צילום: קמפיין פיט

הפריימריז של הדמוקרטים בארה"ב: המועמד פיט בוטיג'ג' פורש מהמרוץ

דרמה לילית בפריימריז הדמוקרטיים: המועמד פיט בוטיג'ג' הודיע על פרישה מהפריימריז הדמוקרטיים. "המטרה הייתה לאחד את האמריקנים ולנצח את טראמפ. בנקודה זו במרוץ, הדרך הטובה ביותר היא לזוז הצידה", אמר בנאום הפרישה

פיט בוטיג'ג', אחד המועמדים המובילים בבחירות המקדימות על ראשות המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, הודיע הלילה (שני) כי הוא פורש מהמרוץ לנשיאות. לאחר שסיים אתמול רק במקום הרביעי בפריימריז בקרוליינה הדרומית, ראש עיריית סאות' בנד לשעבר והמועמד הצעיר ביותר בבחירות על ראשות המפלגה נשא הצהרה בה הודיע כי הוא משעה את קמפיין הבחירות שלו.

בנאום הפרישה, בוטיג'ג' לא הצהיר על תמיכתו באף אחד מיריביו לשעבר. את השבועות האחרונים הוא הקדיש להזהיר כי מינויו של סנדרס למועמד המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות יהיה מסוכן. הלילה הוא קרא לתומכיו להבטיח שדמוקרט ינצח בנובמבר וייכנס לבית הלבן.

"עלינו להכיר בכך שבנקודה זו במרוץ, הדרך הטובה ביותר לשמור על האמונה במטרות ובאידיאלים הללו היא לזוז הצידה ולעזור לאחד את המפלגה ואת המדינה", הוא אמר. "אז הלילה אני מקבל את ההחלטה הקשה לעצור את הקמפיין שלי לנשיאות".

הוא התחייב לעשות "כל שביכולתי" כדי להבטיח ניצחון דמוקרטי בבחירות לנשיאות בנובמבר. "מוטלת עלינו האחריות להבין את המשמעות של הישארות במרוץ", הוא אמר. "המטרה שלנו תמיד הייתה לאחד את האמריקנים, לנצח את דונלד טראמפ, לנצח למען הערכים שלנו".

לפי אחד מיועציו שצוטט ב'וואלה חדשות', לאחר סדרה של הישגים במרוץ, שלאחריהם איבד את אחיזתו עם מעבר הפריימריז למדינות בעלות אוכלוסייה אתנית מגוונת, הוא קיבל את ההחלטה ברגע שהבין כי סיכוייו לנצח ב"סופר טיוזדיי", שייערך בעוד יומיים, נמוכים. לאחר פרישתו, במרוץ יישארו שישה מועמדים.

"הוא מאמין שזה הדבר הנכון לעשות כרגע למען המדינה שלנו ועל מנת לרפא את האומה השסועה ולהביס את דונלד טראמפ", אמר אותו יועץ. "הוא החליט שעכשיו זה הזמן, ואני חושב שזו בדיוק הסיבה שהוא פורש בגללה. הוא מאמין שזה הדבר הנכון לעשות".

בפריימריז האחרונים בדרום קרוליינה הגיע בוטיג'ג' למקום הרביעי, עם 8.2% מהקולות בלבד. הכשלון של בוטיג'ג' הגיע מאחר שהוא לא הצליח מעולם להרחיב בצורה ממשית את קהל המצביעים שעמד מאחוריו, במיוחד לקהלים לא לבנים. הלילה דיווחו גורמים בקמפיין הבחירות שלו על כוונתו להודיע על פרישה – ואכן שעות ספורות אחר כך הוא התייצב בעיר הולדתו, סאות' בנד במדינת אינדיאנה, והודיע שהוא פורש מהמרוץ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו