Miriam Alster/Flash90

סקר: 60% בעד עימות, נתניהו חוזר להוביל בהתאמה לראשות הממשלה

בדרך לבחירות רביעיות? הפלונטר הפוליטי נמשך ללא שינוי, גוש השמאל מוביל במנדט אחד, אך עדיין אין שום אפשרות להקים ממשלה למרות הסכמת ליברמן (שנחלש) לשבת עם מר"צ • המפלגות החרדיות שומרות על כוחן • כחול לבן מובילה עם 2 מנדטים

בדרך לבחירות רביעיות? סקר 'חדשות 12' שפורסם הערב כי הפלונטר הפוליטי נמשך ללא שינוי, גוש השמאל מוביל במנדט אחד, אך עדיין אין שום אפשרות להקים ממשלה למרות ההודעה של ליברמן כי יסכים לשבת עם מר"צ. שבועיים לפני הבחירות ולמרות מצבו המשפטי, נתניהו מוביל ב-8 אחוז על גנץ בהתאמה לראשות הממשלה. המפלגות החרדיות שומרות על כוחן.

כחול לבן ממשיכה להוביל עם 35 מנדטים, הליכוד עם 33, הרשימה המשותפת שומרת על כוחה עם 13, העבודה–גשר-מרצ עם 9, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן יורדת במנדט ל-7, ימינה שומרת על כוחה עם 7. המפלגות החרדיות שומרות על כוחן יחד עם 16 מנדטים, אך ש"ס יורדת במנדט ל-8 ויהדות התורה עולה במנדט ל-8. עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר 1.6%

מניתוח מפת הגושים עולה כי אין יכולת להקים ממשלה אחרי הבחירות, גם במקרה וליברמן יסכים לשבת בממשלה בהימענות הרשימה המשותפת. בלוק הימין חרדים הוא עם 56 מנדטים, לעומת גוש השמאל-מרכז-ערבים עם 57, גוש השמאל-מרכז-ליברמן מקבל יחד רק 51 מנדטים. האופציה הסבירה: בחירות רביעיות, למעט במקרה וליברמן יתמוך מבחוץ בממשלה שגם חלק מהרשימה המשותפת תצביע בעדה.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו חוזר להוביל בפער עם 42% למרות מצבו המשפטי עם כתבי האישום והפרסום אתמול על תאריך פתיחת משפטו, יריבו הפוליטי יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ מקבל בסקר 34% מהנשאלים שסבורים כי הוא מתאים יותר לתקפיד הרם. 18% מהציבור סבור אף אחד מהם לא ראוי, 6% השיב כי הוא לא יודע.

הנסקרים נשאלו גם על קריאת נתניהו לעימות: "האם אתה בעד או נגד קיום עימות טלוויזיוני בין נתניהו לגנץ לפני הבחירות?". 60% מהם השיבו בחיוב, לעומת 21% שהתנגדו ו-19% שהשיבו "לא יודע". בקרב מצביעי הימין הפער גדול עוד יותר: 65% תומכים בעימות לעומת 16% מתנגדים. גם בגוש של גנץ הרוב (55%) תומך בעימות, לעומת 28% שחשבו כמו יו"ר כחול לבן והתנגדו.

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 503 נשאלים. טעות הדגימה המרבית בסקר 4%.4+ מועד איסוף הנתונים: 19 בפברואר 2020.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו