צילום: דוברות המשטרה

"חייבים ליורה את החיים שלה": שיפור במצבה של הפצועה מהפיגוע בכפר סבא

ד"ר אורי יסלוביץ: "נשגיח עליה למשך היממה הקרובה ואם הכל בסדר נשחרר אותה מחר. מצבה קל". גורמים המעורים בחקירה אמרו כי "האזרח ביצע פעולה הרואית והצליח למנוע אסון הרבה יותר כבד. הוא הצליח לפגוע בו שני כדורים ולנטרל אותו בתוך אלפית שנייה"

אחותה של האישה בת ה-62 שנפצעה בפיגוע הדקירה היום בכפר סבא הודתה לאזרח שירה במחבל ואמרה כי "האזרח בא וירה במחבל הזה בגלל שהיא צעקה. המחבל רדף אחריה ומישהו מהכיוון השני בא וירה, חבל שהוא לא הרג אותו. זה נס מהשמיים. הציל את חייה, אנחנו חביים לבחור הזה שירה את החיים שלה, כל הכבוד".

"זה נס, אבל אנחנו לא רוצים לסמוך על הנס. אני רוצה למנוע את הפיגוע הבא. כל מחבל שיוצא עם סכין צריך לדעת שדמו בראשו. אני קוראת לעונש מוות למחבלים. אם אין הרתעה – יש המשך טרור. במקביל צריך להרוס באופן מיידי את הבית של משפחת המחבל", כך האחות.

בתה של הפצועה אמרה: "אנו מודים לכל תושבי העיר ולכל תושבי ישראל על דאגתם הכנה לאמי. התגובות החמות הרבות ריגשו את כולנו. אנו עדיין מעכלים את שאירע ומבקשים לתת לנו כעת את הזמן להתרכז בהחלמתה של אמי".

ד"ר אורי יסלוביץ מנהל שירות טראומה במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית, עדכן על מצבה של הפצועה: "המטופלת כרגע יציבה, עברה הערכה מלאה כולל צילומים, אולטרה סאונד ו-C.T. הפגיעות בעיקר הן של גפיים ודופן החזה והגב. היא עולה כעת לחדר ניתוח לצורך תפירת החתכים".

"היא הגיעה לפה בהכרה מלאה עם סימנים של דימום די משמעותי בשטח. התייצבה אחרי מנת דם. מספרת, זוכרת לפרטים את האירוע, מספרת בדיוק מה היה, מצבה טוב. אנחנו בכל מקרה נאשפז אותה היום, נשגיח עליה למשך היממה הקרובה ואם הכל בסדר נשחרר אותה מחר. מצבה קל", כך ד"ר יסלוביץ.

אופק פולק, המתגורר בסמוך לזירה, תיאר את הפיגוע: "שמעתי אישה צועקת 'הצילו, הצילו'. מיד רצתי לכיוונה. היא הייתה בתחנת האוטובוס וניסתה להימלט מהמחבל תוך שהיא רצה לכביש. המחבל הכה אותה בגב. בתחילה לא הבנתי שמדובר בדקירות". פולק המשיך: "לפתע, על אי התנועה שממול, עלתה מכונית ונעצרה ומתוכה יצא גבר חמוש באקדח. הוא ירה במחבל שתי יריות ונטרל אותו. למרבה המזל, אמבולנס שחלף במקום טיפל בה".

ב'חדשות 12' דווח כי השב"כ והמשטרה חוקרים את האירוע ועד כה עולה כי אין למחבל עבר ביטחוני. מדובר בשוהה בלתי חוקי שנכנס לישראל ללא היתר – לא ברור עדיין מתי. בשלב זה לא נמצאו ראיות כמו עקבות דיגטליות לכך שתכנן את הפיגוע מראש. עדיין לא ניתן לחקור אותו כי הוא עובר טיפולים בבית החולים.

גורמים המעורים בחקירה אמרו כי "האזרח ביצע פעולה הרואית והצליח למנוע אסון הרבה יותר כבד". על פי הממצאים הראשוניים שאספו החוקרים בזירה מסתמן שהאזרח נסע במכוניתו בכיוון הנגדי וכשהבחין במחבל דוקר את האישה – עצר את מכוניתו, שלף אקדח שהוא מחזיק ברישיון וירה בו פעמיים. "הוא הצליח לפגוע בו שני כדורים ולנטרל אותו – כל זה בתוך אלפית שנייה כשהאישה בסמוך למחבל".

הנשיא ריבלין הגיב גם הוא לאירוע וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "תפילותינו נתונות להחלמת הפצועה שנדקרה על ידי מחבל בכפר סבא. מול הטרור הנורא נפעל ביד קשה וחסרת פשרות למען שלום אזרחינו בכל מקום אשר יהיו".

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, אמר כי "מדובר באירוע חמור מאוד. המחבל שהגיע לאזור פגע בתושבת העיר בת 62, הוא נוטרל על ידי תושב הוד השרון שעצר כאן במקרה בזכות התושייה שלו. זה אירוע קשה מאוד ועם ישראל יתגבר עליו גם בתקופה הזו".

יו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ: "אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועה בפיגוע הדקירה שהתרחש היום בכפר סבא, ומחזק את ידי האזרח שניטרל את המחבל במקצועיות ובנחישות. עלינו לזכור, שגם בשעה זו שאנו מתייחדים עם נופלינו, עומדים חיילי צה"ל וכל כוחות הביטחון מול הטרור ושומרים על כולנו. נישאר חזקים מול אויבנו ומאוחדים בינינו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך קוראים לאזרח שהציל אותה?

מזעזע שרובי לא ציין לשבח את היהודי האמיץ שלמרות הפרקליטים האורבים לו, ושאם מתחשק להם ידאגו שיש שנים בבית סוהר, ירה ופצע את המחבל הערבי והציל את חיי היהודיה.
יחד עם זאת מנוטרלים חוזרים לפעילות ורבים היהודים שנרצחו בידי מנוטרלים שכאלה .
יש לקבוע בחוק חובת הריגת מחבלים שכאלה. מאסר לנושא נשק שרואה מי שברור שפועל נגד קיומנו ואינו הורג אותו, ומידך תגמולים למי שכן הורג.

"מאת השם נעשתה זאת"
מה לנו לומר עוד העיקר זה התפילה.
נתפלל בע"ה להחלמה מהירה
עד שיתפקחו במדינה

על זה נאמר אזרח לאמופת

מי יודע כמה שוהים בלתי חוקי מסתובבים אצלנו במדינה.
בושה למדינת ישראל, וכבוד לאזרחי ישראל.

אני בהלם האזרח שניטרל את המחבל לא נכנס לכלא ??
הוא חייב להשפט ולהכנס לכלא .
איזה מדינה ישלנו סופסוף התעוררו אחרת הבחור לא היה עוזר לגברת אשריך מי כמוך עם נושע.

אוהב אותך

☺????????

☺??????

כל הכבוד לו ממש יהודי טוב?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו