בית המשפט בארה"ב קבע כי המחבל מהפיגוע במונסי לא כשיר לעמוד לדין

בית המשפט קבע כי תומס גרפטון, שדקר חמישה בני אדם וגרם למותו של אחד, סובל ממספר מחלות נפש ולכן יישלח למוסד טיפולי, שם ייבחנו האם יוכל לעמוד לדין בעתיד. ההחלטה לא תקפה למשפט נוסף שמתנהל נגדו, שבו דורשים התובעים עונש מוות

בית המשפט הפדרלי בווייט פליינס קבע כי המחבל תומס גרפטון בן ה-37, שדקר חמישה בני אדם ורצח את הרה"ח ר' יוסף נוימן הי"ד, אינו כשיר לעמוד למשפט. השופטת קתי סייבל קבעה כי גרפטון סובל ממספר מחלות נפש וכי "הוא אינו כשיר בלעמוד לדין ברמה שאינו מסוגל לזכות לייצוג מטעם ההגנה". זאת לאחר שמספר חוות דעת פסיכיאטריות שביקש בית המשפט, קבעו כי הוא אינו כשיר מבחינה נפשית לכך.

השופטת ביססה את קביעתה על מסקנות הדוח הפסיכולוגי המשטרתי, בעקבותיו הורתה לשלוח את האסיר למוסד טיפולי, שם ייקבע באופן סופי האם ישנו סיכוי כי יעמוד למשפט בעתיד. הוא הוסיפה כי לא מדובר בסוף הפרשה וכי בהמשך תיבחן כשירותו של תומאס לעמוד לדין ולשלם על מעשיו הנפשעים. בנוסף, הנחתה השופטת סייבל את משרד בית הכלא בו שוהה גרפטון לדווח על כל שינוי במצבו המנטלי במהלך החודש הקרוב.

החלטת השופטת תקפה רק למשפט שבו מואשם תומאס בפשעי שנאה פדרליים. במקביל הוא עומד לדין במשפט מטעם מדינת ניו יורק, שם הוא מואשם בין השאר בניסיון רצח (המשפט החל לפני מותו של נוימן). עוד לפני מותו של יוסף נוימן אמרו התובעים הפדרליים שהם ידרשו לגזור על תומאס עונש מוות אם אחד מהקורבנות ימות מפצעיו.

כזכור, לפני כחודש הגיע ממונסי שבארצות הברית הידיעה המעציבה על פטירתו של הרה"ח ר' יוסף נוימן הי"ד שהלך לעולמו מפצעיו, לאחר שנדקר באכזריות רבה במתקפת הטרור שהתרחשה בבית הכנסת של האדמו"ר מקאסאן פארשיי שבמונסי במהלך ימי החנוכה האחרון. ר' יוסף הי"ד היה מגיע לטיפולים רבים בבית החולים במקום מגוריו אך מצבו התדרדר והוא נפטר לאחר חודשים של יסורים.

המנוח ז"ל היה אדם שכל כולו לשמים ולבריות והוא היה נודע בקרב מכריו הרבים כאדם ירא שמים ובעל חסד גדול, מכריו מספרים על אדם שהיה מגיע בקביעות לבית המדרש לשיעורים יומיים ולתפילות שהיו מתקיימות במקום בלי להפסיד. המנוח היה אדם שתמיד נזהר על כבודם של השני והקפיד על כך בכל כוחו כל ימי חייו. פטירתו הותירה חלל עצום בקרב משפחתו הכבודה ומכריו הרבים שממאנים להנחם על לכתו הטראגי.

יצוין שהבולשת הפדרלית בארה"ב (FBI) חושדת כי גרפטון דקר אברך חסיד סאטמאר ופתע אותו קשה, כחודש וחצי לפני הפיגוע בבית הכנסת. בחודש נובמבר האחרון נדקר הרב מרדכי שלזינגר בדרכו לבית כנסת במונסי. המשטרה בדקה את מצלמות האבטחה וגילתה שרכב ההונדה השייך לאמו של תומאס היה באזור. כמו כן, בדירתו של תומאס בגרינווד לייק בניו יורק אותרה סכין עם סימני דם. הסכין נשלחה לבדיקת DNA כדי לקבוע אם תומאס הוא זה שדקר את שלזינגר.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס לפיגוע הטרור בבית הכנסת מונסי שבניו יורק בו נפצעו חמישה בני אדם ואמר כי "המתקפה האנטישמית בליל נר שביעי של חנוכה היא נוראית. כולנו חייבים להתאחד כדי להילחם, להתעמת ולהשמיד את הפורענות הרעה של האנטישמיות. מלאניה ואני מאחלים לקורבנות החלמה מהירה ומלאה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כמו השומלאנים

מה זה ממספר מחלות נפש?
אולי יש למוח שלו חמש חלקים?
לא לפעמים הנימוקים של בית המשפט ה"דמוקרתי" נשמע מטופש אלה תמיד.

צריך להוריד לו את הראש כי הוא לא כשיר

שיתביישו להם…

שיתביישו להם…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו