נגיף הקורונה: 2,345 מתים בסין, 4 בדרום קוריאה ו-2 באיטליה

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בקוריאה הדרומית עלה ל-556, באיטליה, עדכנו כי שני בני אדם מתו מהמחלה ושמספר הנדבקים עלה ל-79. נכון לאתמול חלו 77,662 איש, 1,371 מהם מחוץ לסין ב־31 מדינות שונות ברחבי העולם

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בקוריאה הדרומית עלה ל-556, עם 123 מקרים חדשים, ואדם רביעי מת מהווירוס – כך מסרו היום (ראשון) הרשויות במדינה, שבה מספר הנדבקים הוכפל בסוף השבוע. בין אותם חולים גם התיירים שביקרו בישראל, והיום דווח כי 18 מ-39 חברי הקבוצה התגלו כחולים. יותר ממחצית מהמקרים החדשים בקוריאה הדרומית קשורים לכת בעיר דיגו במדינה.

נכון לאתמול חלו 77,662 איש, 1,371 מהם מחוץ לסין ב־31 מדינות שונות ברחבי העולם. 2,345 מהם מתו בסין ו־15 מחוצה לה, כלומר מדובר ב־3% תמותה. מהמידע על 44,672 החולים הראשונים בסין התברר ש־80% מהם מפתחים מחלה קלה שאינה מסכנת חיים. ילדים ובני נוער (עד גיל 19) כמעט לא חולים (2%), כשרוב המתים הם מבוגרים יחסית (80% מעל גיל 60). כשני שלישים מהם הם גברים.

בתוך כך, ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה הכריז כי תיאסר כניסה ויציאה ממחוז לומברדיה וכן ממחוז וונטו – אזורים שבהם התגלו חולים רבים בנגיף הקורונה – ששניים מתוכם אף מתו. בשני המחוזות לא יתקיימו לימודים, וכל האירועים הציבוריים שתוכננו – נדחו. עד כה חלו במדינה 79 בני אדם – המספר הכי גבוה באירופה. 50,000 איש נמצאים בבידוד, ועשר עיירות נמצאות בהסגר.

צוות מומחים של ארגון הבריאות העולמי (WHO) הגיע לעיר ווהאן הסינית, שם פרץ הנגיף. עד כה מומחים מטעם הארגון פעלו בשלושה מחוזות סיניים אחרים, אך רק עכשיו החליטו להגיע לאזור. במקביל לכך, נשיא סין שי ג'ינפינג, שלא ביקר בעיר מאז פרוץ המגפה, קיבל חוות דעת כי המצב בווהאן נותר "קודר ומורכב", כך לפי סוכנות הידיעות הסינית הממשלתית.

בארגון הבריאות העולמי יש חשש אמיתי משלב שבו לא ניתן יהיה להכיל את המגיפה הזאת והיא תתפשט למדינות רבות. החשש הוא ממדינות מתפתחות כמו באפריקה. בארגון הבריאות כבר עובדים בהכשרת צוותי רפואה לניטור, טיפול ובעיקר איתור של חולי קורונה ומתן מענה מתאים. זה קריטי מכיוון שאם הנגיף יגיע בשיעורים גדולים למדינה מתפתחת, היכולת לשלוט על הנגיף היא קטנה הרבה יותר.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חייבים לעצור את כל נמלי התעופה בעולם.
שום מטוס לא יוצא ולא נכנס לשום מקום בכל העולם לפחות לחדשיים ימים. רק כך תיפסק המגיפה מהשמדת האנושות.
אך לצערי בני האדם מתעסקים יותר מידי עם ענייני כסף וגשמיות והם מוכרחים להבין שמפאת המצב המסוכן של מחלת הקורונה כל אזרח יבין שלשבועות הבאים לא טסים לחוץ לארץ. זה כל כך פשוט. תהיה פשיטת רגל? זה עדיף מאשר יגמרו החיים על העולם הזה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו