Amit Shabi/POOL

עדו נתניהו על מנדלבליט ואלשיך: "אלה לא אנשים שהיה צריך למנות"

אחיו של ראש הממשלה: "יש לי אמון בשופטים. איך יכול להיות לי אמון בפרקליטות אחרי דרך ההתנהלות שלה?" על אי שינוי מערכת המפשט: "הוא לא העריך נכון את חומרת המצב". גיסו של נתניהו: "חבל שהתעורר לטפל בזה רק כשזה הגיע אליו"

אחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, דוקטור עדו נתניהו התייחס היום (שני)לפתיחת משפטו של אחיו אתמול בבית המשפט המחוזי בירושלים. "תחושותיי לא שונות מאלו של כל אדם אחר שמודאג מהמצב ומסיטואציה של התערבות חזקה של שנים של משפטנים בתוך הפוליטיקה", אמר בראיון ל'כאן מורשת'. "זה לא פעם ראשונה אך זה הגיע לכך שראש ממשלה מכהן נמצא בבית משפט".

נתניהו האח נשאל מדוע ראש הממשלה בעצמו לא שינה את המצב, לאחר ששנים הפצירו בו לפצל את תפקיד היועמ"ש, לחוקק את פסקת ההתגברות, והוא זה שבלם את הכול ועל כך ענה: "בית המשפט העליון הסיר את היכולת של ראש הממשלה לפטר יועץ משפטי. צריך היה להעביר חוקים, אני מסכים. הוא לא העריך נכון את חומרת המצב, ועכשיו אנחנו מבינים את זה הרבה יותר. צריך כוח פוליטי לשם כך, וכשאתה עסוק באיראן ואובמה ומיליון דברים אחרים, אתה לא נכנס למאבקים שאולי אין לך סיכוי לנצח בהם".

על מינוי פקידי מערכת אכיפת בחוק, בהם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ומפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך, שמונו על ידי נתניהו ובין היתר הובילו לנקודה שבה נמצא ראש הממשלה אמר האח: "אילו פועלם היה שקוף וראוי ולא מלא בעיוותים אז זה היה בסדר. מכיוון שלא, מסתבר שאלה לא אנשים שהיה צריך למנות".

כשנשאל האם יש לו אמון במערכת המשפט, שמותקפת על ידי חלקים נרחבים בימין, אמר נתניהו האח: "יש לי אמון בשופטים. איך יכול להיות לי אמון בפרקליטות אחרי דרך ההתנהלות שלה? כשאני יודע שהם מדליפים פעם אחר פעם כדי לשבש את מהלכי האישום ואת דעת הקהל, כשאני רואה איך חוקרים עדים בצורה פושעת, איך יכול להיות לי אמון במערכת הזאת?".

לדבריו, "יש פה בעיה קשה של ניסיון של מערכת פקידותית להיות זו ששולטת במקום הפוליטיקאים הנבחרים. זה מתבטא בעודף כתבי אישום נגד פוליטיקאים ובנושא של האקטיביזם השיפוטי שאהרן ברק העביר אלינו מארצות המערב. הוא הוציא את הכוח מידי הכנסת ומידי הממשלה, בעזרת פרשנות החוקים ובעזרת מעמד העל של היועצים המשפטיים. יש פה מאבק כוח שקיים אצלנו, וזה לא רק עניין של ימין ושמאל".

האחים נתניהו. צילום: מתוך ערוץ 20

בראיון ל'גלי ישראל' אמר כי "אני חושב שלפרקליטות היה אתמול יום מאוד לא טוב, הם לא ציפו לחשיפה כזו ולהגשת כתב אשמה ציבורי נגדם. כל מה שביבי אמר בהצהרה שלו היה נכון והם לא השיבו לשום טענה". לדבריו, "אני חושב שמה שיש פה זה שלטון המשפטנים, ומי שתומך באחי אלה המעמדות החדשים – לא ישראל השנייה"

עוד הוסיף כי "רואים שיש פה ניסיון לא תקין הן מצד המשטרה, מצורת החקירות שלהם, שהן נפשעות. כל ענייני הפרקליטות עם ההדלפות שהם יוזמים וכל המהלכים שתוזמנו לפי מהלכים פוליטים. שלא יתחסדו. כל הכוונה שלהם הייתה שביבי לא ייבחר לראשות הממשלה"

בראיון ל'גלי צה"ל' נשאל האם על נתניהו היה ללכת לעסקת טיעון והשיב כי "אני חושב שהוא עשה את המהלכים הנכונים ואת אלה שהיה צריך לעשות. זה דורש אומץ רב. הוא נבחר כראש ממשלה והוא חייב לחשוב מהי טובת הציבור, מהי טובת המדינה. אפשר כמובן לנסות להגיע להסדר, אבל הוא בנוי מחומרים אחרים. התיק הזה הוא תיק עם סממנים פוליטיים מובהקים, אז הוא משיב מלחמה שערה".

לדבריו, "יש פה שאלה כבדת משקל, אם מדובר בשלטון החוק או בשלטון המשפטנים. נותנים כאן תכנים חדשים לחוק. יש פה שאלה של שלטון המשפטנים. מי קובע את החוקים? מי שקובע זה הציבור. כשלוקחים אותם ומיישמים אותם בצורה שרירותית, זה לא בדיוק מה שהמחוקק התכוון אליו. זה לא שלטון החוק. זה חלק ממערכת גדולה שנקראת המערכת השיפוטית, אבל זה לא שלטון החוק".

עוד הוסיף כי "השופטים צריכים לדעת לסנן את כל רעשי הרקע, אני בטוח שהם יידעו לעשות זאת, והם יצטרכו לסנן את המאוויים הפוליטיים שלהם. אני סומך את ידיי על כך שהשיקולים שלהם יהיו מקצועיים. אני רואה מה משפטנים בכירים אומרים על כתבי האישום האלה. אנשים בדרגה כזו לא היו מסכנים את שמם הטוב במן אמירה נחרצת כזו. הפרקליטות צריכה לחשוב אולי הם היו מוסתים על ידי רצון עז להעמיד לדין את ראש הממשלה".

ד"ר חגי בן ארצי, גיסו של ראש הממשלה, אמר בראיון לשרון גל כי "לאחרונה דיברתי איתו והוא נראה מצוין והרגשתי שהוא נחוש ובוטח בעצמו. חשוב שהציבור יהיה מודע שאנו חיים במקום שבה יש תרבות תפירת תיקים. חבל שהוא לא התעורר לטפל בזה קודם לכן אלא רק כשזה הגיע אליו. הוא שתק בעשר השנים האחרונות וצר לי".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סליחה???!!!
מי מינה אותם???!!!
דווקא זוהי ההוכחה שהמינויים היו ראויים.
והממנה פחות…

אין ברירה אלא לפרסם את הסיבה שהשמאל מהפרקליטות "צדו" ברשתם את מנדלבליט שיש לו תיק מלא חומר ככל הנראה מפליל(הוא חושש לפרסמו) והקלטות , שעם החומר הזה שי ניצן וחבריו כך נראה סחטו ממנו התנהגות הפוכה מהמתבקש וכך הוא נהיה הפודל שלהם ופעל לפי רצונם , גם שי ניצן שנה ופירש שנולד כ"דתי" היה צריך להוכיח לקבוצת "רק לא ביבי" את נאמנותו לדגל של השמאל המעוניין בהפיכה וגזילת השלטון מהעם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו