Yonatan Sindel/Flash90

סקר: 47% מהציבור תומכים בחקיקה שתאפשר לנתניהו לכהן גם אחרי הרוטציה

מסקר שמתפרסם הבוקר עולה כי 47% מכלל המשיבים תומכים בחקיקת חוק שיאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו לכהן כחבר בממשלה אחרי שיקיים את הרוטציה עם בני גנץ וזאת בעודו מנהל את משפטו הפלילי. מקרב מצביעי כחול לבן 75% מתנגדים לחקיקה כזאת

המגעים להקמת ממשלת אחדות נמשכים: מתחזקת ההערכה כי גנץ צפוי לקדם במסגרת ההסכם הצעת חוק שתאפשר לנתניהו להמשיך לכהן בממשלה, גם לאחר שראשות הממשלה תעבור לידיו. על פי הצעת החוק המתגבשת, יוכל נתניהו לשמש ממלא מקום ראש הממשלה אחרי שיעביר את התפקיד לגנץ, וזאת בעודו מנהל את משפטו הפלילי.

ע"פ סקר שמתפרסם הבוקר (ראשון) ב'רדיו 103' עולה כי 47% מכלל המשיבים תומכים בחקיקת חוק שיאפשר לנתניהו להמשיך לכהן כחבר בממשלה לאחר הרוטציה, ככל שזו תצא לפועל, מנגד 41% מתנגדים לכך, ו-12% לא הביעו דעה בנושא

ע"פ הסקר שערך מכון 'פאנלס פוליטיקס' בקרב מצביעי כחול לבן, למרות פיצולה והשסע העמוק שנפער בין חבריה, נרשמת תמימות דעים בכל הקשור לנתניהו כאשר 75% מהמשיבים הביעו התנגדות נחרצת לחקיקה התומכת בהישארותו בממשלה אחרי הרוציה, מנגד רק 19% תמוכים בחקיקת חוק שכזה.

כזכור, בסקר שפורסם ב'חדשות 12' שביצע מכון "מדגם" בו שאלו את הציבור "האם אתם תומכים בהחלטתו של גנץ להיכנס לממשלת אחדות חירום עם נתניהו?". 61% אמרו שהם תומכים בהחלטתו של גנץ, לעומת 30% בלבד שהתנגדו להחלטה.

כשהציגו את אותה השאלה רק למצביעי כחול לבן, התוצאות היו די דומות, זאת בניגוד לעמדותיהם של בכירי יש עתיד, לפיד ובוגי. 56% ממצביעי כחול לבן הסכימו עם המהלך הדרמטי של גנץ ביום חמישי השבוע, לעומת 39% שלא אהבו את הכניסה לממשלת אחדות.

לשאלה "האם אתה מאמין שנתניהו יקיים את הבטחתו לפנות את תפקיד ראש הממשלה לגנץ בעוד שנה וחצי", ענו 46% מהציבור שהם לא מאמינים שנתניהו יפנה את מקומו, ורק 38% חושבים שנתניהו יעמוד במילתו.

כשהציגו את אותה השאלה רק למצביעי כחול לבן, התוצאות אפילו יותר מובהקות. רוב מצביעי כחול לבן, 67%, חושבים שנתניהו לא יפנה את כסא ראש הממשלה לבני גנץ כפי שהבטיח, ורק 20% מהם דווקא מאמינים שזה יקרה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו