Miriam Alster/Flash90

לפיד מציע: "נקפיא ל-6 חודשים את המצב הפוליטי ונחזור למצב הנוכחי"

חברי יש עתיד-תל"ם העלו מחדש הצעת חוק שניסו בעבר לקדם ברביעיית כחול לבן, וקוראים להקפיא את המצב הפוליטי עד לפתרון משבר הקורונה. לפי התיקון המוצע, לא יוכל נשיא המדינה להטיל על מועמד כלשהו את התפקיד להרכיב ממשלה למשך שישה חודשים

כשברקע המשבר בשיחות להקמת ממשלת אחדות והקשיים המתעוררים בו, חברי סיעת יש עתיד-תל"ם הגישו היום (חמישי) מחדש הצעת חוק – שאושרה בעבר על ידי רביעיית הנהגת כחול לבן כשעוד הייתה מאוחדת – המבקשת להקפיא את המצב הקיים בכנסת באמצעות הוראת שעה, ולהתפנות לעניינים הפוליטיים רק לאחר התקופה.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי "בימים אלה מתמודדת ישראל עם מגפה חסרת תקדים, אשר השפעתה על המשק והחברה בישראל טרם ידועה, אך צפויה להיות קשה. צו השעה מחייב את כלל נבחרי הציבור להתגייס יחד, כדי לסייע לאזרחי ישראל בהתמודדות עם המשבר״, נכתב בתוכן ההצעה, ״ועל-כן עולה הצורך להקפיא את ההליך הפוליטי על מנת לאפשר למוסדות המדינה להתמודד עם המגפה".

עוד צוין כי "הוראת השעה המוצעת נועדה להתאים את לוח הזמנים הפוליטי הנגזר מהוראות חוק יסוד: הממשלה למצב הדברים יוצא הדופן בו שרויה מדינת ישראל, באמצעות 'הקפאה' למשך חצי שנה של התקופה המנויה בסעיף 10 לחוק יסוד: הממשלה".

יו"ר יש עתיד – תל"ם הציג בנאום במליאת הכנסת את החוק ואמר כי "לאור אירועי היממה האחרונה, החודש המביש האחרון, השנה האחרונה. אני רוצה לשים הצעה מול הבית הזה: מספיק עם הפוליטיקה. בנסיבות האלה, הקמת ממשלת שחיתות מנופחת היא אסון לאומי. הרעיון שאנחנו נגרר לבחירות רביעיות, הוא מחריד. זה ניתוק גמור מהמציאות".

"לפיכך אני חוזר להצעה שכבר העליתי. הצעה פשוטה, נקיה. ללכת לששה חודשי הקפאה. הבית הזה יצביע על הוראת שעה לתיקון סעיף 10 לחוק יסוד הממשלה ונלך להקפאת מצב. זה נבדק משפטית, הצעת החוק הוגשה מוקדם יותר היום. המדינה צריכה יציבות. חייבים למנוע בחירות רביעיות".

"נלך לששה חודשים של הקפאת המצב הפוליטי. בעוד ששה חודשים נחזור בדיוק למצב הנוכחי. בששת החודשים האלה, במקום להתעסק בפוליטיקה, נלך להציל את הכלכלה ואת מערכת הבריאות ואת חייהם של אנשים", הסביר לפיד.

עוד אמר לפיד כי "לאנשים אין מה לאכול. עסקים מתמוטטים. בבתי החולים אנשים מתים. אנחנו צריכים לפתור את משבר הבדיקות, להתחיל לטפל – כי עוד לא התחילו לטפל – במשבר הכלכלי. בששת החודשים האלה. ממשלת המעבר תמשיך. זו ממשלה רעה בעיני, אבל היא לא תוכל לעשות מה שהיא רוצה. מפני שהפעם אנחנו ננהל את הכנסת. יהיה לכנסת שיניים ויהיה לה רוב".

"נניח את החוקים למניעת השחיתות. נוודא שהממשלה לא מנצלת את הקורונה בשביל פוליטיקה. הממשלה והכנסת יעבירו יחד תקציב. הקפאה זה לא מצב אידיאלי. זה לא מה שרצינו. אבל זה יותר טוב מזחילה לממשלת שחיתות. זה בטח יותר טוב מבחירות רביעיות. אזרחי ישראל במצוקה. הם צריכים לדעת שהפוליטיקאים לא עסוקים בעצמם, אלא בהם", דברי לפיד.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גאון. איך לא חשבו על זה קודם?

אולי נקפיא את לפיד ל6 חודשים?

דמגוג גדול

ПОЦ

הזהרו מהצהרות יהיר לפיד. זה נובע מיהירות יתר כי יש לו בעיה.
וגם אהוד ברח עם אותה בעיה של הצהרות בזק שאין להם שום אחיזה במציאות כלל ושייכות לאנשי בליעל מתועבים ומגואלים בתרבות הרעה של המתייוונים בגלות משטר מדינת ישראל.

לפיד תקפיא את ביש עתיד את נעלון יעלון את יאזבק את כסיף את המורה מאיר כהן שעכשיו בתפקיד גבאי בבית כנסת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו