Olivier Fitoussi/Flash90

כחול לבן לליכוד: מוותרים על תיק החוץ תמורת שר הבריאות או יו"ר הכנסת

דיווחים: מפלגת כחול לבן הודיעה לליכוד כי הוא מוכנה לוותר על תיק החוץ תמורת תיק הבריאות או תפקיד יו"ר הכנסת. בליכוד רוצים שהממשלה הבאה תכלול 36 שרים. גורמים בעבודה: "המגעים של פרץ לכניסה לממשלה מתנהלים מול גנץ"

בשל חילוקי הדעות בין הליכוד לכחול לבן על חלוקת התיקים בממשלה ועל זהות המועמדים שיאיישו אותם, הציעו במפלגתו של גנץ לוותר על תיק החוץ תמורת תיק הבריאות או תפקיד יו"ר הכנסת – כך דווח ב'ווינט'. יו"ר הכנסת ויו"ר כחול לבן בני גנץ דרש מהליכוד להחליף את שר הבריאות ליצמן ודרש וטו במינוי יו"ר הכנסת הבא כדי למנוע את מינויו של היו"ר המתפטר ח"כ יולי אדלשטיין לתפקיד.

בליכוד הגיעו להסכמה עקרונית כי אדלשטיין לא ימונה לתפקיד יו"ר הכנסת, אולם ביקורת פנימית בתוך הליכוד ובבלוק הימין גרמו לראש הממשלה נתניהו להעלות מחדש את מינויו של אדלשטיין לתפקיד. במקביל, סירב שר הבריאות ליצמן לעזוב את תפקיד שר הבריאות גם תמורת שדרוג לתפקיד בכיר יותר, כמו שר השיכון.

ב'כאן חדשות' דווח כי בכחול לבן לא מתנגדים למינויה של מירי רגב לשרה לביטחון פנים ולמינויו של השר יריב לוין לתפקיד יושב ראש הכנסת. גורם המעורב במשא ומתן הקואליציוני אמר היום: "אנחנו לא קובעים להם והם לא קובעים לנו". גורם בכחול לבן הוסיף בעניין האפשרות לוויתור על תיק החוץ מול הליכוד: "רק תמורת יו"ר הכנסת הם יקבלו את תיק החוץ".

בתוך כך, בכירים בליכוד לוחצים על ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן על בכירים בכחול לבן להגדיל את מספר השרים בממשלה, כדי להגדיל את מספר התיקים שיהיה בידי נתניהו לחלק לבלוק הימין ולשרי המפלגה. לפי המתווה הנוכחי שנידון בין צוותי המו"מ של המפלגות, מסוכם כי הממשלה תכלול 30 שרים, שיחולקו בצורה שווה בין בלוק הימין לבין כחול לבן ומפלגת העבודה.

ב'וואלה' דווח כי בכירים בליכוד מנסים לשכנע את אנשי כחול לבן להסכים לתוספת של ארבעה שרים לפחות, מה שיגדיל את מספר השרים ל-34-36. לנוכח התסיסה שעולה גם בימינה וגם בתוך מפלגת השלטון על חלוקת השרים המסתמנת, הטענה היא שתוספת התיקים תאפשר לנתניהו לייצר יציבות בגוש הימין ובליכוד ולייצב את פעילות הממשלה. גורמים בכחול לבן אמרו בתגובה כי מספר השרים לא יעלה על 30.

על פי הדיווח של טל שלו, מסתמן שמפתח החלוקה הוא תיק לכל ארבעה ח"כים, מה שיקנה לש"ס 2-3 תיקים וליהדות התורה תיק אחד ואת ראשות ועדת הכספים. לפי המפתח הזה, ימינה צריכה לקבל 1-2 תיקים, אך במפלגה דורשים שלושה תיקים ומאיימים להישאר מחוץ לקואליציה. גם בליכוד ישנה תסיסה הולכת גוברת; אחרי חלוקת התיקים לשותפות בבלוק הימין-חרדים, כמעט מחצית מהשרים המכהנים כיום בליכוד ייאלצו לוותר על מקומם.

ב'מעריב' דווח כי גורמים במפלגה אומר שהמגעים של פרץ לכניסה לממשלה מתנהלים מול בני גנץ ולא מול בנימין נתניהו, וכי התיקים שפרץ צפוי לקבל יהיו כחלק מהמכסה של כחול לבן. הגורמים מסרו כי אם העבודה תצטרף בסופו של דבר לקואליציה, כפי שמסתמן, תוגש לוועדה המסדרת בקשה לפיצול סיעות בין העבודה למרצ. לעבודה שלושה חברי כנסת: עמיר פרץ, איציק שמולי ומרב מיכאלי. ח"כ מיכאלי הודיעה כי לא תצטרף לקואליציה אך תישאר חברה בסיעת העבודה ולא תצטרף למרצ.

בתוך כך נודע כי יו"ר העבודה פרץ התחייב ליו"ר כחול לבן גנץ כי בשום מקרה לא ייכנס לממשלה בלי כחול לבן וכי לא יהיה הח"כ ה-61 שיאפשר לנתניהו להקים ממשלה בלי גנץ ומפלגתו. בשיחות סגורות הסביר פרץ, כי הסיבה שהחליט להצטרף לממשלה היא הצטרפותו של גנץ וכי העובדה שבממשלה שותפים גם אנשי המחנה שלו מאפשרת לו להיות חלק ממנה.

עוד דווח ב'ווינט' כי גורם המעורה במו"מ בין נתניהו לגנץ הוסיף, כי גם נתניהו בעצמו התחייב כי אין בכוונתו להקים ממשלת 61 אם לא יצליח להקים ממשלת אחדות. "נתניהו לא ינצל רוב מקרי של 61 כדי להקים ממשלה", אמר הגורם. בהמשך היום ייפגשו עמיר פרץ ואיציק שמולי כדי לסכם את הצטרפותם לממשלה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין על ישכר זלמנוביץ

אם ליצמן באמת רוצה לדאוג לציבור החרדי עליו לעזוב את תיק הבריאות ולקחת בשתי ידיים את תיק השיכון מורחב כולל מנהל מקרקעי ישראל, במשרד הבריאות הוא אכן עזר לכלל הציבור בישראל אבל נראה לי שהגיע הזמן שהוא ידאג גם לבעיה מספר 1 של הציבור החרדי וזה כמובן נושא הדיור.

אולי מישהו יכול להסביר לי מה היהדות החרדית מרויחה מזה שליצמן שר הבריאות? ומה ההתעקשות הטפשית הזאת, ועוד לשקר שמועצגה"ת אמרו לו להתעקש על זה, שקר מוחלט, אני לא מאמין שלמישהו במועצת איכפת אם הוא שר הבריאות, הציבור החרדי צריך דירות, דירות, דירות, אבל כנראה שזה לא איכפת לליצמן, לו יש דירה ומסתמא גם לילדיו…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו