Yonatan Sindel/Flash90

"חוק נתניהו": ישראל ביתנו הגישה חוק להפסקת כהונת ר"מ עם כתב אישום

ח"כ עודד פורר הגיש הצעת חוק שמטרתה להדיח ראש ממשלה שהוגשו נגדו כתבי אישום ולמעשה נועדה להביא להדחתו של נתניהו. על פי ההצעה יספיק רוב רגיל בהצבעה חשאית על מנת להדיח ראש ממשלת מעבר נגדו הוגשו כתבי אישום

חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) הגיש היום (שני) הצעת חוק, שלפיה הכנסת תוכל במהלך תקופת המעבר לקיים הצבעה חשאית ולהפסיק את כהונתו של ראש ממשלה שהוגשו נגדו כתבי אישום. על פי ההצעה, מחליפו יבחר מבין השרים, חברי סיעתו של ראש הממשלה. בנוסף, אם לא תהיה הסכמה על מועמד, זקן חברי הכנסת שהוא גם שר, יכהן בתפקיד.

ההצעה שהגיש פורר בגיבוי סיעתו בראשות ח"כ אביגדור ליברמן, היא תיקון לחוק יסוד: הממשלה, שכותרתו "הפסקת כהונה של ראש ממשלה בממשלת מעבר שהוגש נגדו כתב אישום". היא נועדה למעשה ללחוץ על נתניהו במגעים הקואליציוניים שמתחילים בימים אלה, ולהבהיר לו שגוש חברי הכנסת שמתנגד לכהונתו יכול לפעול להדחתו.

לפי ההצעה תתווסף לחוק הוראה ולפיה תוכל הכנסת להפסיק את כהונתו של ראש ממשלת מעבר, שלא זכתה לאמון הכנסת וממשיכה לכהן מכוח הרציפות בלבד, אם הוגש נגדו כתב אישום. ח"כ פורר מציע עוד כי במצב כזה כי ההצבעה בנושא זה בוועדת הכנסת ובכנסת תהיה הצבעה חשאית. זאת כדי להבטיח שחברי הכנסת יצביעו לפי שיקול דעתם האישי ולא לפי שיקולים מפלגתיים ולחצים קואליציוניים.

לפי ההצעה, המהווה תיקון ל"חוק יסוד: ירושלים", יוכלו חברי הכנסת להצביע על הפסקת כהונתו של ראש הממשלה הנאשם, בלי להביא לפירוק הממשלה, ובמקומו ימונה שר אחר שהוא ח"כ מסיעתו. עוד צוין בהצעה כי "הוועדה המסדרת והכנסת לא יחליטו בדבר העברת ראש הממשלה מכהונתו, אלא לאחר שניתנה לו הזדמנות לטעון טענותיו לפניהן".

חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) התייחס להצעת החוק שהוגשה. "הצעת החוק שלנו פשוטה, במקרה של עבירות חמורות כמו שוחד, ממשלת מעבר תוכל הכנסת בהצבעה חשאית להדיח ראש ממשלה – והמפלגה שלו תבחר ראש ממשלת מעבר זמני", אמר בריאיון לחדשות 13.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מנסים להפיל על נתניהו תיקים כדי שלא יהיה ראש ממשלה

למה רק ראש ממשלת מעבר, כל ראש ממשלה!!! אלא שליברמן מאותרג על ידי הפרקליטות וכן גנץ, אבל הם יודעים שיש סיכוי גם נגדם אז זה רק בממשלת מעבר

עודד פורר הקב"ה ישלח בקרוב קורונה במוח הצעופש שלך .. פלסטיני חבר בחמס איווט היץ של הזבל אוכל נבלות עמלקי רשע בוגד במדינה . בוגד בבוחרים מיץ של הזבל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו