Ali Ahmed/Flash90

דיווחים פלסטינים: הפלגים הסכימו להפסקת אש החל מהשעה 22:00 הערב

על פי דיווחים ברצועה, הפלגים הפלסטיניים הסכימו להפסקת אש החל מהשעה 22:00. מקור פלסטיני אחר טען שסוכם על נוסחה מצרית וקטארית לפיה הצדדים ינצרו אש בחצות. הג'יהאד: "האויב הציוני ממשיך להפציץ את מוצבינו - לכן הגבנו לתקיפות"

כלי תקשורת ברצועת עזה מדווחים כי הפלגים הפלסטיניים בעזה הסכימו להפסקת אש החל מהשעה 22:00 בלילה. "מוקדם יותר הכרזנו כי סיימנו את התגובה שלנו, אך האויב הציוני לא עומד בהתחייבויותיו וממשיך להפציץ את המוצבים שלנו. לכן הגבנו לתקיפות אלה במסגרת המשוואה 'ירי טילים יענה בירי טילים'. אנחנו אומרים לאויב: אל תבחן אותנו", אמר דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אבו חמזה.

דובר ארגון הטרור העזתי הוסיף כי, "אנו מודיעים לאויב, שעליך לא לנסות אותנו והאיומים שלכם לא מפחידים אותנו. כל אחד מהנהגת הישות שמהמר על שבירת ההתנגדות באמצעות תוקפנות וטרור יפסיד את העתיד הפוליטי שלו. האיומים של מנהיגי ישראל לא יביאו ביטחון למתנחלים", הוסיף דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי".

ב'ווינט' דווח כי מקור פלסטיני אמר הערב כי לפי נוסחה שגיבשו מצרים וקטאר, ישראל והג'יהאד האיסלאמי ינצרו אש בחצות. מצרים וקטאר פעלו בנפרד כדי להגיע לנוסחה להשבת השקט בין עזה לישראל. חמאס מנסה לאכוף על הג'יהאד האיסלאמי להתחייב להפסקת האש בשעה שנקבעה. עוד סוכם שמשלחת חמאס-הג'יהאד האיסלאמי-פתח תגיע לביקור במצרים ביום חמישי כדי לדון ברגיעה מול ישראל.

ב'חדשות 12' צוין כי מדיווחים מתוך הרצועה עולה שישנם פערים בתוך הג'יהאד האיסלמי – בעיקר בין ההנהגה לבין דרגי השטח. ההנהגה ככל הנראה רוצה לסיים את סבבה ההסלמה, והעבירה מסרים בהתאם, אבל יש סוררים שלא נשמעים. הערכה היא שחמאס לא יכנסו לסבב הנוכחי.

בכירים בעזה צוטטו הערב ב"כאן חדשות' אומרים כי הנהגת הג'יהאד האסלאמי הסכימה להפסקת אש כבר אתמול בערב, והורתה לפעיליה לנצור אש החל מאמש, לאחר שנמסר לה שהפסקת האש תיכנס לתוקפה בחצות. אולם, בעקבות התקיפה הישראלית על יעדי הג'יהאד בדמשק אמש, והרג פעיליו שם, הארגון החליט להמשיך בירי.

לדברי הבכירים, בג'יהאד הודיעו למתווכים כבר אתמול כי אין להם עניין במלחמה חדשה בעזה, לא לפני הבחירות בישראל ולא לאחריהן. לדבריהם, מנהיג חמאס יחיא סינוואר הודיע ביומיים האחרונים למתווכים כי הוא מעוניין לסיים את סבב ההסלמה בדרום במהרה. אומנם הג'יהאד האסלאמי הוא שהוביל את מאמץ הירי מעזה ביומיים האחרונים, אך חמאס לא עצר בעדו אך גם לא הצטרף לירי.

דובר חמאס חאזם קאסם תקף הערב את שר הביטחון נפתלי בנט. "שר הביטחון הישראלי טעה כשהחליט על הריגת פעיל הארגון בחאן יונס אתמול", אמר. "הוא חשב שפלגי ההתנגדות ישתקו על המעשה הזו. נמשיך להגן ולשמור על העם הפלסטיני ברצועת עזה". בתוך כך, לפי שעה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף, אך בשעה 22:00 תתקיים שוב הערכת מצב, שבה יוחלט אם יתחדשו מחר הלימודים ביישובי עוטף עזה.

הזרוע הצבאית של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי הודיעה רשמית מוקדם יותר כי "השלימה את תגובתה הצבאית" על אירוע גרירת גופת המחבל באזור חאן יונס ועל התקיפה בדמשק. בהודעת הג'יהאד נמסר כי היא "מבטיחה לעם הפלסטיני ולאומה שהיא תמשיך בדרך הג'יהאד ותגיב על כל ניסיון של ישראל לפגוע בבני העם הפלסטיני ובאדמתו". גורמים פלסטיניים מסרו כי יחזור לשגר רקטות לעבר ישראל רק אם התקיפות הישראליות ימשיכו.

מוקדם יותר דווח בתקשורת המצרית כי משלחת של "הפלגים הפלסטיניים" (ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי) ברצועת עזה תצא ביום רביעי לקהיר לדון בהסלמה ברצועת עזה. דובר הג'יהאד האסלאמי, מסעב אל-ברים, אמר כי מצרים ממשיכה במאמציה להפסקת "התוקפנות" וכי המגעים עם מצרים לא נפסקו עד לרגע זה. לדבריו, הצלחת המאמץ להביא לרגיעה תלויה בהפסקת התוקפנות הישראלית.

ב'חדשות 13' דווח כי על פי מקורות פלסטיניים, המתווכים המצרים מנהלים מגעים מול מזכ"ל ארגון הטרור, זיאד נחאלה, במטרה למנוע הסלמה רחבה, ואף העבירו מסר שבו הפצירו בג'יהאד האסלאמי לא להגיב אם ישראל תתקוף שוב. עוד דווח כי הערכות, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי קיבלה "אור ירוק" מהמפקדה בדמשק לירות לעבר ישראל.

הג'יהאד האיסלאמי הודיע כי הוא מקבל אחריות על ירי כל מטחי הרקטות שהחלו בסביבות 12:00 בצהריים וכלל שיגורים של עשרות רקטות לאשקלון, נתיבות ועוטף עזה, ומסר הארגון כי הירי בוצע בתגובה להרג שני פעיליו בדמשק אמש בתקיפת חיל האוויר: "אנו מוכנים להתמודד עם כל תוקפנות, ושישראל תדע שאם היא תמשיך, אנו נגיב במלוא העוצמה".

גם החמאס הוציא הודעה ובה נאמר כי "תגובת ההתנגדות האמיצה לפשעי ישראל הגיעה במסגרת אסטרטגיה אחידה בין כל הפלגים כי הדם הפלסטיני הוא קו אדום שלא ניתן לחצות אותו, וכי האויב הציוני צריך לשלם את מחיר פשעיו והפרותיו. אם ישראל תרחיב את תוקפנותה היא עשויה להתמודד עם התנגדות שלא חוותה לפני כן, ועליה לשאת במחיר ובתוצאות. איננו חובבי מלחמות, אך אנו מתנגדים ומגנים על עמנו".

בתוך כך, מקורות ברצועת עזה צוטטו ב'מעריב' אומרים כי בשעות האחרונות מנהלים חמאס והמצרים מגעים אינטנסיביים עם הנהגת הג'יהאד האיסלאמי, במטרה למנוע הידרדרות נוספת במצב". על פי המקור: "ישנם קולות בתוך הג'יהאד האיסלאמי שהולכים לכיוון הרגיעה, במקביל להצהרות שאם ישראל תפסיק את התוקפנות, אז גם הם יפסיקו, אולם ישנם גורמים סוררים בתוך הארגון, שאינם ממהרים להיענות להנהגת הארגון".

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה היום לדון בהתפתחויות האחרונות באזור ובמתיחות בדרום. הדיון נפתח בסקירתו של שליח האו"ם למזה"ת, ניקולאי מלדנוב. חברות המועצה מקיימות כעת התייעצות סגורה. "המצב מסלים בעודנו מדברים. צוות האו"ם בקשר עם הגורמים המצריים בשטח. אנו קוראים להפסקת ירי הרקטות כנגד אוכלוסיה אזרחית ואשר מהווה הפרה של החוק הבינלאומי".

מלדנוב הוסיף כי "ירי הטילים מעזה נמשך וכך גם ההתקפות האוויריות הישראליות בתגובה. צוות האו"ם בשטח נמצא בקשר עם עמיתינו המצרים בניסיון להביא לרגיעה. קורא לעצירה מיידית של ירי הרקטות והמרגמות שמאיימות לגרור את עזה לסבב נוסף של פעולות איבה ללא סוף באופק. שיגור הרקטות ללא הבחנה נגד אוכלוסייה אזרחית מפר את החוק הבינלאומי ועליו להסתיים".

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, פנה לחברות המועצה ואמר כי, "עשרות הרקטות שנורו מעזה לישראל מעידות על כוונה ברורה של גורמי טרור ברצועה להסלים את המצב. ישראל פועלת בנחישות ובאחריות להסיר את האיום מעל אזרחיה ולא תהסס להמשיך בפעולותיה ההגנתיות. הקהילה הבינלאומית צריכה לגנות את ירי הרקטות מעזה ולפעול נגד ארגוני הטרור המחרחרים מלחמה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הם מכתיבים לנו זה הזוי .
צריך הפעם תגובה קשה .ושזה לא יגמר .אני גר בעוטף .וזה נמאס כל פעם עפיפון או משהו אחר.

נעשה הפסקה אחרי שנהפוך אותם לאש

הזוי שהם מחליטים מתי הפסקת אש

למחוק את החמאס והגיאד

ושוב ביבי התקפל כמו ארנבת אחרי שהדרום בער ,
רק שהפעם גם בנט הרברבן חתום על התבוסה.

מה חשבתם ?
שהפעם אחרי עשור נתניהו באמת התכוון לאיומים הקבועים שלו?

איפה כל ההצהרות של המפחידן הלאומי בנט והחרטטן הבין לאומי ביבי?
"אנחנו נכתוש אותם!
נראה להם מה זה!
לא ניתן עוד !
הטרור יפסק!"
זחלתם על ארבע לחתום על הסכם מבלי לקבל כלום מהפלשתינים.

אני מתפלא איך לא שמתם לב – לביצוע "הנועז" של ביבי :
"ההפתעה" שהוא הכין להם.
ופעולת ה"מחץ" ש"התבצעה" הפעם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו