Tomer Neuberg/Flash90

הוחמר מצבו של "חולה 71" המאושפז באיכילוב; המסלול של חולים 80-82

בית החולים איכילוב הודיע כי חלה הידרדרות במצבו של חולה הקורונה בשנות ה-60 לחייו והוא מאושפז בטיפול נמרץ במצב קשה, כשהוא מורדם ומונשם. משרד הבריאות פרסם הערב את המסלול החלקי והרקע של חולים 80, 81 ו-82

בית החולים איכילוב הודיע הערב (רביעי) כי חלה הידרדרות במצבו של עובד רשות שדות התעופה שחלה בנגיף הקורונה ("חולה 71"). מבית החולים נמסר כי הגבר, בשנות ה-60 לחייו שטרם ידוע ממי נדבק, מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי במצב קשה, כשהוא מורדם ומונשם. הגבר מצטרף לנהג התיירים מיוון שאושפז במצב קשה במרכז הרפואי פוריה.

משרד הבריאות פרסם פרטים על החולה ה-71, עובד רשות שדות התעופה, המאושפז כעת. מדובר בעובד המנהל את אחזקת מערכות בקרה וגילוי האש אשר לא היה בשדה התעופה בעשרת ימים האחרונים. פרופ׳ רונן בן עמי, מנהל היחידה למחלות זיהומיות באיכילוב מעדכן כי החולה בטיפול נמרץ מקבל טיפול ניסיוני נגד קורונה של תרופה בשם כלורוקוין שמשמשת למלריה. על פי בית החולים ישנה יעילות ראשונית לנגיף.

בריאיון ל'חדשות 12' סיפרה אשתו את השתלשלות האירועים מצדם. "לא הסכימו לבוא לבדוק איתנו, הם עובדים לגמרי לפי הספר", סיפרה. "שאלו אם חזרנו מחו"ל או עברנו במסלול הקורונה של אחד החולים. אמרנו שלא, אז ענו לנו שאין לנו סיכוי להידבק ושהם לא מגיעים". לדבריה, "בפעם הרביעית שדיברתי איתם אמרתי שאני לוקחת את בעלי למיון, אמרתי שמתוך אחריות אני לא רוצה להדביק חצי בית חולים ולא רוצה לקחת אותו למיון ואמרתי להם לבוא לקחת דגימה. אמרו לי לא, אז לקחתי אותו למיון – וגם שם לא לקחו ממנו דגימה".

כזכור, הוא הגיע ביום ראשון לבית החולים איכילוב עם חשד לדלקת ריאות, הוא אושפז במחלקה פנימית ואחרי כמה שעות כשמצבו השתפר הוא שוחרר לביתו. אתמול הוא שב לאיכילוב בטענה שעדיין אינו חש בטוב. מכיוון שלא עמד בהגדרות משרד הבריאות לביצוע בדיקה לאיתור הנגיף לא ערכו לו את הבדיקה. רק אחרי שרופאה מתמחה התעקשה שהוא יעבור את הבדיקה, אכן נמצא שהוא חולה קורונה. כתוצאה מכך כ-10 אנשי צוות – אחיות, רופאים וכוח עזר, נדרשו להיכנס לבידוד בית.

בתוך כך, משרד הבריאות פרסם הערב את המסלול החלקי והרקע של חולים 80, 81 ו-82. חולה 82 בשנות ה- 30 לחייה ממרכז הארץ הייתה במגע של חולה מאומת, החולה בשנות ה- 30 לחייו ממרכז הארץ חזר מספרד ונמצא בבידוד מתאריך החזרה ארצה, חולה מספר 80 הוא בשנות ה- 50 לחייו ממרכז הארץ ששב מאיטליה וממועד חזרתו נמצא בבידוד בית.

ממשרד הבריאות נמסר כי "כל מי שהיה במקומות ובקווי התחבורה (מפורט מיד) בימים ובשעות שצויינו מתבקש להיכנס לבידוד ביתי לפי הוראת משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד משרד הבריאות בטלפון 5400*. או במוקד משרד הבריאות בטלפון *5400 או במוקדי קופות החולים: כללית 2700*, מכבי 3555*, מאוחדת 3833*, לאומית 507*. אם במהלך הבידוד מופיעים תסמינים של חום או שיעול או קושי בנשימה יש להתקשר באופן מידי למוקד 101 של מד״א על מנת לברר צורך בבדיקת הנגיף".

חולה 82

החולה בשנות ה- 30 לחייה ממרכז הארץ, מגע של חולה מאומת. בני משפחתה הקרובים עודכנו.

החקירה האפידמיולוגית ממשיכה, פרטים יפורסמו בהמשך.

חולה 81

החולה בשנות ה- 30 לחייו ממרכז הארץ. חזר מספרד. נמצא בבידוד מתאריך החזרה ארצה.

הלוך:
ב-2.3 בטיסת LY0397 בשעה 17:15 מתל אביב למדריד.

חזור:
ב-7.3 בשעה 15:05 ממדריד לעמאן, בשעה 22:00 מעמאן לת"א, בחברת ג'ורדאניין RJ0340.

חולה 80

חולה מספר 80 הוא בשנות ה- 50 לחייו ממרכז הארץ. שב מאיטליה.

הלוך:
23.2 בשעה 06:50 מת"א למילאנו טיסת אל על מס' טיסה 381 LY

חזור:
1.3 בשעה 7:00 ממליאנו לת"א איזיג'ט 2563 EJU נחת ב- 11:30.

ממועד חזרתו נמצא בבידוד בית.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השיטה של למחזר ידיעה ישנה על ידי הוספת המילה "כזכור" היא לא משהו. כדאי לבדוק מה ממחזרים. כתבתם פה שכזכור מצבו טוב. אז זהו. שקצת פחות טוב. שתהיה לו ולכל עם ישראל רפואה שלמה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו