבכיר לשגריר אריה לייטסטון, וכן סקוט ליית, הממונה על העניינים הישראליים-פלסטיניים במועצה לביטחון לאומי של ארה"ב.

"אני חש זכות לכהן בוועדה המשותפת. מצפה להתחיל באופן מיידי", הגיב הערב פרידמן בטוויטר לפרסום. ביום שישי הודיעה ישראל על זהות החברים מטעמה בוועדה: השר יריב לוין שעבד שהשתתף בפגישת נתניהו עם הנשיא טראפ לפני הצגת עסקת המאה, שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר, ומ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ שמונה לעמוד בראש הצוות במשרד ראש הממשלה שכבר החל בעבודת המיפוי.

בטקס נטיעות לרגל חג ט״ו בשבט בשבוע שעבר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי, "הבאנו הכרזה של הנשיא טראמפ, שאומר חד-משמעית שהוא יכיר בהחלת הריבונות, החלת החוק הישראלי בבקעת הירדן, בצפון ים המלח ובכל היישובים שלנו ביהודה ושומרון, בכולם, בלי יוצא מן הכלל ובשטח נרחב שעוטף אותם. זה לא תלוי בהסכמת הפלסטינים למה שקרוי תוכנית טראמפ, תוכנית המאה".

"זה עומד להיות עם השלמת המיפוי – אנחנו עוסקים כרגע במיפוי, רונן פרץ, הוא האיש שעושה את זה יחד עם צוות. אנחנו נעשה את זה בהסכמה עם האמריקנים, משום שמה שאנחנו רוצים זה לא דבר חד-צדדי, אנחנו רוצים את ההסכמה האמריקנית ויש לנו אותה". לדבריו, "זו בשורה ענקית משום שהמשמעות היא לגבי היכולת שלנו להתיישב בלב ארצנו ללא מגבלות בהסרת הממשל הצבאי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו