צילום: יואב איתיאל, מתחקיר וואלה!NEWS

פסיקה מקוממת: בג"ץ קבע שאין סמכות לבתי החולים לאסור הכנסת חמץ בפסח

שופטי בג"ץ פסקו בדעת רוב כי אין לבתי החולים בישראל סמכות לאסור הכנסת חמץ בפסח. עוד נקבע כי למאבטחים בבתי החולים אסור לחפש מזון בכלים של באי ביה"ח או לפנות לבאי ביה"ח בהערה או בהסבת תשומת לב בנוגע להכנסת מזון במהלך חג הפסח

בג"ץ קבע היום (חמישי) כי לבתי החולים אין סמכות לאסור על הכנסת חמץ בפסח. השופטים קבעו כי האיסור הגורף על הכנסת מזון (מלבד ירקות ופירות טריים ומזון ארוז שנוא חותמת כשרות לפסח) במהלך פסח פוגע בזכויות יסוד ובעיקר באוטונומיה של הפרט ובחופש מדת.

ההחלטה התקבלה בדעת רוב, בראשות השופט פוגלמן וגרוסקופף, כי האיסור הגורף פוגע בזכויות היסוד של חופש הפרט לחופש מדת. בנוסף נקבע כי ההוראה פוגעת בכבוד המטופלים ובהכרה בזכותם להגדרה עצמית ולמימוש בחירותיהם. לעומתם, סבר השופט הדתי ניל הנדל, בדעת מיעוט, כי ההחלטה בנושא מאתגרת, היותר ומדובר בבעיה חברתית, המצריכה, לטענתו, פתרון שאינו משפטי.

עוד הודגש בהחלטה כי במהלך הטיפול, במתכונת של אשפוז בפרט, חדרו של המטופל נחשב למרחב המחיה האישי שלו, ועל כן, פגיעה בבחירותיו וחירותו ניכרת בעת הגבלת הכנסת מזון לחדרו. כפשרה, הציע בית המשפט חלופה שהוצעה על ידי משרד הבריאות, לפיה, בכפוף לתנאים ומגבלות מסוימות, יוקמו בתחומי המרכזים הרפואיים מתחמים חיצוניים לבנייני האשפוז, בהם יוכלו לצרוך מזון שאינו מסופק על ידי המוסד, שיכונו 'מתחמי חמץ'.

עוד הוסיפו בקביעתם כי על פי המגבלות הקבועות בחוק, המאבטחים בתחומי בתי החולים לא רשאים לחפש מזון בכלים של המבקרים או להגביל את תנועתם החופשית במוסד בשל החזקת מזון. כמו כן, הם אינם מורשים להסב את תשומת לבם או להעיר להם על הכנסת החמץ.

פרופ' יורם לס, אחד העותרים אמר בתגובה לפסיקה: "זו דוגמה נוספת לכך ששפיות חוזרת. רוטשטיין כבר לא יוכל לעשות את מה שעשה בהדסה. לא ייתכן שלוקחים אנשים, משלמים להם משכורת כדי להילחם בטרור ומישהו מעז לתת להם הוראה לבדוק אם יש לי חמץ או נקניק שאין עליו חותמת של בית הדין הזה או אחר. זה לא מתקבל על הדעת. יש להם משימה ביטחונית והנושא של חמץ איננו ביטחוני".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני תקף בחריפות את שופטי בג"צ ואמר: "אני מציע שיהיה פריימריז לשופטי בג"צ ולקבוע שבדברים שנוגעים לחקיקה של הכנסת שהנושא יעבור את תהליך החקיקה כמו בכנסת. השופטים חצופים גדולים. את מה שאנחנו המחוקקים עושים באינספור דיוני ועדות וארבע קריאות במליאה, הם מבטלים במחי החלטה שאין בה שום הגיון, ופוסקים על פי השקפת עולמם ככל העולה על רוחם. אם חפצי חיים דמוקרטים ויהודים אנחנו – יש לעשות סוף לתהליך הזה".

ח"כ אורי מקלב אמר בתגובה להחלטת בג"צ: "בית המשפט בהחלטתו פוגע ומכשיל את החולים השומרים ומקפידים על החמץ הפסח כרוב אזרחי ישראל, שופטי בית המשפט אינם מכבדים את בית החולים כמקום ציבורי שצריך להתחשב ברגשות כל המגזרים, לאחרונה הבג"ץ בסדרת פסיקות ידועות מראש דוהר ומוביל לפיצוץ בין חלקי העם ועושה הכל כדי להחליף את השלטון בכוח".

ח"כ מיכאל מלכיאלי מסר בתגובה: "בג"ץ שוב מגלה ניתוק מוחלט מהעם. החלטה הינה פגיעה קשה בציבור הישראלי. ברוב הסקרים שנעשו בשנים אחרונות, התוצאות היו שרוב הציבור מקפיד שלא לאכול חמץ בפסח".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה: "בג"ץ ממשיך לחרב את עקרונות המדינה היהודית ולהשליט עליה עקרונות פרוגרסיביים מטורללים בצורה לא דמוקרטית ובחוסר סמכות. ובכלל, נראה שבג"ץ מנהל כאן את המדינה ומקבל החלטות בעוד ועוד נושאים בצורה שמייתרת את המערכת הדמוקרטית ואת העם. השאלה מתי העם יתעורר ויפסיק לחשוב שזה גשם".

ח"כ יעקב : "מול המדרון החלקלק בו ערכי היהדות נדרסים ברגל גסה מוטלת על נבחרי הציבור האחריות למחות ולפעול לשמירת צביונה היהודי של המדינה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
18 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"רשועים ארורים"
מקבלים אפצ׳י במקומות שיש בהם ריח של יהדות
האף שלהם ארוך מאוד חפרןןןןןןןןןןןן

צריכים לשים סוף לשופטים הבדץ הורסים כל חלקה טובה

מתי נבין שזה מדינה ככל הגויים ולא מדינה יהודית. מה קשה להתאפק שבוע ולא להכניס חמץ. קצת לכבד את השני ואת ד' בעיקר.

אין צורך להרבות במילים כמה הגוף הזה מזיק לכל מה שריח של יהדות נוסף ממנו אך אנא אנא בקשתנו לנציגינו שימו כבר סוף לדבר הנורא הזה להמן שבדורנו ששמו בג"צ

צריך להגיש בג"ץ נגד זה שחובה להוריד נעליים בכניסה למסגדים ולהר הבית

מי אשם בהמשך הטירוף של בג"ץ?
"ביבי האפס"!
למעלה מ-14 שנה, הוא לא עשה דבר וחצי דבר!!!
ימ"ש ביבי.

רשעים ארורים שאיבדו כל צלם אנוש ביהדות. תבינו פה זה מדינת היהודים. ודרך אגב מי אתם שתחליטו בשבילנו אנחנו לא בחרנו בכם ואתם לא תקבעו לנו מה לעשות ואיך לחיות אוכלי חינם שונא ישראל משכורות עתק וכל העם שותק … אתם לא רצוים פה לכו לעזה….

מבחינה משפטית הם אכן צודקים, אבל מבחינה דתית הם לא צודקים, וכל עוד שהמדינה לא מוגדרת כדתית או שומרת מסורת, ומוגדרת רק כמדינה יהודית זה לא עובר, חוץ מזה שהציבור החרדי כעיקרון מתנגדים למדינה עצמאית יהודית כך שא"א לבא בטענות על אף אחד, והיה אם נכיר במדינה יהודית ציונית ודתית אז נוכל לדבר

הפסיקה הבאה תהיה לחייב את הבתי -חולים לתת בפסח ארוחות חמץ למי שרוצה , ובכל השנה בשר חזיר למי שרוצה , ולשים מעל המיטה למי שרוצה דגל פלסטין, וכהנה , לרטון על ההחלטות שרק השבוע העבירו וגם בנושא המסתננים להכניס לארץ גייס חמישי , ועוד מה שיבוא עלינו החלטות בשבוע הבא,לא יוביל לשום מקום, כנראה שהמוסד המושחת הזה התנתק מהקטר וטס על 200 קמ"ש מבלי שיהיה מי שיעצור אותו , ולכן זה הזמן לעלות על מוסד זה עם d9 ולוודא ניפוץ מוסד זה עד היסוד אחרת המוסד הזה ינפץ את העם ולאוו דווקא את הציבור החרדי, אלא כל הציבור האמוני

איכסה!!! התפללו לה' שישיב שופטינו ויועצינו כבבתחילה.

הגוף הזה פשוט עבריין עם תעודה !!!

מי מינה את הרשעים הללו לשופטים אצליהם רשע ממנה רשע וכך המקום הזה נשאר מקום הרשע ורדיפת הדת מקווה שייחרב מהר והם ילכו לאבדון

הבתי משפט צריך לסגור אותם עם מנעול הם לא עושים דיח אמת הכל איך השופט קם בבוקר יש שם שחיתות ממקרה שחויתי

ריבנו של עולם . 80 או 90 אחוז מהמדינה אוכלים רק כשר לפסח. תוריד את הרוסים-הגויים, וכן את בני דודינו הערבים המוסלמים-והנוצרים, רוב ככל המדינה , אוהב אותך, רוצה שתמלוך עלינו, אין בנו מי שרוצה למרוד בך חס ושלום. השקף משמים ראה באיזה צער אנחנו, קומץ משוגע, ודאי מהערב רב , רוצה לשלוט עלינו, לסלק את השכינה מעמנו. בבקשה אל תתן להם.

מזעזע 90אחוז מהיהודים במדינה נזהרים מחמץ בפסח בא בגצ ומבטל מישהו פה השתגע חייבים בפסיקה התגברות לעצור את החרפה הזו

מזעזע .מחריד. מפחיד מה עוד אפשר לומר

למה השופטים לא נבחרים על ידי בחירות. העם יקבע מי ראוי להיות שופטיו זה אנטי דמוקרטיה מדרגה ראשונה מדוע כופים עלינו שופטים שאין לעם אימון בהם חברי הכנסת תתעוררו תדרשו לערוך בחירות לשופטים העם יקבע מי שופטיו!!

שונאי היהדות והיהודים
רוצים לעשות שואה רוחנית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו