בהלת הקורונה: משרד החוץ באזהרות מסע ליפן, דרום קוריאה ותאילנד

משרד החוץ הוסיף את שלושת המדינות לרשימות אזהרות המסע. על דרום קוריאה: "אנו ממליצים להימנע לחלוטין מנסיעה בעת הזו, מומלץ לעזוב את המדינה". על יפן: "ממליצים לשקול נסיעות". על תאילנד: "אף שהרשויות בתאילנד פועלות היטב"


צפו: דברי ראש הממשלה והשרים בפתח הדיון היום. צילום: עומר מירון/לע"מ

משרד החוץ פרסם היום (ראשון) אזהרת מסע ליפן, לקוריאה הדרומית ותאילנד, בשל התפרצות נגיף הקורונה, וממליצים להימנע מנסיעות לא הכרחיות לשתי המדינות. מוקדם יותר היום, בדיון החירום שכינס, הנחה ראש הממשלה נתניהו את משרד החוץ לפרסם אזהרות מסע למדינות אלה. בקרוב צפויה להתפרסם אזהרת מסע גם לתאילנד.

באזהרת הנסיעה לדרום קוריאה נכתב כי, "עקב עלייה משמעותית במספר מקרי נגיף הקורונה במדינה, אנו ממליצים לישראלים להימנע לחלוטין מנסיעה לדרום קוריאה בעת הזו. לישראלים הנמצאים בקוריאה מומלץ לעזוב את המדינה, ובכל מקרה לעקוב אחרי הנחיות הרשויות המקומיות". עוד הוסיפו כי "משרד החוץ מבקש להדגיש כי נציגות ישראל בסיאול, דרום קוריאה ממשיכה לפעול כרגיל".

באזהרת הנסיעה ליפן נכתב כי "עקב ריבוי מקרי נגיף הקורונה ביפן, אנו ממליצים לשקול נסיעות ליפן בעת הזו . ישראלים אשר נמצאים ביפן צריכים לגלות ערנות מבחינת קרבה לאנשים חולים, להקפיד על הוראות ההיגיינה של משרד הבריאות ולעקוב אחר הנחיות הרשויות המקומיות". עוד הוסיפו כי, "משרד החוץ מבקש להדגיש כי נציגות ישראל בטוקיו- יפן ממשיכה לפעול כרגיל".

במשרד החוץ מפרסמים גם אזהרת מסע לתאילנד לפיו "עקב הגידול במספר הנדבקים בווירוס הקורונה באסיה, ובכלל זה בתאילנד, אנו ממליצים לשקול נסיעות לתאילנד בעת הזאת. אף שהרשויות בתאילנד פועלות היטב לאיתור ולהכלת התפרצות המחלה, הרי שזו עדיין מתפשטת ברחבי היבשת ומכאן שיש לנקוט באמצעי זהירות מיוחדים ולהישמע להנחיות הרשויות המוסמכות". נציגות ישראל בבנגקוק-תאילנד ממשיכה לפעול כרגיל.

בהודעות מציינים עוד כי "על אזרחים ישראלים אשר ישובו לישראל מיפן או תאילנד ישהו בה ב-14 הימים הקודמים לחזרתם תחול תקופת בידוד של 14 יום. מתאריך 24/2/20 ישנה חובת בידוד של שבועיים על כלל האזרחים הישראלים, אשר שהו בקוריאה בשבועיים הקודמים להגעתם". בנוסף מבקשים במשרד החוץ מבקשים להפנות תשומת לב הנוסעים להנחיות משרד הבריאות לנושא הקורונה.

בתוך כך, לאור האירועים בשבועות האחרונים ובהמשך לצווים שהוציא משרד הפנים, הודיע היום שר הפנים כי יפעיל את סמכותו בחוק הכניסה לישראל ויאשר אורכה זמנית לעובדים שהגיעו ל-63 חודשים. מדובר בכ-600 עובדים. בעקבות הצווים למניעת כניסה של זרים אשר שהו בתאילנד, הופסקה הגעתם של מאות עובדים חדשים מתאילנד לענף החקלאות ונמנעה חזרתם של 365 עובדים שנסעו לחופשה וטרם חזרו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום הערכת מצב מיוחדת בנושא נגיף הקורונה בחמ"ל משרד הבריאות, עם שר הבריאות יעקב ליצמן, שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים, ראש המל״ל וגורמים בכירים נוספים. הערכת המצב התקיימה בחמ״ל החירום של משרד הבריאות בהמשך לדיונים האחרונים שקיים ראש הממשלה ולהערכות המצב השוטפות בנושא וכן בשל ההתפתחויות האחרונות.

ראש הממשלה הנחה בדיון על פתיחת חדר מצב לאומי שירכז את תמונת המצב ויגבש מדיניות בכל הסוגיות המתפתחות בעקבות ארוע הקורונה. צוות מנכ"לי משרדים בראשות ראש המל"ל ייתכנס באופן יום-יומי להערכת מצב ולמימוש המדיניות. בדיון הוחלט על איתור והגעה מהירים של כל מי שנחשד במגע עם נשאים והכנסתו לבידוד רצוני או החזרתו למדינתו. הוחלט על צמצום טיסות באופן מדורג מיעדים בהם יש קורונה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו