Melanie Fidler /Flash90

גם למטיילים מסיני: משרד הבריאות החיל חובת בידוד על השבים ממצרים

משרד הבריאות מודיע על החלת בידוד ביתי לתקופה של 14 יום על השבים ממצרים מיום חזרתם. הצו חל מיידית על כל מי ששב לישראל ממצרים ב-14 יום האחרונים. נוכח ההדבקה הנרחבת באזור בית לחם, כל מי שהיה באזור מחיוב להכנס לבידוד

משרד הבריאות מודיע על החלת בידוד ביתי לתקופה של 14 יום על השבים ממצרים מיום חזרתם. הצו חל מיידית על כל מי ששב לישראל ממצרים ב-14 יום האחרונים. חובה לשהות בבידוד בית עד להשלמת 14 ימים לחוזרים מהיעדים המפורטים מטה. לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות.

כל מי ששב ממצרים מתבקש להכנס לבידוד ביתי לפי הוראת משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד משרד הבריאות בטלפון *5400. אם בתוך 14 יום מהחזרה מהיעדים המופיעים בסעיף זה הופיעו חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר, יש לפנות למוקד 101 של מדא, לא להגיע למרפאת קופת חולים ולא לחדר מיון. במידת הצורך יגיע פרמדיק לבדיקות מעבדה לביתכם ולהמשך טיפול, על פי החלטת הרופא.

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע אמש כי נוכח ההדבקה הנרחבת באזור בית לחם שברשות הפלסטינית משרד הבריאות מורה לכל מי שהיה ב-14 ימים האחרונים בערים בית לחם, בית ג'אלה ובית סחור- להכנס לבידוד על פי הוראות משרד הבריאות.

עד כה חלה חובת בידוד בית לחוזרים מיעדים אלה: הונג קונג, סן מרינו, מקאו, סינגפור, תאילנד, יפן, צרפת, אנדורה, גרמניה, שוויץ, ספרד ואוסטריה. לשבים מסין היבשתית, קוריאה הדרומית ואיטליה חלה חובת בידוד בית כולל טיסות מעבר (קונקשן).

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול כי "לגבי שאלת הטלת חובת בידוד, קודם כל אנחנו נוקטים את הפעילות כפי שאנחנו מבינים אותה ולפי הצרכים שלנו וכולם מקבלים את זה, באופן ברור גם ארה"ב. הצעדים שנקטנו עד היום הוכיחו את עצמם, כי אנחנו באמת במצב של שליטה, והתפשטות המחלה בהיקפים נמוכים יותר".

"אנחנו רואים עלייה תלולה מאוד במדינות אחרות, והגענו למסקנה שאם אנחנו נעשה עוד צעדים – זה בעצם יוחל על כלל המדינות, אין טעם לעשות את זה בקטן. אבל מנגד, ההחלטה הזאת היא החלטה מאוד קשה. אנחנו דנו על כך באריכות היום ואנחנו נדון על כך גם הלילה. ראש המל"ל מקיים את המשך ההתייעצויות עם אנשים מקצועיים, גם מחר בבוקר, ונקבל את ההחלטה במהלך היום למחרת", דברי נתניהו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו