מרים אלסטר / Flash90

טיבי: "הניסיון של נתניהו לקושש קולות מהערבים מראה שהאיש במצוקה"

ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת התייחס לניסיונות של ראש הממשלה להביא קולות מהמגזר הערבי ואמר: "מדובר בניסיון נואש לקושש קולות מהבוחרים הערבים; מאלה שהוא לא רצה שינהרו לקלפיות. זה פתטי, אבל יותר מכל מראה על כך שהאיש במצוקה"

ח"כ דר' אחמד טיבי התייחס הבוקר (חמישי) לראיון שנתן אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו לאתר ערבי ואמר: "מדובר בניסיון נואש לקושש קולות מהבוחרים הערבים; מאלה שהוא לא רצה שינהרו לקלפיות. זה פתטי, אבל יותר מכל מראה על כך שהאיש במצוקה".

בראיון ל'ווינט' דחה טיבי את האפשרות שהערבים ינהרו להצביע לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי, "בדרך כלל נתניהו מקבל כמה אלפי קולות, שזה כלום מתוך מיליון קולות של האזרחים הערבים. הוא מקבל יותר קולות בכמה יישוביים דרוזים, אבל גם עכשיו כחול לבן עולה על הליכוד ביישובים האלה. אנחנו שואפים להגדיל את הייצוג שלנו גם ביישובים אלה – אבל נתניהו לא שחקן במגרש הזה".

ח"כ אחמד טיבי התייחס לטענת הליכוד כי יש אזרחים ערבים שאינם מרוצים מהחכי"ם ברשימה המשותפת, ואמר, "כמה פעמים אפשר לחזור על השטות הזאת ולאחר מכן להיווכח שהרשימה המשותפת קיבלה יותר קולות בבחירות הקודמות? זה מה שיקרה גם הפעם ואנשים ימשיכו להגיד 'אנחנו לא מרוצים מהמשותפת'. אני אגיד מה עשה נתניהו: את חוק הלאום, חוק קמיניץ, הריסת בתים ומדיניות של קיבוע העוני בחלקים גדולים גם בפריפריה וגם ביישובים הערביים".

טיבי האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בגזענות, "אתה הרי מבין שכשהוא אומר 'אחמד טיבי' הכוונה היא לאחמד הערבי. יש כאן הסתה עם מוטיבים גזעניים כדי לעורר את הבייס שלו בגלל שהוא מודאג שהוא מפגר אחרי כחול לבן במנדטים והוא רוצה לקושש קולות מכל מקום, אבל גם להסית. האיש הזה ללא הסתה לא יכול לחיות. זה לא נתניהו אם הוא לא מסית".

בנוסף התייחס למצביעים הערבים שמצביעים לליכוד ואמר כי, "קוראים לזה תסמונת שטוקהולם, כשחטופים שמגלים אמפתיה לחוטף שלהם. בנימין נתניהו הוא אדם בעל השקפת עולם גזענית ומדירה כלפי הציבור הערבי, ואם יש מישהו שבסופו של דבר מצביע לו – אז הוא לוקח בתסמונת הזאת והוא חסר כבוד עצמי".

באשר לאפשרות כניסה לממשלה בראשות ח"כ בני גנץ אמר טיבי: "יש ויכוח קשה. קיים פער בעמדות המדיניות בינינו, אבל בשבועות האחרונים כחול לבן גם מאגפת את הליכוד מימין. הם מצהירים הצהרות נגד הרשימה המשותפת. כל מי שמדבר על רוב יהודי חוטא בחטא הגזענות וההדרה כלפי 20 אחוזים מהאזרחים. מדובר בכמעט מיליון מצביעים. יכול להיות שכחול לבן רוצים לשתף פעולה עם סמוטריץ'. היום קראתי שהם לא מוציאים זאת מכלל אפשרות, אז אנחנו לא בכיסו של אף אחד – לא הליכוד ולא כחול לבן. אנחנו רוצים להגדיל את הייצוג שלנו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טיבי – הגרוע שהערבים…
פרא אדם

טיבי או ביבי?
רק טיבי!!!
וכדאי שביבי יקיים עימות עם טיבי – טיבי אוכל אותו בלי מלח….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו